شنبه 21 فروردين 1395-8:46 کد خبر:21803

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

تعریض جاده گهرباران، قربانی سیاسی‎بازی‎ها و منافع شخصی!

مشکل کجاست که بعد از سال‌ها موضوع مهمی همچون تعریض جاده گهرباران فدای مسائل سیاسی شده و ابزاری برای رسیدن به منافع شخصی می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس ، با گذشت چند سال از اثبات مشکلات جاده گهرباران و آمار بالای تصادفات ناگوار، تعریض این جاده مرگبار به حقیقت پیوست و مردم این بخش به امید رفع مشکلات این جاده دل‌خوش کردند.

جاده گهرباران روزهای سختی سپری می‌کند، روزهایی که گاهی به قربانگاه مردم تبدیل شد و همان مصیبت‌هایی که بر خانواده‌های داغداری که عزیزان‌شان را در ناامنی این جاده از دست دادند.

در هر صورت شهرت جاده گهرباران نقل محافل عمومی بوده و هست و ظاهراً خیال توقف ندارد و همچنان ادامه دارد.

* مشکلات بخش گهرباران همچنان در کما به‌سر می‌برد

مردم بخش گهرباران با بیان اینکه اما و اگرهای فراوان شروع پروژه تعریض جاده گهرباران و آن‌چه که وضع موجود نشان می‌دهد، جز رفع تکلیف از سوی مسئولان مربوطه چیز دیگری نیست، می‌گویند: با گذشت بیش از 30 سال و در نهایت شروع تعریض جاده گهرباران در واقع نمی‌توان نام تعریض را بر آن نهاد.

مشکلات گهرباران فقط به جاده مرگ‌بار ختم نمی‌شود، بلکه معضلات فرهنگی از نبود سایت اداری و عدم اقامه نماز جمعه یکی از مطالبات مهم اهالی این بخش است و با وجود اینکه زیرساخت‌ها انجام شد اما اقدام سازنده‌ای درباره آن صورت نگرفته است، به جرأت می‌توان گفت که بخش گهرباران همچنان در کمای طولانی‌مدت به‌سر می‌برد.

*تعریض استاندارد جاده گهرباران باید در دستور کار قرار گیرد

نماینده مردم میاندورود در شورای استان با اشاره به اینکه جاده گهرباران از قدمت زیادی برخودار است، اظهار کرد: این جاده اولین جاده دسترسی به نیروگاه شهید سلیمی و بندر امیرآباد بوده و از نظر قدمت، بالاتر از جاده‌های دسترسی موجود در شهرستان‌های هم‌جوار است.

رسول خلیلی بیان کرد: گهرباران مشکلات زیادی دارد که نیازمند همت ویژه مسئولان برای هموار کردن مشکلات موجود است، به همین دلیل جلسات متعددی از سوی مسئولان محلی برای رفع مشکلات و معضلات گهرباران برگزار شد که یکی از این برنامه‌های مهم و حساس مربوط به این جاده حادثه‌خیز بوده و هست.

وی تأکید کرد: سوال اینجاست که چرا بعد از این همه مدت و گرفتن جان بیش از 40 نفر و بیان یکی از مشکلات مهم و حساس بخش گهرباران از سوی مسئولان محلی در تمام جلسات، این موضوع به این‌ صورت انجام شود که سمت راست و چپ جاده به عرض کمتر از 2 متر بدون شانه خاکی تعریض شود که این موضوع جای تأمل دارد.

* فریاد عدالت‌خواهی که در عمل بی‌بهره است

نماینده مردم میاندورود در شورای استان با بیان اینکه چرا مردم بخش گهرباران باید جواب‌گوی کم‌کاری‌های بعضی مسئولان مربوطه باشند، تصریح کرد: مردم بخش گهرباران که در طول جنگ بیش از 70 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‎اند، چرا امروزه باید پاسخ کم‌کاری و بی‌محبتی بعضی از مسئولان را آن‌گونه که حق‌شان نیست با خون‌بهای مرگ عزیزان در حوادث رانندگی در جاده مرگ‌بار گهرباران بدهند.

خلیلی یادآور شد: چه فرقی بین جاده نکا به بندر امیرآباد و گهرباران وجود دارد که با کمی بررسی جز تعجب کلمه دیگری نمی‌توان پیدا کرد و امان از مسئولانی که فریاد عدالت‌خواهی را به رخ مردم می‌کشند اما در عمل ناکارآمد هستند.

* رسیدگی به مشکلات مردم به چه قیمتی؟!

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: مشکل کجاست که بعد از سال‌ها موضوع مهمی هم‌چون تعریض جاده گهرباران فدای مسائل سیاسی شده و ابزاری برای رسیدن به منافع شخصی می‌شود.

خلیلی خواستار رسیدگی به مشکلات بخش گهرباران شد و تأکید کرد: به‌عنوان یکی از اعضای مردم بخش گهرباران میاندورود و نماینده مردم این شهرستان از مسئولان مربوطه به‌ویژه مدیر راه و شهرسازی مازندران خواستار رسیدگی هرچه زودتر این معضل جدی و در عین حال دردناک هستم.

وی در پایان گفت: امیدواریم جاده گهرباران که در حال حاضر یادگار تلخ بیشتر خانواده‌های گهربارانی شده است روزی به معنای واقعی تعریض استاندارد شود، نه وضع موجود که جز تسکین چیز دیگری در آن نیست.

* جاده گهرباران نیازمند زیرساخت‌های استاندارد است

قراردادهایی که برای تعریض جاده گهرباران بسته شد اما پرونده‌هایی که برای مشکلات دیگر این جاده در آینده بر سر تعریض غیراستاندارد باز خواهد شد، کشته شدن هموطنان از حوادث رانندگی در جاده گهرباران، موضوع مهم و قابل تأمل است که به ‌هیچ‌ عنوان نمی‌توان به‌راحتی از آن گذشت و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود.

جاده گهرباران با توجه به تردد بی‌شمار تریلرها نیازمند زیرساخت‌های استاندارد است و اجرای ناقص پروژه این جاده در آینده باز هم گریبان‌گیر مردم این بخش و هموطنان می‌شود که لازم است اقدام موثر و مفیدی در تعریض جاده‌ای که مانند بچه سرراهی شده است، انجام شود.

براساس همین خبر، بارها خبرهای متعددی از جاده مرگبار گهرباران منتشر شد تا رسالت حرفه‌ای خود را در قبال بیان مشکلات مردم اهالی بخش گهرباران شهرستان میاندورود به گوش مسئولان برسانیم، انتظار می‌رود که بررسی مشکلات از سوی مسئولان فقط به رفع تکلیف و برنامه‌های شخصی ختم نشود.