دوشنبه 1 آذر 1395-16:21 کد خبر:33770

پایگاه خبری پلیس خبر داد:

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

کشف 530 کیلو گرم انواع موادمخدر/بارش برف در محورهای مواصلاتي استان/ توقیف خودرو سواری با 62 میلیون ریال خلافی/ کشف کالای قاچاق/دستگیری دزدان مرکبات


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل پايگاه خبري پليس ،مهمترین اخبار ناجای مازندران به شرح ذیل می باشد:

کشف 530 کیلو گرم انواع موادمخدر در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران، از کشف بیش از 530 کیلوگرم انواع موادمخدر با انهدام 10 باند تهیه وتوزیع موادمخدر در آبان ماه سال جاری خبر داد.

براساس این گزارش سید محمود میرفیضی با اعلام این خبر افزود: در راستای مقابله بی امان با قاچاق موادمخدر و برخورد با خرده فروشان موادمخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی با همکاری دیگر عوامل انتظامی در آبان ماه سال جاری موفق شدند، در چندین مرحله عملیات 10 باند تهیه وتوزیع موادمخدر را شناسایی و متلاشی کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، از افزایش 62 درصدی دستگیری متهمان به موادمخدر طی این مدت خبر داد و افزود:در ارتباط برخورد با خرده فروشان موادمخدر طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، از کشف بیش از 530 کیلوگرم انواع موادمخدر در آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 310 درصد افزایش داشته است.  

میرفیضی با اشاره به اجرای 112 طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در طول این مدت، افزود: 39 طرح نیز در راستای کنترل محورهای مواصلاتی استان در این ارتباط به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه مبارزه با موادمخدر از اولویت های این فرماندهی است، افزود: پلیس برای ریشه کنی اعتیاد و موادمخدر در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و تا پای جان ایستاده است.

بارش برف در محورهای مواصلاتي استان مازندران

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از بارش برف در محورهاي مواصلاتي از شب گذشته تاکنون خبر داد و افزود: با توجه به لغزندگی جاده، رانندگان خودروی خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

خسرویان گفت: در پی ورود سامانه بارشی سرد از روز جمعه به استان و بارش باران و برف در محورهای مواصلاتی استان، در حال حاضر در محور هراز حد فاصل "تونل تکاور تا امام زاده هاشم" و ارتفاعات شاهد بارش برف هستیم .

وی افزود: همچنین در محور"سوادکوه- فیروزکوه"حد فاصل "خطیر کوه تا کدوگ" نیز بارش برف ادامه دارد و سطح جاده ها لغزنده است.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به بارش برف در محورکندوان گفت: در حال حاضر بارش برف در ارتفاعات این محور ادامه دارد و سطح جاده لغزنده است.

وی با اشاره به بارش پراکنده باران در دیگر محورهای مواصلاتی استان و لغزنده بودن سطح جاده، به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، خودروی خود را به وسایل و تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

خسرویان، با اشاره به تلاش ماموران پلیس راه و راهداری، در باز نگه داشتن محورهای کوهستانی، گفت: با توجه به حضور عوامل راهداری و پلیس راه در محورهای کوهستانی استان، این محورها باز و تردد در آن ادامه دارد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره 0112182934 به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است.  

توقیف خودرو سواری با 62 میلیون ریال خلافی در محور هراز

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران ، از توقیف یک دستگاه خودرو سواری بی ام دبلیو، با 62 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده در محورهراز آمل خبر داد.

خسرویان با اعلام این خبر، افزود: ماموران پلیس راه لاریجان آمل روز گذشته حین انجام ماموریت و کنترل خودرو های عبوری، به یک دستگاه خودرو سواری بی ام دبلیو به رانندگی فردی به نام"محسن – م" که با سرعت غیرمجاز در حال تردد بود، مظنون شدند و این خودرو را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران با متوقف کردن این خودرو، با استعلام از مرکز ثبت تخلفات راهور دریافتند، این خودرو دارای 184 فقره تخلف رانندگی با 62 میلیون و 200 هزار ریال خلافي پرداخت نشده است.

سرپرست پلیس راه مازندران،گفت: با دریافت این اطلاعات، خودرو پس از اعمال قانون، به پارکینگ منتقل شد.

برابر تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات راهور، خودرو های دارای تخلف بالای 10 میلیون ریال از سوی ماموران پلیس راه و راهور متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

ماموران وظیفه شناس، چک 70 میلیون ریالی را به صاحبش تحویل دادند

ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان  نور، با پیداکردن یک فقره چک 70 میلیون ریالی، با صحت عمل این چک را به صاحبش تحویل دادند.

براساس این گزارش، همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی شهرستان نور به نام های  گروهبان یکم "مجتبی رضایی حاجی کلایی" و سرباز وظیفه "رضا پور عیسی"، حین انجام ماموریت در محور"نور– رویان " دو فقره چک بانکي به ارزش 70 میلیون ریال را کشف کردند.

ماموران وظیفه شناس با صحت عمل و پيگيري هاي بعمل آمده و اخذ استعلام از بانک مربوطه صاحب چک را شناسايي  کردند و ضمن عزت نفس و عمل به تعهدات سازماني طي تماس تلفني با صاحب چک ، چک مورد نظر را تحويل صاحب آن دادند.

