يکشنبه 18 خرداد 1393-21:24 کد خبر:282

حاشیه نگاری خزرخبر از جلسه شورای شهر ساری:

شورای شهر به حداقل ممکن ایفای نقش می کند/کیفیت آب شرب ساری مناسب نیست

پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر ساری که مهمانانی از دانشگاه علوم پزشکی داشت با تاخیر10 دقیقه ای که به صورت یک اپیدمی شده، برگزار گردید.


حاشیه های این جلسه را به قلم خبرنگار خزرخبر میخوانیم:

&&باقری رییس شورای شهر ساری:

*رییس شورای شهر ساری با بیان اینکه باید شان مردم حفظ شود گفت:از فرماندار ساری درخواست داریم تا نحوه مراجعه مردم خسارت دیده از سیل را جهت دریافت هزینه خسارات وارده اعلام کند.

&&سید محمد آقامیری:

*سید محمد آقامیری که ناطق پر شور و پر انتقاد این هفته جلسه شورای شهر بود صحبت های خود را با قرائت آیه 39سوره احزاب شروع نمود.

*وی با بیان اینکه نشاط سیاسی خاصی در مرکز استان ملاحظه نمی شود افزود:مردم هم اکنون به زمزمه افتاده اند که هزینه انتخابات ما کجا رفته است؟

*آقامیری با اشاره به اینکه مصوبات سفرهای آسمانی دولت گذشته بر روی کاغذ جوهر خشکیده است اظهار داشت:آیا نماینده ارشد دولت تدبیر و امید، دغدغه ساری را دارند؟

*عضو حقوقدان شورای شهر ساری با بیان اینکه شاخص توزیع اعتبارات شهرهای استان چیست تصریح کرد:آیا مدیریت ارشد استان می تواند ساری را به عنوان ویترین استان معرفی کند؟

*آقامیری در ادامه با انتقاد از اینکه روز بروز از امکانات ساری کم می شود خاطر نشان کرد:متاسفانه به علت نفوذ عناصر قدرت طلب و علی رغم توانمندی های اعضاء، با حذف یکدیگر،امروز شورای شهر ساری به حداقل ممکن ایفای نقش می کند.

*وی با بیان اینکه اگر خواسته های به حق مردم را گوشزد نکنم ممکن است خود نیز ناخواسته مداح و مجیزه گو شوم اظهار داشت:نسبت به عملکرد شهردار نه آنقدر ذوب شویم و نه آنقدر دچار کینه و عناد شویم که همه چیز را سیاه نمایی کنید.

*آقامیری همچنین پیشنهاد داد تا درمانگاه فرهنگیان ساری به عنوان مرکز معین پزشک خانواده قرار گیرد.

*وی همچنین از وضعیت کمپ ها انتقاد نمود و تصریح کرد:کمپ های دولتی زنان نیز مشکلاتی دارند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

*آقامیری با بیان اینکه سه رییس بیمارستان ساری اعلام نموده اند که عمر مفید ساختمان های بیمارستان ها به پایان رسیده خاطر نشان کرد:چرا در این زمینه فکری اساسی نمی شود؟

&&کوروش یوسفی:

*یوسفی با بیان اینکه باید مشکل تهاتر بین دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری حل گردد افزود:در بحث فرهنگ سازی تغذیه خانگی فعالیت کمی صورت گرفته که باید بیشتر اطلاع رسانی شود.

&&جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

*رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران که مهمان این هفته جلسه شورای شهر بود گفت:وضعیت بیمارستان های ساری از نظر ساختمانی مناسب نمی باشند.

*جان بابایی افزود:بدهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان سال 93به دیگر دستگاه ها به 200 میلیارد تومان می رسد.

*وی با اعلام اینکه بیمارستان های دولتی ساری از نظر ساختمانی وضعیت مناسبی ندارند خاطر نشان کرد:11 میلیارد تومان از سوی بیمارستان بوعلی ساری به بدهکاران بدهی داریم.

