دوشنبه 28 تير 1395-11:45 کد خبر:26456

انتقاد شدید شهردار زیراب:

واگذاری حق برداشت شن و ماسه از رودخانه تالار به یک استاد دانشگاه !!

شهردار زیراب از واگذاری حق برداشت شن و ماسه از رودخانه تالار، به یک استاد دانشگاه از آب منطقه‌ای و صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز،  محمود اعتصامی ظهر در جمع مسئولان ادارات و نهاد‌های سواد کوه با اشاره به اینکه شهرداری شهر 20 هزار نفری زیراب سوادکوه با در‌آمد پایدار صفر، بدهکاری‌های سال‌های گذشته و پرداخت‌هزینه‌ها و حقوق و مزایا در حال فعالیت است، گفت: از 28 تیر‌ماه سال گذشته و بروز حادثه سیل عظیم در شهر زیراب یک‌سال می‌گذرد که 20 میلیارد تومان به تأسیسات شهری خسارت زد و باعث تخریب کامل سه واحد ساختمانی شد.

وی با بیان اینکه مسئولان مختلفی برای جبران خسارات سیل زیراب به شهرداری قول دادند ولی پس از یک‌ سال ریالی به ما پرداخت نشد، افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا معضل عدم برداشت مصالح رودخانه توسط شهرداری‌ها را پیگیری کنند.

شهردار زیراب از پیگیری‌های چند‌ساله شهرداری زیراب برای استفاده از آورده‌های رودخانه تالار در زیراب خبر داد و با انتقاد از آب منطقه‌ای و اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران در واگذاری حق برداشت شن و ماسه از رودخانه انتهای شهر زیراب به یک استاد دانشگاه، خاطر‌نشان کرد: برای احداث دیوار حفاظتی 2 طرف رودخانه تالار زیراب به طول 400 متر مبلغ 2 میلیارد تومان هزینه شد و لازم است از همکاری و همراهی بسیج سازندگی و سپاه استان و شهرستان تقدیر کنم.

اعتصامی با اشاره به اینکه طرح‌های گردشگری راه‌ کار مناسب خروج سواد کوه از بحران‌های اقتصادی است، اظهار کرد: با وجود پیگیری 6 سال اخیر از منابع طبیعی برای فعالیت‌های مربوط به ساخت پارک هنوز به نتیجه لازم نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه افزایش طول حریم رودخانه به 170 متر موجب نابودی شهر زیراب می‌شود، گفت: از بیمارستان شهدا به سمت خروجی شهر همه ادارات و نهاد‌ها و منازل در بستر رودخانه قرار دارند.