شنبه 8 آبان 1395-16:11 کد خبر:32533

رئیس هلال احمر چالوس خبر داد:

نجات ۵۰ نفر از کوهنوردان گم‌شده در جنگل‌های کلاردشت

رئیس جمعیت هلال احمر چالوس از نجات ۵۰ کوهنورد گم‌شده در جنگل‌های کلاردشت پس از چند ساعت تلاش گروه‌های مردمی و امداد و نجات خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،کردگار محمودی‌فر از نجات 50 نفر از کوهنوردانی که از جنگل‌های ذوات چالوس به سمت کلاردشت در حرکت بودند خبر داد و گفت: صبح امروز با تماس یکی از شهروندان چالوسی با اعضای هلال احمر این شهرستان مبنی بر گم شدن 50 نفر از کوهنوردان شهرستان‌های نوشهر و چالوس خواستار پیگیری و نجات گم‌شدگان شد.

وی با اشاره به اینکه این کوهنوردان در قالب گروهی 100 نفره عازم جنگل‌های ذوات شده بودند، تصریح کرد: این افراد که مسیر جنگل ذوات چالوس تا کلاردشت را طی کرده بودند در مسیر برگشت به دو گروه 50 نفره تقسیم شدند که یکی از گروه‌ها راه را گم کرد و به بیراهه رفت.

رئیس جمعیت هلال احمر چالوس با بیان اینکه به محض اطلاع از این وضعیت تیم امداد و نجات راهی این جنگل‌ها شدند، افزود: با پیگیری مسئولان شهرستانی و تیم امداد و نجات هلال احمر چالوس موضوع در دستور کار قرار گرفت و در این بین یکی از کوهنوردان با تجربه که با جنگل آشنایی داشت راه خروجی را پیدا کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه تیم‌های جستجو از شهرداری و نیروی انتظامی نیز برای امداد و نجات وارد عمل شدند، ادامه داد: پس از سه ساعت کار امدادی سرانجام با هدایت گم‌شدگان به سمت جنگل شرکت دی (آزادراه تهران شمال) این افراد به منازلشان هدایت شدند.

محمودی‌فر در پایان با انتقاد از اینکه اخیراً بسیاری از کوهنوردان بدون هماهنگی با هیأت کوهنوردی اقدام به این کار می‌کنند، گفت: هر نوع کوهنوردی و جنگل‌نوردی بدون اطلاع با هیأت‌های مربوطه کار اشتباهی است و سبب بروز مشکلاتی برای امداد و نجات مفقودشدگان می‌شود.