دوشنبه 27 ارديبهشت 1395-9:55 کد خبر:22987

مدیر امور آب و فاضلاب کلاردشت خبر داد:

اجرای بیش از 3800 متر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی در سال گذشته

مدیر امور آب وفاضلاب کلاردشت گفت: در سال گذشته 2326 متر توسعه و 1490 متر اصلاح شبکه آبرسانی در این شهرستان انجام شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، محمدموسی نژاد، در سخنانی به تشریح عملکرد امور آب و فاضلاب کلاردشت طی یک سال گذشته پرداخت و افزود: این امور دارای 6559 مشترک می باشد.

وی با بیان اینکه در این مدت 562 کنتور خراب در کلاردشت شناسایی شد اظهارداشت: 115 کنتور معیوب طی سال 94 در این شهرستان تعویض شد.

مدیر امور آب وفاضلاب کلاردشت، منابع تامین آب شرب مشترکین این امور را یک دهنه چشمه ، یک حلقه چاه و تصفیه خانه سرآبرود  با مجموع آبدهی 120 لیتردر ثانیه  عنوان و تصریح کرد:این امور دارای 6 مخزن به ظرفیت 3هزار و 450 متر مکعب می باشد، همچنین  مخزن لاهو به ظرفیت1500 مترمکعب با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد.

موسی نژاد، ضمن اشاره به اینکه 48800 متر خط انتقال و 136 هزار و 500 متر شبکه توزیع در کلاردشت وجود دارد، تصریح کرد: طی سال گذشته ، در شبکه توزیع 443 فقره ، انشعابات 448 فقره و خطوط انتقال 16 مورد اتفاق گزارش شد که با تلاش همکاران نسبت به رفع آن اقدام گردید .

مدیرامور آب و فاضلاب کلاردشت ، ارتقاء اداره بهره برداری به امور آبفا کلاردشت،  بهینه سازی مصرف مشترکین بوسیله ثبت صحیح و قرائت درست کنتور،  تکمیل خط انتقال به طول 9.5 کیلومتربا اعتباری بالغ بر60 میلیارد ریال، شناسایی وقطع امتیازات غیرمجازوتبدیل آنها به مجاز، رفع مشکل کمبود آب در برخی از مناطق، احداث وتکمیل پل روگذرروبه روی فدراسیون کوهنوردی با اعتباری بالغ2 میلیاردریال که دراثرسیل سال گذشته مورد تهدید جدی تخریب قرارگرفته بود.

اصلاح شبکه به طول 1490 متردراقطارمختلف، توسعه شبکه آب به طول 2326 متر، شستشوی مخازن موجود، نصب6 شیرتخلیه برروی شبکه توزیع، ارتقای تجهیزات فنی با خرید دستگاه جوش پلی اتیلن،دستگاه جوش فلزی،موتوربرق 7 کیلو وات،پمپ کفکش و لجن کش،دستگاهGPS،تانکرسیارآبرسانی را از جمله فعالیتهای صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد.

موسی نژاد از اهدای یک دستگاه خودرو مزدا دوکابین به امور آب وفاضلاب کلاردشت خبر داد و گفت: همچنین به منظور افزایش سرعت در مانورعملیاتی واجرایی بیل مکانیکی و خودرو پیکاپ با صرف 30 میلیون تومان هزینه از سرمایه منطقه تعمیر شد.

مدیر امور آب وفاضلاب کلاردشت با اشاره به  پیگیری جذب بودجه از محل منابع عمومی برای ساخت مخزن 2هزار متر مکعبی در کوی دوبال اظهار داشت: رفع مشکل کمی وکیفی آب محله لاهو با 2 کیلومتراجرای اصلاح شبکه، در سال جدید در دستور کار قرار دارد.

وی، فرهنگ سازی وجذب مشارکت مردمی در راستای حذف لوله های قدیمی واستاندارد سازی انشعابات قدیم وحذف چند شبکه ای را از دیگر برنامه های سال جاری امور آبفا کلاردشت دانست و اظهار داشت: پیگیری وجدیت بیشتردرخصوص کشف ومجاز نمودن انشعابات غیرمجازدرراستای احقاق حقوق شرکت وجلوگیری ازپرت آب نیز در سال 95 صورت خواهد گرفت.

مدیرامور آب و فاضلاب کلاردشت خاطرنشان کرد : مقدمات اجرایی احداث ساختمان اداری این امور با حمایت مدیرعامل شرکت و فرماندار شهرستان کلاردشت نیز در حال پیگیری است .