سه شنبه 16 شهريور 1395-19:15 کد خبر:31882

معاون دانشگاه پیام نور کشور در ساری:

کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور/ دانشگاه ۴۰۰ پروژه نیمه تمام دارد

معاون دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به وجود ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در سطح کشور گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور در سال گذشته کاهش یافته است.


به گزارش خزرتیترخبر، فیصل حسنی در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در 300 شهر و شهرستان با 700 هزار دانشجو در کشور فعالیت دارد.

وی افزود: این دانشگاه دارای هشت هزار کارمند و 4 هزار هیئت علمی مشغول خدمات رسانی علمی است و مقام دهم پژوهشی را کسب کرده است.

معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه بهترین تجهیزات آزمایشگاهی را در سطح دانشگاه‌های کشور داریم، تصریح کرد: پیشرفته ترین وسایل آزمایشگاهی در دانشگاه پیام نور موجود است.

حسنی با بیان اینکه 57 پروژه عمرانی در دهه فجر و هفته دولت امسال 61 پروژه افتتاح کردیم، افزود: دهه فجر امسال 100 پروژه عمرانی افتتاح خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه 400 پروژه نیمه تمام سوله ورزشی، مجتمع‌های فرهنگی و مراکز آموزشی در سطح کشور داریم، گفت: 280 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز داریم که ظرف سه سال این پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

معاون دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه ساختمان پیام نور ساری در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود، افزود: 4 پروژه نیمه تمام در دانشگاه پیام نور مازندران داریم.

حسنی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور کمترین شهریه را در بین دانشگاه‌های کشور دریافت می‌کند، گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاه مستضعفین بوده و اگر کاهش یابد برای دانشجویان بی بضاعت مشکل ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سطح کیفی دانشگاه پیام نور ارتقا یافته است، افزود: هزینه‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور بسیار کمتر از دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و آزاد است.

معاون دانشگاه پیام نور از آغاز تولید 500 محتوای تلویزیونی توسط دانشگاه پیام نور کشور خبر داد و گفت: دوره‌های نیمه حضوری برای دانشجویان در این حوزه آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی تحصیل می‌کنند، افزود: مجوز 200 رشته الکترونیکی را در کشور اخذ کردیم.

حسنی از کاهش 500 هزار نفری تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور، گفت: اکنون از دولت انتظار داریم تا تسهیلات اعتباری به دانشگاه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه تحت هیچ موردی واحدی را تعطیل نخواهیم کرد ولی تغییر ماموریت می‌دهیم، افزود: پایین آوردن این پرچم فرهنگی به نفع نظام نیست.

معاون دانشگاه پیام نور کشور با اعلام اینکه به دلیل برخی سیاست‌های غلط گذشته با کمبود دانشجو مواجه بودیم، گفت: امسال پیش بینی می‌شود در حوزه افزایش تعداد دانشجویان گام برداریم.

پرداخت بدهی دانشگاه پیام نور به شهرداری ساری

اسدالله دیوسالار اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور مازندران دارای 18 مرکز واحد و 20 هزار دانشجو در سطح استان است.

وی این دانشگاه را یکی از دانشگاه‌های موفق در سطح استان و کشور دانست و افزود: دانشگاه پیام‌نور مازندران در حوزه‌های عمرانی، مالی، اداری و پژوهشی براساس استانداردها عمل می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه برگزاری همایش‌های مهم و مسابقات علمی توفیقات خوبی داشته، اضافه کرد: توسعه کالبدی مراکز دانشگاهی استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با حضور معاون اداری و مالی دانشگاه پیام‌نور  در مازندران، طرح‌های نیمه‌تمام این استان تعیین و تکلیف شد، ادامه داد: پروژه‌هایی عمرانی و آموزشی دانشگاه پیام‌نور مازندران که تا 70 درصد پیشرفت داشته تعیین و تکلیف شده است.

دیوسالار از تعیین و تکلیف ساختمان آموزشی دانشگاه پیام‌نور ساری خبر داد و گفت: 2 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه درنظر گرفته شده است که به‌زودی از سوی مسئولان سازمان تخصیص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بدهی دانشگاه پیام نور مازندران به شهرداری ساری در حوزه عوارض، پرداخت شده است، گفت: باید برای تعالی بخشی فعالیت علمی، نهادهای دولتی از ما حمایت کنند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در بین 13 دانشگاه برتر کشور قرار دارد، اظهار کرد: بسیاری از قبولی‌ها در آزمون‌های استخدامی سازمان‌ها و ادارات جزو دانشجویان دانشگاه پیام‌نور هستند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران در پایان گفت: 39 رشته کارشناسی ارشد برای سال‌جاری در دانشگاه پیام‌نور مازندران اضافه می‌شود.