چهارشنبه 18 فروردين 1395-12:5 کد خبر:21790

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خبر داد:

846 نفر از بدهکاران بانکی در مازندران ممنوع الخروج شدند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: 846 نفر از بدهکاران بانکی در مازندران ممنوع‌الخروج شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمدحسن بهادر فریدونکنار اظهار کرد: در سال گذشته 210 میلیارد و 636 میلیون و 445 هزار و 498 تومان مطالبات بانکی در 24 دایره اجرای اسناد رسمی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران وصول شد.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به مشابه سال 93 بیش از 94 درصد رشد داشته است، افزود: حدود 126 میلیارد تومان از این مطالبات مرتبط با بانک‌های دولتی، بقیه معوقات وصولی بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران تصریح کرد: سال گذشته 5 هزار و 660 پرونده اجرایی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان تشکیل شده که چهار درصد رشد نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: 3 هزار و 540 پرونده سال گذشته در ادارات ثبت اسناد و املاک استان مختومه شد که نسبت به مشابه سال 93 به میزان 85 درصد رشد داشته است.

بهادر بیان کرد: 811 پرونده تشکیل شده سال 94 مرتبط با چک‌های بلامحل با 22 درصد کاهش و 222 پرونده درباره مهریه و اسناد تعهدی با 25 درصد کاهش و 3 هزار و 751 پرونده نیز در ارتباط با اسناد رهنی، شرطی، قراردادهای داخلی، بانک‌های خصوصی و دولتی بوده است که نسبت به مشابه سال قبل از آن هفت درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز 876 پرونده برای وصول عوارض موضوع ماده 77 شهرداری‌ها، حق شارژ آپارتمان‌ها، وصول آب بها، تخلیه و نظایر آن صادر شده است.

وی افزود: 846 نفر از بدهکاران بانکی ممنوع‌الخروج شدند و از محل وصول طلب بدهکاران بیش از 23 میلیارد تومان حق مزایده و نیم عشر دولتی وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه در استان بیش از 219 هزار پرونده اجرایی مفتوح است، اظهار کرد: در حال حاضر همه پرونده‌های اجرایی  به صورت مکانیزه تشکیل و رسیدگی می‌شود.

بهادر گفت: یک‌سان‌سازی رویه‌ها، ارتقای سلامت اداری، امکان نظارت بر خط، ایجاد تسهیل، تسریع در رسیدگی از اهم دستاوردها و نتایج حاصل از راه‌اندازی سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی در استان مازندران است.