جمعه 16 مهر 1395-19:56 کد خبر:32252

مسئولان پاسخگو باشند:

سکوت مسئولان چوب وکاغذ مازندران را به قهقرا میبرد/آتش در چوب و کاغذ مازندران، نتیجه بی تدبیری مدیران

آقایان محترم! دکتر ما ، فروردین ۹۵ ، استعفای خود را تقدیم شما کرده بود ، چرا تا کنون پاسخی نداده اید و امروز اینگونه تصمیم گرفته اید؟


به گزارش خزرتیترخبر، اخبار نگران کننده ای از کارخانه بزرگ چوب وکاغذ مازندران به گوش می رسد، اعضای هیات مدیره این مجتمع عظیم صنعتی دراقدامی عجیب مدیرعامل دلسوز ومتعهد، روغنی گلپایگانی را با توجه به اختلاف نظرها بدون هماهنگی و اقدام به جایگزینی و قرار است مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت چوب و کاغذ مازندران شنبه درتهران و یک شنبه درساری درکارخانه برگزار شود.

کارگران و نهادهای کارگری شرکت ازچنین تصمیمی شوکه شده اند و حال و روز کارخانه اصلا خوش نیست.

روغنی گلپایگانی، با بیش از ۳۰ سال سابقه مدیریتی در صنعت ، اکنون به عنوان رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران ، چهره ای محبوب و شناخته شده در کشور به شمار می آید و بسیاری از برنامه های این مدیر خادم هنوز به فعلیت نرسیده .

ایشان به جرائت در شرایطی که بسیاری از صنایع کشور در سال های اخیر با بحران و رکود مواجه بودند ، با افکار بلندشان ، به عنوان یک سرباز و خادم بی ادعا چوب و کاغذ مازندران را رونق بخشید و فرشته نجات واحدی شد که بیش از ۱۲۰۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از  طریق فعالیت های این شرکت امرار معاش می کنند.

عجیب است که اعضای هیئت مدیره محترم شرکت با این توجیح که چوب و کاغذ به زیان دهی رسیده ، تصمیم به تغییر مدیر عامل شرکت گرفته اند در حالی که این شرکت در بدترین شرایط ممکن در برابر مشکلات ایستادگی کرد و هیچ گاه تنش در تولید و روابط کارگری این شرکت را شاهد نبوده ایم .

به همت روغنی گلپایگانی ، رزمنده دیروز جبهه های حق علیه باطل و مجاهد امروز عرصه صنعت، چوب و کاغذ مازندران در این سال ها، نه تنها گامی به عقب نگذاشت که با تمام مشکلات ، طرح های توسعه را به اجرا در آورد و شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات این شرکت بوده ایم .

حال چگونه است واحدی را که دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام نتوانستند به زانو در آورند ، امروز دوستان به اصطلاح دلسوز صنعت می خواهند با اتخاذ تصمیماتی احساسی و شبهه برانگیز ، تیشه به دست گرفته و عمدا یا سهوا می خواهند حیات چوب و کاغذ مازندران را به قهقرا ببرند؟

آقایان محترم! اعضای هیئت مدیره محترم! دکتر ما، ابولفضل روغنی گلپایگانی ، فروردین ۹۵ ،استعفای خود را تقدیم شما کرده بود ، چرا تا کنون پاسخی به ایشان نداده اید و چرا امروز اینگونه تصمیم گرفته اید؟

آیا شما آقایان پاسخگوی تبعات و عواقب احتمالی تصمیم کاملا احساسی خود خواهید بود؟

 این چه تصمیمی است که در پشت میز کار خود برای بزرگترین مجتمع صنعتی مازندران که اشتغال هزاران نفر را فراهم کرده و آبروی صنعت استان به شمار می آید ، گرفته اید ؟

آیا این اقدام شما را نمی توان تحت عنوان کودتای مدعیان احیای چوب و کاغذ مازندران بر علیه یک مدیری عنوان نمود که در سخت ترین آزمون های انقلاب و نظام ، سربلند بیرون آمده و اینک باید با حکم افرادی که در عصبانیت و در شرایط به دور از منطق می خواهند نیات خود را عملی کنند ، از خدمت به صنعت استان محروم گردد ؟

به عنوان یک رسانه بی طرف که سال هاست افتخار نوکری صنعتی استان را دارم ، نسبت به عواقب تصمیمات گرفته شده ، هشدار داده و انتظار می رود مسئولان استان بخصوص استاندار محترم و نمایندگان محترم مجلس به این موضوع ورود کرده و اجازه ندهند که برای کارخانه ای که آبروی صنعت استان است ، تصمیمات اینچنینی اتخاذ شود .

چوب و کاغذ مازندران آرام آرام با غلبه بر مشکلات و بحران ها در مسیر احیای مجدد و رونق روز افزون گام بر می دارد و با همراهی نهاد های کارگری و کارگران ، مدیر عامل محترم شرکت ، جناب گلپایگانی ، افکار بلندی را به عنوان فرشته نجات برای این کارخانه دارد.

سکوت امروز مسئولان و نمایندگان محترم مجلس قطعا در ذهن دلسوزان کارگری استان و بخصوص کارگران شرکت ثبت و ضبط خواهد شد و آیندگان ، مجریان امروز را نخواهند بخشید .

در پایان این مطلب ، باز هم نسبت به اجرایی شدن چنین تصمیمی اظهار نگرانی کرده و هشدار می دهیم که دود اینگونه بی تدبیری ها به چشم صنعت استان و کارگران رفته و روند توسعه صنعتی در چوب و کاغذ مازندران به تعبیق افتاده یا مختل خواهد شد.

از مسئولان استان انتظار واکنش جدی نسبت به این مسئله داشته و از سهام داران عمده و هیئت مدیره محترم انتظار داریم به جای تغییر مدیر عاملی مخلص و دلسوز چوب مازندران ، حمایت از ایشان را در دستور کار فرار دهند تا چوب و کاغذ در مسیری که اخیرا آغاز کرده ، با صلابت پیش برود.

فرامرز درخشنده

خدایاچنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار