چهارشنبه 28 خرداد 1393-14:29 کد خبر:318

مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد:

سهم 5 میلیارد تومانی مازندران در تحویل اوراق وقفی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به مصوبه مجلس در سال گذشته درباره بودجه یک ‌صد میلیارد تومانی اوراق وقف، گفت: در مازندران مجاز هستیم تا سقف 5 میلیارد تومان اوراق وقفی را تحویل دهیم.


به گزارش خزرخبر، حجت‌الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت:‌ دستگاه‌های فرهنگی مخاطب اصلی رهبری در اجرای شعار سال هستند.

وی با بیان اینکه دو کلید واژه مهمی که رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ بیان کردند، نقشه راهی برای ما است، افزود: هویت هر کشوری ابتدا به فرهنگ و باورهای دینی آن کشور بستگی دارد و برای نهادینه شدن این فرهنگ، اقتصاد امر موثری است.

علیزاده با اشاره به اینکه رخنه دشمنان برای ورود به هر کشور از مسیر اقتصاد و فرهنگ است، بیان داشت:‌ اقتصاد و فرهنگ، مسئله‌ای حیاتی و مهم برای هر کشوری است.

وی با بیان اینکه امروز کمرنگ کردن معنویت و تضعیف باورهای دینی مردم از اهداف استکبار جهانی است، خاطرنشان‌ کرد: دشمن جنگ نظامی را امتحان کرده و موفق نشده و به همین دلیل دست به هجمه فرهنگی می‌زند.

این مسئول با اشاره به اینکه مدیریت جهادی مبنای قرآنی و روایی دارد و مسئله پذیرفته شده توسط سیره اهل بیت بوده است، افزود: با وجود همه هجمه‌ها، تحریم‌ها و مشکلاتی که به ما تحلیل می‌شود این انقلاب با مدیریت جهادی ماندگار شده است و مدیریت جهادی پاسخگوی هجمه‌های دشمن است.

علیزاده با بیان اینکه مدیریت جهادی در اداره کل اوقاف هم حاکم است، تصریح‌کرد: اوقاف کشور برای لبیک گفتن به فرمان رهبری، شعار سال را ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ اهل بیت و قرآن با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده و ستاد دائمی اجرای فرامین رهبری هم در اوقاف تشکیل شده و با دو کارگروه اقتصادی و فرهنگی، فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، اظهار داشت:‌ برای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، از جوانان، این نسل خلاق استفاده می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه مقدمات اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه فراهم شده است، یادآور شد:‌ تا 30 خردادماه برای ثبت‌نام در این طرح، مهلت وجود دارد و آغاز طرح از هشتم تیرماه بوده و تا 25 مرداد ادامه دارد.

 علیزاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در سرلوحه کار ما قرار دارد، افزود:‌ نیازمند گسترش وقف مشارکتی هستیم.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در سال گذشته درباره بودجه یک‌صد میلیارد تومانی اوراق وقف، خاطرنشان کرد: در مازندران مجاز هستیم تا سقف 5 میلیارد تومان اوراق وقفی را تحویل دهیم.