دوشنبه 16 فروردين 1395-12:9 کد خبر:21774

امسال بخیر گذشت، هوای مازندران آبروداری کرد:

مسئولان مازندران! 349روز فرصت است برای 14روز 96، پس بشتابید!

تعطیلات نوروزی با هوای بارانی و سرد مازندران، نگذاشت تا مسافران همچون سال‌های قبل به عمق مشکلات زیرساختی این استان پی ببرند و زبان به گلایه بگشایند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، سال 95 در شرائطی برای مازندران تحویل شد که از چند روز قبل از آغاز سال نو، این استان شاهد ورود مسافران نوروزی بود که در همان آغاز به دلیل رفع نشدن اشکالات ساختاری، می‌شد گلایه‌های مهمانان را پیش‌بینی کرد که چرا حال مازندران بر حول بهترشدن، متحول نشد؟!

زحمات نرم‌افزاری و مشکلات سخت‌افزاری

 سال‌های سال است که مسئولان مازندران یکی دو ماه مانده به پایان سال با تشکیل ستاد نوروزی، سعی می‌کنند تا بتوانند استان را برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی آماده کنند، یعنی همان کاری را که طی چندسال اخیر همه استان‌ها مبادرت به انجام آن می‌کنند.

زحمات مسئولان و بکارگیری هزاران نفر از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط طبق روش هرساله، درخور تقدیر و تجلیل است، اما وجود مشکلات فراوان زیرساختی گردشگری در مازندران، که چندان برای حل خود نمی‌توانند به اعتبارات و امکانات استانی امیدوار باشند، نگذاشت و نخواهد گذارد تا تلاش‌های مسئولان استان بتوانند رضایت مسافران را تامین کنند.

دیکته دیگران و نمره به مازندران

کاستی‌های زیرساختی مازندران به طور عمده ناشی از ضعف توجه مسئولان کشوری به این استان مورد علاقه هموطنان‌مان است، همه می‌دانند که تخصیص اعتبارات به مازندران ناظر بر کارویژه‌های ملی این استان نیست و ارائه خدمات مازندران به عموم مسافران، که از نقاط مختلف کشورمان می‌باشند، مبتنی بر اعتبارات ملی نیست.

در نظرخواهی از مسافران، اغلب آنها مسئولان مازندران را در ضعف‌های زیرساختی، مقصر می‌دانند و معتقدند که اگرمسئولان کشوری سرشان به حل مشکلات کشوری مشغول است، این مسئولان مازندران هستند که باید با استفاده از همه ظرفیت‌های خود، حقوق این استان در پذیرایی از مسافران کشور را استیفاء کند.

بدین جهت، می‌توان گفت: آش نخورده و دهان سوخته!املاء غلط را مسئولان کشور می‌نویسند، اما نمره مردودی باید عاید مسئولان مازندرانی شود!

جیغ بنفش خودرو مهمانان

در تعطیلات نوروزی، بسیاری از مسافران از وجود چاله چوله‌های معابر عمومی به‌خصوص در شهرها می‌گفتند که داد خودروهای‌شان را درآورده و جلوبندی و لاستیک و کمک فنر این خودروها نیاز به تعمیر پیدا کردند.

همین چاله‌ها چه بسا عامل بروز برخی از تصادف‌ها و خارج شدن خودرو از مسیر اصلی می‌شد.وجود چاله چوله‌های معابر عمومی به‌خصوص در شهرها، از مشکلات مسافران مازندران است.

عبدالعلی زارع‌پور، که از شیراز به اتفاق خانواده به مازندران سفر کرده بود، نامساعد بودن شهرهای مازندران بویژه آسفالت داخل شهری را تعجب‌برانگیز ذکر کرد و گفت: من تعجب می‌کنم که شهروندان مازندرانی چگونه از این خیابان‌ها عبور می‌کنند، ما طوری دیگری فکر می‌کردیم، تصور ما از وضعیت شهرهای بزرگ مازندران با آنچه که دیدیم، بسیار متفاوت است.

حسن اصغریان، از هرمزگان، نامناسب بودن راه‌های ارتباطی بین شهری را از مشکلات سفر به مازندران دانست و اظهار داشت: واقعاً راه‌های مازندران به هیچ وجه پاسخگوی این حجم از خودروها در ایام تعطیلات نیست و جا دارد تا مسئولان کشوری با تخصیص اعتبارات ملی این مشکل اساسی را حل کنند.

گرانی و عدم نظارت

ابوطالب رستمی از تربت حیدریه، گرانی ارزاق و کالا را ناشی از عدم نظارت توصیف کرد و گفت: برای دومین سال متوالی به رامسر آمدم و سال گذشته نیز قیمت‌ها مثل امسال بالا بود و لازم است تا مسئولان استان بر این امر نظارت بیشتری داشته باشند.