يکشنبه 18 خرداد 1393-21:42 کد خبر:284

دبیر مجمع نمایندگان مازندران خبر داد:

شکایت از سازمان جنگل ها و مراتع در کمیسیون اصل 90 مجلس

دبیر مجمع نمایندگان مازندران از شکایت مجمع نمایندگان مازندران به دلیل عدم اجرای مصوبه دولت مبنی بر عدم احداث سد سرشاخه گیر با تامین اعتبار دو میلیارد تومانی در کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 


به گزارش خزرخبر،احمدعلی مقیمی در گفت و گو با تسنیم،با اشاره به اینکه احداث سد سرشاخه‌گیر از مصوبات دولت بوده که توسط سازمان جنگل ها باید انجام می شد، گفت: متاسفانه این سازمان مصوبه دولت در بهشهر را اجرایی نکرده است.

 وی گفت: سازمان جنگلها و مراتع باید با اعتبار مصوب مصوبه دولت برای جلوگیری از خسارت ناشی از سیل در شرق مازندران و احداث سد سرشاخه گیر اقدام عملی انجام می داد.

مقیمی بیان کرد: چه کسی باید پاسخگوی خسارت وارده بر جان و مال مردم در مدت دو سال برای 3 بار متوالی باشد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل سال 91 گفت: سیل سال 91 شهرستان بهشهر که متاسفانه منجر به فوت 6 نفر از همشهریان و بالغ بر 68 میلیارد تومان خسارات شده، مقرر شد که سازمان جنگل و مراتع جهت پیشگیری از سیل بعدی اقدام به اجرای آبخیزداری در بالادست شهرستان با تامین بودجه 2 میلیارد تومانی مصوبه دولت انجام شود.

وی افزود: متاسفانه اداره کل منابع طبیعی، مازندران اقدام به احداث تنها یک سد سرشاخه گیر با حدود 900 میلیون تومان کرده است و عدم اجرای سد شاخه گیر دوم در سیلاب روز چهارشنبه چهاردهم خردادماه باعث خسارات به 152 واحد مسکونی به همراه اثاثیه منازل و زیرساختهای شهری و جاده بین مزارع به میزان 27 میلیارد تومان شد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر اینکه این موضوع نیاز به بررسی ویژه دارد چرا که مردم نگران خسارات وارده مجدد در اثر سیلاب های دیگر می باشند ، تصریح کرد: به طور یقین در صورت اجرایی شدن مصوبه دولت شاهد این گونه خسارات نخواهیم بود.

مقیمی گفت: سازمان بازرسی بررسی کند تا مقصرین عدم اجرای مصوب دولت مورد مجازات قرار گیرند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در خصوص انتقال این مورد به معاون اول رئیس جمهور خبر داد و افزود: علی رغم تلاش های انجام شده در وقوع سیل اخیر مازندران متاسفانه جان سه نفر از هموطنان مازندرانی گرفته شد و خسارات فراوان مالی بالغ بر 27 میلیارد تومان به مردم منطقه واردآمد که جای بسی تامل دارد چراکه در سال های اخیر نیز شاهد چنین اتفاقات اسفباری در منطقه بودیم.

مقیمی گفت: در شهرستان بهشهر دولت وقت مصوب ساخت سد سرشاخه گیر به جهت جلوگیری از خسارات را داشت که دو سد مصوب تنها یک سد اجرا شد.

وی با تاکید بر اینکه این نکته مهم نیاز به بررسی ویژه دارد بیان داشت: این در حالی است که مردم و متخصصین معتقد هستند که در صورت ساخت دو سد فوق شاهد این گونه خسارات نبودیم.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان های ساری و نکا و دیگر شهرستانهای استان به دلیل عدم رعایت اصول فنی و مهندسی نیز شاهد خسارات فراوانی بودیم.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با توجه به شرایط منطقه مازندران که سالهای اخیر شاهد خسارات فراوانی از حوادث غیر مترقبه بود خواستار بررسی دلیل خسارات وارده شد تا اعتبار مناسب برای جبران خسارت اختصاص یابد.