دوشنبه 15 شهريور 1395-13:0 کد خبر:31867

فرماندار شهرستان قائم شهر اعلام کرد:

نگران بارندگی دوباره هستیم/۲۵ تریلی ایرانیت در حال توزیع است

 فرماندار قائمشهر گفت: با توجه به اعلام اداره هواشناسی، به نایلون نیاز داریم تا آسیب دیدگان بطور موقت سقف خانه های خود را بپوشانند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، مهدی محمدی فرماندار شهرستان قائم شهر در جلسه ستاد بحران شهرستان از پایان ثبت نام آسیب دیدگان در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت:طبق اعلام سعید قاسمپوری رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان تاکنون 6 هزار نفر ثبت نام کردند و بازدید و بررسی خسارت منازل توسط کارشناسان بنیاد ادامه دارد ولی ثبت نام پایان یافت.

وی با اشاره به تخلیه 25 تریلی ایرانیت تا ساعت 15 یکشنبه 14 شهریور بیان کرد:هیچ محدودیتی برای دادن ایرانیت به مردم وجود ندارد با اعمال محدودیت مردم ناخواسته حریص می شوند  با توجه به اعلام اداره هواشناسی مبنی بر در پیش بودن بارندگی از عصر روز سه شنبه ، به نایلون نیاز داریم تا آسیب دیدگان بطور موقت سقف خانه های خود را با نایلون بپوشانند مشکل جدی است زیرا عمده زیرسازی خانه ها چوبی است و سقف منازل تحمل خرپایه های ایرانیت را ندارد با بارندگی مشکل بیشتر می شود.

وی در خصوص خسارت های بخش کشاورزی عنوان کرد:با مدیرکل جهادکشاورزی و دامپزشکی و نظام مهندسی هماهنگ شد مقرر گردید با حضور کارشناسان فن از مرغداریها ، دامداریها بازدید بعمل آید تا میزان خسارت بطور دقیق و مستند تهیه گردد و مهندسان نظام مهندسی ساختمان هم مشاوره رایگان فنی انجام دهند و شورای شهر و شهرداری برای کسانی که منازل شان آسیب دید در صورت بازسازی پروانه ساختمان رایگان صادر می کنند.

محمدی پاکسازی سطح شهر و جوی آب را در اسرع وقت بسیار ضروری دانست که در دستور کار شهرداریهای قائم شهر و ارطه قرار گرفت با فرهاد عسگری مدیرکل امور شهری هماهنگ شد تا ماشین آلات مورد نیاز و نیروی کافی در اختیار شهرستان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان قائم شهر از اداره تعزیرات حکومتی خواست بازرسان افتخاری را برای یاری فرابخوانند زیرا گزارشاتی مردمی از برخی بی انصافی و گران فروشی ها خبر می دهد این پول حرام است در صورت مشاهده و شناسائی این افراد سریع پروانه کسب باطل گردد گروه های امدادی شرکت گاز در روستاها علمک ها را بازرسی کنند اگر مشکلی بود اعلام تا برطرف گردد و به مدیران تاکید کرد آمارها مستند و دقیق باشند.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران:منابع مالی صفر و امکانات ما محدود بود.

