پنجشنبه 21 مرداد 1395-19:50 کد خبر:29623

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران:

رسانه نباید در دست نااهلان قرار گیرد/ صیانت اطلاعاتی از سوی اصحاب رسانه ضروری است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران، گفت: رسانه نباید در دست نااهلان قرار گیرد.


به گزارش خزرتیترخبر، حجت‌الاسلام یدالله غلامی در آیین تجلیل از خبرنگاران، افزود: انتشار اخبار در رسانه‌ها در حقیقت تاریخ نگاری برای آیندگان است.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق رسانه‌ای از سوی اصحاب رسانه‌، افزود: اخلاق رسانه‌ای ایجاب می‌کند تا اصحاب رسانه از ایدئولوژی جامعه اسلامی پیروی و از فحشا، سوءظن و تهمت در جامعه پرهیز کنند.

وی کار مطبوعاتی را به‌عنوان سلاح بین‌المللی شناخته شده دانست و اضافه کرد: رسانه مهم‌ترین سلاحی است که اگر در دست نااهلان قرار گیرد به فرموده رهبری در حد بمب اتم خطرناک می‌شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه مراقبت رسانه‌ای باید در اولویت کار خبرنگاران متعهد قرار گیرد، گفت: انتشار اخبار شفاف، صادقانه و برخورداری از انصاف از وظایف اصحاب رسانه در رسالت خبرنگاری است.

این مسؤول رعایت تقوی را بر اصحاب رسانه فرض دانست و ادامه داد: رسانه‌ها به‌عنوان هدایتگر جامعه هستند و کسی نباید ابزار رسانه‌ای را مغرضانه در دست گیرد.

غلامی با اشاره به اینکه به بهانه آزادی رسانه نباید در اختیار نااهلان قرار گیرد، تصریح کرد:  خبرنگاران علاوه بر رسالت سنگین اطلاع‌رسانی که بر عهده دارند مراقبت و صیانت از اطلاعات از سوی اهالی رسانه‌ امری ضروری است.