صاحب چک نیز در مواجهه با این عمل ماموران وظیفه شناس پلیس، از زحمات و تلاش های کارکنان نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و عمل به تعهدات سازمانی قدردانی کرد و گفت: پلیس همواره مامن و ملجا مردم بوده است.

دستگیری دزدان مرکبات در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، از شناسایی و دستگیری دو سارق مرکبات و کشف بیش از 500 کیلو گرم پرتقال سرقتی خبر داد .

زید الله کاظمی با اعلام این خبر، بیان کرد: در ساعت پنج بامداد روز گذشته، ماموران انتظامی این فرماندهی، حین گشت زنی در محور"جویبار – ساری" به یک دستگاه خودرو پیکان مظنون شدند .

وی افزود: راننده و سرنشین خودرو که خود را در گرفتار قانون دیدند، قصد فرار داشتند که با عکس العمل سریع ماموران انتظامی و اخطار پلیس، خودروی آنان متوقف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: ماموران با دستگیری دو متهم به سرقت مرکبات به نام های" ق- ص"و"ع-م" در بازرسی از صندق عقب خودرو ۵۰۰ کیلوگرم پرتقال مسروقه کشف کردند.

وی یادآور شد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کاظمی با هشدار به باغداران از آنان خواست، با توجه به فصل برداشت مرکبات باغداران می توانند، با استفاده از نگهبان و یا تجهیزات فنی و حفاظت فیزیکی از محصولات باغی خود که دست رنج یک سال تلاش و زحمات آنان است از دستبرد پیشگیری کنند.

کشف 23 کیلو گرم تریاک در شهرستان قائم شهر

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مازندران ، از کشف بیش از 23 کیلوگرم تریاک از دو عامل افیونی درشهرستان قائم شهر، با همکاری عوامل انتظامی این شهرستان خبر داد .

علیرضا ثقفی با اعلام این خبر افزود: در پی کسب خبری مبنی بر ورود موادمخدر از استان های جنوبی کشور به داخل استان مازندران، از سوی دو عامل افیونی، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، با شناسایی متهمان به موادمخدر به نام های "فخرالدین – ذ" 37 ساله و "خدابخش – گ"38 ساله که با یک دستگاه خودرو سواری پژو اقدام به قاچاق موادمخدر می کردند، این افراد با مورد تعقیب ومراقبت قرار دادند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران، گفت: ماموران در ادامه تحقیقات با هماهنگی مرجع قضائی و با همکاری عوامل انتظامی شهرستان قائم شهر، خودروی متهمان را در عملیاتی ضربتی در محور قائم شهر متوقف کردند.

ثقفی، خاطر نشان کرد: ماموران ضمن دستگیری دو متهم به قاچاق موادمخدر،در بازرسی از خودروی متهمان بیش از 23 کیلو گرم تریاک از متهمان کشف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف 47 فقره انواع سرقت در مازندران

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران از کشف 47 فقره انواع سرقت طی دو روز گذشته در سطح استان خبر داد .

ناصر صفرپور با اعلام این خبر افزود: در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با جرائم، ماموران انتظامی استان در پلیس های تخصصی، کلانتری ها و پاسگاه ها، طی 48 ساعت گذشته در چندین مرحله عملیات موفق شدند، بیش از 47 فقره انواع سرقت را کشف کنند.

وی افزود:اغلب این سرقت ها شامل سرقت خودرو، سرقت داخل خودرو، سرقت موتورسیکلت، سرقت احشام، سرقت از منازل و مغازه ها و سرقت از اماکن بوده که کشف شد.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط ماموران موفق شدند، بیش از 7 دستگاه خودرو و 8 دستگاه موتور سیکلت مسروقه را به همراه مقادیر زیادی اموال مسروقه دیگر کشف کنند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به برخورد با خرده فروشان موادمخدر، از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در این ارتباط خبر داد و افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری دیگر عوامل انتظامی طی دو روز گذشته، 30 متهم به موادمخدر را شناسایی و دستگیر کردند.

صفرپور از کشف بیش از 25 کیلو گرم انواع موادمخدر در این ارتباط و دستگیری دو قاچاقچی موادمخدر که از استان های جنوبی کشور به داخل استان مواد وارد می کردند، خبر داد.

وی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند. 

کشف کالای قاچاق به ارزش 530 میلیون ریال در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، از شناسایی و کشف انبار دپوی کالای قاچاق به ارزش 530 میلیون ریال خبر داد .

سید محسن جعفری افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه وتوزیع کالای قاچاق، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت. وی تصریح کرد: ماموران با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی با شناسایی متهم به قاچاق کالا، این فرد را مورد تعقیب ومراقبت قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: ماموران با شناسایی انبار دپوی کالای قاچاق که لوازم آرایشی و بهداشتی بوده، با هماهنگی قضائی وهمکاری نمایندگانی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، این انبار را مورد بازرسی قرار دادند.

جعفری، خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از این انبار بیش از هفت هزار قلم لوازم آرایشی و دارویی قاچاق و یک هزار و 152 عدد برچسب نشانگر تغذیه به صورت فله ای و جعلی به ارزش 530 میلیون ریال کشف کردند.

وی افزود: در این ارتباط فردی به نام " ح – ن" 36 ساله به اتهام قاچاق کالا دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.