سه شنبه 19 مرداد 1395-10:40 کد خبر:29604

وقتی نقطه اشتراک به نقطه افتراق بدل می شود:

کنایه منطقه ‌آزادی لاشکی به یوسف نژاد/اولین شکاف در مجمع نمایندگان پدیدار شد

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خبر اجماع مجمع نمایندگان درباره منطقه آزاد،در استان مازندران را تکذیب کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، قاسم احمدی لاشکی؛ نماینده نوشهر و چالوس و رئیس مجمع نمایندگان مازندران خبر اجماع مجمع نمایندگان درباره منطقه آزاد در استان مازندران را تکذیب کرد تا نخستین شکاف در جمع 12 تایی نمایندگان مازندران خودنمایی کند،مسئله ای که یوسف نژاد آن را نقطه اتصال و اجماع خوانده بود در چرخشی 180 درجه به نقه اختلاف بدل شد.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه در بحث منطقه آزاد، هنوز مجمع نمایندگان مازندران جلسه‌ای نداشته است گفت: مجمع امروز جلسه دارند و برای این جلسه بحث منطقه آزاد در دستور کار ما نیست و بنده به‌ عنوان رئیس مجمع نمایندگان مازندران خبر اجماع مجمع نمایندگان درباره منطقه آزاد را تکذیب می‌کنم، چرا که هیچ تصمیمی در مجمع در این‌باره گرفته نشده است و احتمال دارد فردی به‌صورت شخصی این موضوع را مطرح کرده باشد که البته نظر مجمع اینگونه نیست، خبرهایی که منتشر می‌شود باید بر مبنای صدق باشد و بر اساس شنیده‌ها نباشد.

این اظهارات کنایه مستقیمی است به علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و عضو هیات رئیسه مجلس که دو روز پیش در نامه ای به اسحاق جهانگیری ؛ معاون اول رئیس جمهور از اجماع مجمع نمایندگان بر سر منطقه آزاد امیرآباد خبر داده و از وی خواسته بود با توجه به ویژه گی های این منطقه تصویب آن را در هیات دولت در دستور کار قرار دهد.

اشاره یوسف نژاد به اجماع در واقع اشاره ای بود به سفر ناکام رئیس جمهور به مازندران که عدم اجماع را دلیل طرح نشدن موضوع منطقه آزاد در استان اعلام کرده بود.

همچنین بعد از آن نیز بسیاری از رجال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی از آیت الله طبرسی تا رئیس اتاق مازندران با تکرار همین مسئله تشتت و نبود اجماع در میان مسئولان استانی را دلیل ناکامی مازندران در برخورداری از منطقه آزاد تجاری اعلام کرده بودند.

البته نباید هم انتظار داشت که احمدی لاشکی به ساده گی و بدون اعتراض از کنار این موضوع بگذرد چرا که بار انتخاباتی آن زیاد است.

لاشکی خود به درستی می داند که بندر نوشهر از هیچ جهتی با امیرآباد قابل قیاس نیست اما اگر بدون هیچ اعتراضی تسلیم این نظر شود رای دهندگان نوشهری و چالوسی را ناامید خواهد کرد.

از طرفی دیگر مخالفت آشکار و شکاف بین رئیس مجمع نمایندگان مازندران و عضو هیات رئیسه مجلس، انهم کمتر از 3 ماه از آغاز به کار پارلمان خبر خوشی نیست وبهتر است در شرایط فعلی که مخاطراتی نظیر انتقال آب خزر همه نمایندگان را همصدا کرده در مورد منطقه آزاد نیز اجماعی واقعی صورت بگیرد.

 همچنین حالا که تازه نام مازندران دوباره بر سرزبان ها افتاده اختلاافاتی از این دست این سیگنال را به دولت می دهد که در این استان هیچ وقت اجماعی صورت نخواهد گرفت پس بهتر است وارد چالشی که به آن نیاز ندارد نشود.

باید منتظر ماند و دید واکنش علی اصغر یوسف نژاد به این اظهارات چه خواهد بود؟ به هر روی پاسخ احمدی لاشکی اگرچه در ظاهر آرام و بدون حاشیه اما در معنا تند و برنده است و تلویحا می گوید که یوسف نژاد غلو کرده یا حقیقت را پنهان کرده و از قول خودش حرف زده نه مجمع! این کنایه سنگینی است برای کسی که رکورد رای آوری در شمال کشور را در دست دارد.