سه شنبه 15 تير 1395-13:20 کد خبر:24302

رئیس پلیس فتا مازندران هشدار داد:

هشدار درباره پرداخت فطریه

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: شهروندان مراقب ترفند برخي كلاهبرداران اينترنتي به بهانه جمع آوري فطريه باشند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران ، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: در سالهای گذشته شاهد سایتهای جعلی جمع آوری فطریه و کفاره روزه تحت عناوین موسسات و انجمن های خیریه بودیم، بسیاری از این سایت ها به صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دور خارج می شوند، همچنین شاهد فعالیت سایتهایی بودیم که کاربران را به صفحات فیشینگ راهنمایی کرده و اقدام به کلاهبرداری می کردند.

وی افزود:اما امسال حجم تبلیغات در این خصوص در شبکه های اجتماعی بسیار بالا است و حتی در پیامهای ارسالی خصوصی برای کاربران از خانواده های نیازمندی عکس و فیلم منتشر شده است که واقعیت ندارد و این ترفندی برای جلب حسن اعتماد کاربران برای به دام انداختن آنهاست.

این روزها در فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی شاهد انتشار فراخوان‌هایی تحت عناوین جمع آوری فطریه و کفاره روزه هستیم، که بسیاری از این فراخوان ها جعلی بوده و از سوی افراد شیاد در شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی بارگذاری شده است.

رئیس پلیس فتا مازندران هشدار داد:

•  هم استانی های  گرامی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت نمایند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو ، تلویزیون و ...) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند، پرداخت نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

• روزه داران عزیز مراقب باشند تا در عملیات های بانکی پرداخت در دام سایتهای فیشینگ نیفتند.از این رو موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

در خاتمه محمد نژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران خواستار همراهی و همکاری کاربران و شهروندان برای شناسایی سایتهای جعلی و تقلبی موسسات و انجمن های خیریه شد و از هم استانی های عزیز خواست در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش "گزارش وب ‌سایت ‌های متخلف"  گزارش نمایند.