دوشنبه 4 مرداد 1395-10:45 کد خبر:28526

جلسات مخفی و انتخاباتی در مازندران:

موتور احمدی نژادی ها، شب ها روشن می شود/ از ناکامی در انتخابات مجلس تا مهره چینی برای شورا

برخی افراد سعی دارند، با افزایش فشارها بر مدیران دولت تدبیر و امید در استان و پیدا کردن نقطه ضعف، از رضایتمندی عمومی بکاهند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازعبارت، بر اساس شنیده های پراکنده، اخبار به دست آمده و بررسی ها، تقریبا دو هفته است که برخی از هواداران دولت سابق که در دوران 8 ساله احمدی نژاد در مازندران و دیگر مناطق ایران مسئولیت هایی نیز داشته اند، اقدام به راه اندازی اتاق فکری شبانه کرده اند که محل ثابتی ندارد اما پای ثابت آن طرح های انتخاباتی و شناسایی افرادی است که خود را آماده حضور در انتخابات شورای اسلامی در سال 96 می کنند.

این نشست ها عموما با دستور کار شناسایی ضرفیت های برای پیروزی در انتخابات شورا برگزار می گردد و البته جلساتی موازی نیز وجود دارد که با فضاسازی و تخریب علیه دولت آغاز می شود و در پایان با تعیین مصداق هایی عملی، گسترش حضور رسانه ای خود را مصوب می کنند.

 برخی از این افراد به دلیل سابقه فراوان در برخی از دستگاه های اجرایی از همینک سعی دارند با افزایش فشارها بر مدیران دولت تدبیر و امید در استان و پیدا کردن نقطه ضعف یا ساختن موانعی برای آنها از رضایتمندی عمومی بکاهند.

به بیانی دیگر این موج سواران بهترین وقت را برای سوار شدن بر موج فیش های حقوقی یافته اند، چندی پیش نوبخت؛ سخنگوی دولت از آگاهی دولت از این جلسات خبر داده و گفت: ما با خبریم اما کار خودمان را می کنیم!

یاران و نزدیکان احمدی نژاد در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی نیز در مازندران، علی رغم تکذیب احمدی نژاد، فعالیت گسترده ای داشتند و حتی رئیس جمهور اسبق نماینده خود را نیز در مازندران مشخص کرده و برایش حکم زده بود.

در انتخاباتی که گذشت «جوادقناعت» از بستگان سببی احمدی نژاد و یکی از یاران نزدیک وی این مسئولیت را پذیرفت اما با پایان انتخابات گروهی که قناعت ایجاد کرده بود متلاشی نشد، بلکه با تغییر دستور کارش وارد نوعی برنامه ریزی بلند مدت برای دو انتخابات مهم سال 1396 شد.

در انتخابات مجلس دهم بیش از 10 مدیرکل، فرماندار و مدیر احمدی نژاد در مازندران برای انتخابات ثبت نام کرده و تائید صلاحیت شده اند، همچنین برخی از نزدیک ترین یاران وی نیز در عرصه انتخابات حاضر شدند که از مشهورترین این افراد که می توان نام برد مانند:

منصورعلی زارعی؛ فرماندار اسبق ساری

علی بابایی کارنامی؛ مدیرکل کار در دولت قبل

عباسعلی ابراهیمی؛ مدیرکل ارشاد دولت قبل

عادل روحی؛ بخشدار دولت قبل

کیوان مرادیان کوچکسرایی؛ رئیس صندوق رفاه دانشجویی در دولت قبل

مهدی سعادتی؛ استاندار اسبق گیلان

احمد علی مقیمی؛ نماینده فعلی شرق مازندران و مسئول مدیران امور عمومی مراکز صدا و سیمای استانها کشور

سید علی اکبر غلامیان؛ سرپرست سابق روزنامه ایران در مازندران و از نزدیکان به احمدی نژاد

ولی‌الله فرزانه؛ معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداری دولت احمدی نژاد

عبدالوحید فیاضی؛ نماینده فعلی نور و محمود آباد و مدیرکل آموزش و پرورش در دولت سابق

و سید مسعود میرکاظمی؛ وزیر بازرگانی دولت قبل اشاره کرد.

نکته جالب اینجاست که هیچ یکی از این نام ها موفق به پیروزی در انتخابات مجلس نشدند تا روشن شود میزان محبوبیت احمدی نژاد بعد از 8 سال ریاست جمهوری چقدر است.

برخی از تحلیلگران معتقدند «احمدی نژاد» از برخی مشکلات دولت روحانی نظیر، رکود صنایع و اقتصاد، ماجرای فیش های حقوقی، گرفتاری های بین المللی(مخصوصا عهدشکنی های فراوان آژانس انرژی اتمی و ایالات متحده) استفاده خواهد کرد و در همین دوره نامزد ریاست جمهوری خواهد شد.

گروهی دیگر نیز بر این نظر پافشاری می کنند که رئیس جمهور نهم و دهم تا انتخابات سیزدهم ریاست جهوری صبر خواهد کرد و آنوقت مجددا بخت خود را خواهد آزمود، البته طرفداران نظریه دوم کمترند چون تقیربا همه متفق القولند که «احمدی نژاد» عجول است!

با توجه به ضعف مفرط و ساختاری استانداری مازندران در دو حوزه روابط عمومی و سیاسی به نظر نمی رسد دولت روحانی برنامه خاصی برای کمنرل این اتاق فکرها داشته باشد یا در حوزه اطلاع رسانی پاتک هایی اثرگذار بزند.

تجربه انتخاباتی بعد از سال 1388 باعث شده است که گروه های سیاسی بسیار زودتر از موعد مقرر وارد فعالیت های انتخاباتی شوند، به بیانی دیگر از نظر شکلی و زمانی، انتخابات ایران هر سال به انتخابات آمریکا شبیه تر می شود.