يکشنبه 13 تير 1395-14:27 کد خبر:24277

معاون آبفا مازندران خبر داد:

۵۰ هزار مترمکعب پساب فاضلاب شبانه روز در مازندران تصفیه می شود

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار مترمکعب پساب در شبانه‌روز از تصفیه خانه‌های فاضلاب استان تولید می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفای شهری ، رضا محمودی صبح یکشنبه در بازدید از تصفیه خانه گنج یاب نور افزود: پساب‌های فاضلاب بارعایت کامل فرایند تصفیه و عملیات گندزدایی و بر اساس استانداردهای موجود برای استفاده کشاورزی وارد نزدیک‌ترین آب بندان منطقه می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر گنج یاب نور در دی ماه سال گذشته گفت: آزمایشات پساب خروجی از این تصفیه خانه مطابق با قوانین زیست محیطی و استانداردهای ایران و با رعایت کامل فرایند تصفیه و عملیات گندزدائی در صنعت کشاورزی استفاده می‌شود.

محمودی، با اشاره به اینکه استفاده از پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب یا بازچرخانی آب یکی از راهکارهای مهم در شرایط خشکسالی و کمبود آب در سطح جهان است، اظهار داشت: استفاده از پساب به عنوان منابع تأمین آب پیوسته و برنامه ریزی برای تأمین آب در صنعت کشاورزی از جمله راهکارهای اساسی کشورهایی که به لحاظ اقلیمی در زیر مجموعه مناطق خشک و نیمه خشک مانند ایران قرار دارند، مد نظر کارشناسان و دانشمندان صنعت آب در سطح جهانی است.

وی بابیان اینکه مسکن مهر گنج یاب دارای ۲۵۸ واحد مسکونی است، افزود: در حال حاضر ۱۵۰ اشتراک فاضلاب در این مجتمع نصب و فعال‌سازی شده است و هم‌اکنون ۱۷۰ مترمکعب پساب در شبانه‌روز در مسکن مهر گنج یاب تولید می‌شود.