*جان بابایی با اعلام اینکه دستگاه های دیالیز جدیدی خریداری شده اما مکانی برای نصب آنها نداریم تصریح کرد:برای راه اندازی مجدد و تجهیز و تعمیر بیمارستان مهر ساری نیاز به کمک ویژه داریم.

*وی با اشاره به اینکه بیمارستانی استاندارد در ساری نداریم افزود:در کمیسیون ماده 100 شهرداری ساری مبلغ 140میلیارد تومان بدهی داریم که تقاضای تجدید نظر و مساعدت داریم.

 &&ذلیکانی:

*ذلیکانی عضو دیگر شورا نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه متاسفانه تاکنون بازدیدی از سوی اعضای شورا از بیمارستان ها و مراکز درمانی صورت نگرفته افزود:از رییس دانشگاه علوم پزشکی درخواست دارم تا در مورد آب شرب ساری که مورد انتقاد ما است توضیحاتی ارائه نماید.

&&فرامرز نقیبی:

*این عضو شورا با انتقاد از افرادی که فاضلاب منزل خود را در خیابان ها و جوب ها رها می کنند گفت:باید از دادستان مرکز استان در این زمینه کمک درخواست شود تا با این افراد برخورد قاطع قانونی شود.

*نقیبی با انتقاد از دستگاه های دیالیز بیمارستان امام(ره) گفت:عمر مفید این دستگاه ها به پایان رسیده اما متاسفانه همچنان در حال استفاده می باشند.

&علیجان شمشیربند:

*رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری گفت:متاسفانه برخی از بیمارستان ها در بحث پذیرش بیماران بی بضاعت همکاری های لازم را ندارند.

*شمشیربند افزود:نمایندگان بیمه در بیمارستان ها نیز به راحتی در دسترس مردم نمی باشند که نیاز به رسیدگی ویژه دارد.

&&سید مهدی احمدی:

*این عضو شورا نیز با بیان اینکه باید آگاهی های لازم به مردم در مورد پزشک خانواده داده شود افزود:متاسفانه در بحث طرح تحول سلامت نیز اطلاع رسانی کافی صورت نگرفته است.

&&&حاشیه های غیر خبری:

*شمشیربند در میان صحبت های آقامیری که با سرعت و هیجان خاصی در حال قرائت نطقش بود احساس کرد که نیاز به تنفسی چند ثانیه ای دارد و با اعلام ذکر صلوات از حضار خواست تا صلواتی قرائت نمایند که بعد از قرائت صلوات توسط حضار، آقامیری اعلام نمود که اعلام صلوات در جای خودش خوب است.

*آقامیری در نطق خود به شهردار اعلام کرد که برای بار پنجم اعلام میکنم که پادگان،پادگان،پادگان و ... و برای چندمین بار اعلام میکنم:جلوگیری از ریخت و پاش و ...

*پس از پایان نطق آقامیری،برخی از اعضای شورا با گفتن (احسنت،احسنت) حرفهای او را تایید نموده اند.

* باقری و ذلیکانی در مورد فاضلاب بیمارستان ها دقایقی به بحث و تبادل نظر پرداخته اند که ذلیکانی به باقری گفت:شاید شما از رسانه ها واهمه داشته باشید اما من انتقادهای خود را بیان می کنم.

*شمشیربند و ذلیکانی انتقاد خود را نسبت به عدم بازدید از بیمارستان ها و مراکز درمانی به باقری رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر ساری اعلام نموده اند.

*باقری اعلام نمود از رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابلاغ پیگیری و راه اندازی مجدد بیمارستان مهر ساری را دارم.

*نقیبی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی درخواست نمود آخرین اقدامات انجام شده در مورد بیمارستان مهر را اعلام نمایند.

*عبوری در جلسه این هفته شورا حضور داشت.

*عبوری پس از پایان سخنان جان بابایی موارد لازم را پاسخ داد.

*غایب این هفته شورای شهر ساری پیوندی بود.

*نطق آقامیری با بیان یک بیت شعر پایان پذیرفت.

*مشروح سخنان آقامیری و ذلیکانی و باقری  را در اینجا بخوانید.