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در ستاد مدیریت بحران شهرستان قائمشهر از تلاش های شبانه روزی اعضای ستاد بحران شهرستان تشکر کرد و گفت: در پی طوفان شدید بامداد جمعه 12 شهریور ماه جاری حجم خسارت بسیار بالا ، منابع مالی صفر و امکانات ما محدود بود ولی تدابیری  برای استفاده از امکانات موجود اندیشیده شد اعضای ستاد بحران از ساعات اولیه تاکنون پای کار هستند 6100 واحد مسکن خسارت دیده در سطح استان مازندران ثبت شد ولی با دستور ربیع فلاح استاندار مازندران و تائید بنیاد مسکن محدودیتی برای توزیع ایرانیت وجود ندارد اما توزیع را مدیریت کنید تا مشکلی بوجود نیاید . وی خطاب به  دهیاران  تاکید کرد گزارش خسارت از سطح روستا مستند و دقیق باشد و از ایجاد بازار سیاه بپرهیزند. احمدی از اتصال آب و برق شهرستان های بابل و آمل خبر داد و قائم شهر بدلیل حجم خسارت تا صبح روز دوشنبه مشکل آب و برق برطرف می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران اظهار کرد:بعضی از خسارت ها را میتوانستیم قبل از حادثه پیشگیری کنیم طبق اسناد موجود سال 94 مکاتباتی با  شهرداران داشتم و تقاضا کردم در سطح استان تکلیف ساختمان های فرسوده و بعضی درختان را مشخص کنید ولی ترتیب اثر داده نشد در حال حاضر دستورالعملی در 18 بند به شهرستان ها ابلاغ شد باید نقاط خطر شهرستان خود را مدیریت و برطرف کنند تابلوهای تبلیغاتی ، تابلوی واحدهای تجاری و مغازه ها ، تیرهای برق فرسوده ، واحدهای مسکونی و تجاری بافت فرسوده و دیگر موارد شناسائی و ساماندهی شوند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

ایمان پویامهر معاون فرماندار شهرستان قائم شهر گفت: در حوزه روستائی بیش از صد تریلی ایرانیت نیاز است هر روز 8 تا تریلی وارد می شود با این سرعت ببرای خدمت رسانی دچار مشکل می شویم خوشبختانه سپاه و بسیج نیروهای خود را در اختیار ما قرار دادند اصناف ، اداره صنعت معدت تجارت و اتحادیه خبازان تاکنون به خوبی عمل کردند مشکل نان در شهرستان نداریم.

وی در خصوص مشکل مرغداریها عنوان کرد:مرغداریها از قبل مشکل داشتند با وقوع طوفان و قبل از گرفتن تسهیلات مشکلشان دوچندان شد تعدادی از خودروهای شهروندان آسیب دید اولویت اول ما منازل مسکونی بویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواده های محروم هستند تمام خانه ها شناسائی شدند ولی رسیدگی به همه آنها برای ما مقدور نیست.

علی مختاریفر رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قائم شهر از توزیع 9 تن نایلون در سطح شهرستان خبر داد و گفت: گرچه وظیفه ما تا 24 ساعت اول حادثه است ولی بدلیل حجم خسارت و نیاز مردم نمی توانیم امدادرسانی را متوقف کنیم از عصر سه شنبه بارندگی شروع می شود بدلیل کمبود استادکار روند مرمت کند است.

سعید قاسمپوری رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان با گلایه گفت: از روز اول تاکنون 25 تریلی ایرانیت وارد شهرستان شد بیشتر در روستاها مشکل ایرانیت داریم در حوزه شهری تاکنون 6 هزار ثبت نام داشتیم متاسفانه بعضی از شهروندان چندین بار ثبت نام کردند و یا برای 2 عدد ایرانیت بسیار سماجت بخرج می دهند و مانع خدمت رسانی به افراد واقعا نیازمند می شوند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی عنوان کرد:یکشنبه از سپاه و بسیج برای بخش اپراتوری نیروی انسانی اعزام شد سپاسگزاریم متاسفانه بعضی از مردم از ما حمایت نمی کنند برای چند دانه ایرانیت وقت و انرژی نیروها را می گیرند اولویت ما تخریب بالای  60 تا 100 درصد است بعد به ترتیب بررسی می شود.

شیرخانی رئیس اداره صنعت معدن تجارت از توزیع 80 رول نایلون در شهرستان توسط هلال احمر خبر داد و از مدیریت شهرستان تقاضا کرد مبلغی بعنوان تنخواه در اختیار اداره صنعت قرار گیرد تا حداقل مبلغی به اتحادیه بابت خرید نایلون دوباره پرداخت شود.