جمعه 17 دی 1395-10:43 کد خبر:39406

اعتراض و تجمع مردم روستای گرجی‌محله بهشهر:

اجازه الحاق گرجی‌محله به رستمکلا را نمی‌دهیم/نباید هویت 400 ساله از بین برود

مردم روستای گرجی‌محله بهشهر با اعتراض نسبت به الحاق گرجی‌محله به رستمکلا عنوان کردند؛ اجازه الحاق گرجی‌محله به رستمکلا را نمی‌دهند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مردم روستای گرجی‌محله بهشهر با انتقاد از مطرح شدن الحاق این روستای بزرگ به رستمکلا که مدتی است در مازندران مطرح هست، اعلام کردند که اجازه نمی‎دهند هویت 400 ساله آنها از بین برود.

مردم گرجی‌محله با اعتراض در روستای خود که از محل حسینیه محل آغاز شد و تا محور جاده سراسری ساری ـ بهشهر کشیده شد و با حضور انبوه مردم این روستا همراه بود، اعلام کردند که با الحاق این روستای بزرگ به رستمکلا مشکلات اجتماعی زیادی برای مردم این روستا ایجاد می‎شود و تبعات نامناسب آن دامن‍گیر این روستای بزرگ 8 هزار نفری می‎شود.

تجمع‌کنندگان خواستار ورود مسئولان استانی و کشوری به این مصوبه شدند و اعلام کردند که هویت 400 ساله آنها نباید با سلیقه‌های شخصی و بدون اقدام کارشناسی شده از بین برود.

اهالی گرجی‌محله با اعلام اینکه مشکلات الحاق این روستای پرجمعیت تبعات اجتماعی سنگینی برای مردم این روستا دارد، تأکید کردند: اجازه این الحاق را نمی‌دهند و در سایه قانون به تجمعات خود ادامه می‌دهند و در صورت حل نشدن این مشکل حتی دامنه این اعتراضات و تجمعات را به جلوی استانداری مازندران نیز می‌کشانند.

مردم گرجی‌محله اعلام کردند با وجود پا برجا بودن این مصوبه مردم این اهالی، اعتقادی به تبدیل وضعیت از روستا به شهر را ندارند و به همان هویت روستایی بودن گرجی‌محله به صورت مستقل قانع هستند و زیر بار مصوبه الحاق گرجی‌محله به رستمکلا نمی‌روند.

اهالی گرجی‌محله با اعلام اینکه در سال ۹۲ مصوبه‌ای درباره الحاق این روستا به رستمکلا مطرح بود ولی به‌دلیل تبعات اجتماعی این موضوع و به منظور جلوگیری از تنش اجتماعی و به‌دلیل اینکه کالبد این روستا کاملا شهری است و حتی مطابق ماده چهار قانون کشوری قابلیت تبدیل شدن به شهر را دارد چرا این موضوع برای کمک به مردم پیگیری نمی‌شود.

براساس این گزارش، مردم گرجی‌محله که تعداد آنها بسیار زیاد بود تجمع خود را از مرکز روستا به سمت محور اصلی جاده ادامه دادند و تعدادی از جمعیت قصد انسداد محور اصلی را داشتند که با وساطت اعضای شورا و افراد معتمد محل از این کار ممانعت به عمل آمد.