جمعه 17 دی 1395-17:27 کد خبر:39408

انتخاب شهردار نكا به ايستگاه آخر رسيد:

شهردار جدید نکا انتخاب شد/از مدير عاملی تاكسيرانی تا تکیه بر مسند شهرداری

با رأی قاطع نمايندگان در شورای شهر نكا ، شهردار جدید نكا انتخاب شد،اما باید دید آیا با اين انتخاب به اختلافات و اما و اگرهای گذشته خاتمه داده می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، در ماه‌های پایانی منتهی به انتخابات شورای اسلامی، شهر نکا دچار التهاب شدیدی برای انتخاب شهردار جدید قرار گرفت و با استعفای غیرمنتظره سیدعیسی میری‌قلعه‌سری در آبان ماه سال جاری از سمت خود به عنوان شهردار نکا به دلیل بیماری، این شهر دستخوش برخی تحولات شد.

گزینش شهردار بومی یا غیربومی از مسائل مهمی بود که تعدادی از اعضای شورای شهر را درگیر این مسأله کرده و به تبع آن مردم شهر هم در استرس انتخاب شهرداری از جنس خود یا غیربومی توسط نمایندگان و اعضای شورای اسلامی شهر نکا دچار نوعی نگرانی شده بودند و این نگرانی‌ها در فضاهای مجازی با ارسال پیام‌های مختلف بیشتر از قبل نمود پیدا کرده بود.

در ماه‌های گذشته انتخاب شهردار نکا در محافل عمومی و فضاهای مجازی یکی از بحث‌های داغ مردم و البته برخی از مسئولان بوده است و انتظار اینکه سکان این اداره بزرگ و طویل شهری، به چه کسی سپرده می‌شود نوعی نگرانی را در جامعه ایجاد کرده بود که روز گذشته با انتخاب گزینه نهایی شهرداری نکا، این استرس‌ها تا حدود بسیار زیادی فروکش کرده است.

با نگاهی گذرا به آنچه در سال‌های اخیر و در شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار نکا اتفاق افتاده است، مشاهده می‌شود که  با آغاز فعالیت اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر نکا، این اعضا بر آن شدند که شهردار را از بین خود انتخاب کنند و به این ترتیب سیدعیسی میری‎‌قلعه‌سری با رأی قاطع همه اعضای شورای شهر نکا به عنوان شهردار نکا انتخاب شد.

با انتخاب این عضو شورای اسلامی شهر نکا در سمت شهردار نکا در مهرماه 93، کارهای عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی مختلفی در شهر نکا عملیاتی شد و با توجه به اینکه نیرویی از شهر نکا و آشنا به مسائل و مشکلات بود، در انجام وظایف خود با توان بالایی حاضر شد و خدمت به مردم را در دستور کار قرار داد.

در نیمه دوم آبان‌ماه سال جاری در یک اقدام غیر منتظره، اعضای شورای شهر و مردم نکا با استعفای سیدعیسی میری‌قلعه‌سری، شهردار نکا مواجه شدند که در این استعفانامه، علت استعفای خود را مسائل شخصی و عمل به توصیه‎های پزشکی با توجه به سابقه بیماری اعلام کرده بود و علی‌رغم میل باطنی اعضای شورای اسلامی به دلیل بیماری با استعفای شهردار نکا موافقت شد.

با استعفای سیدعیسی میری‌قلعه‌سری شهردار سابق نکا در نیمه‌دوم آبان ماه سال جاری تاکنون، یعنی بیش از دو‌ماه، شهرداری نکا با سرپرست اداره می‌شد و براساس نظر و تصمیم اعضای شورای شهر نکا، حسین‎جان محسنی که به‌عنوان مشاور شهردار نکا بوده، بعد از استعفای وی به ‌عنوان سرپرست شهرداری نکا مشغول به‌ کار شد تا گزینه‌های شهرداری معرفی شوند.

بعد از استعفای شهردار سابق نکا، شورای اسلامی شهر نکا، انتخاب شهردار را با قوت در دستور کار قرار داد و در آذرماه سال جاری مقرر شد که از بین گزینه‌های ثبت‌نام شده برای گزینه پست شهردار نکا یعنی محمدعلی باقری، مرتضی حسنی، حسین‌جان محسنی نکایی و سیدجعفر حسینی، یک نفر به‌عنوان شهردار نکا توسط اعضای شورای شهر نکا انتخاب شود که مرتضی حسنی با پنج رأی اعضای شورای اسلامی شهر نکا انتخاب اما به دلیل طولانی شدن مراحل تایید نامبرده در مراجع ذی‌صلاح از این سمت استعفا داد.

گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب شهردار جدید بار دیگر در نکا قوت گرفت و با توجه به اینکه در بیش از دو ماه گذشته شهرداری نکا با سرپرست اداره می‌شود و با نظر اعضای شورای اسلامی شهر، انتخاب شهردار جدید بار دیگر در دستور کار قرار گرفت و این بار"روح‌الله جمشیدی" شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر نکا با 9 رأی قاطع اعضای این شورای اسلامی به عنوان شهردار نکا انتخاب شد.

اکنون "روح‌الله جمشیدی" شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر نکا با 9 رأی قاطع اعضای شورای اسلامی شهر نکا به عنوان شهردار نکا انتخاب شد تا همچنان که در ردیف شهرداران این شهر قرار گرفته است؛ در آینده‌ای نزدیک شاهد کارها و اموری نمونه از این شهردار جوان و مردمی در شهر نکا باشیم.

براساس این گزارش، هر شهری ناگزیر از فعالیت‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی است؛ توسعه همه‌جانبه هر شهری هم در گرو رشد و بالندگی درابعاد مختلف است و لذا اداره چنین فضای پیچیده‌ای نیازمند نوعی مدیریت قوی و بهینه شهری است که با چانه‌زنی‌های فراوان، رصد گزینه‌های مختلف و آزمون و خطاهایی که در شهر نکا انجام شد؛ بالاخره "روح‌الله جمشیدی" مردی از جنس مردم نکا و دارای مدیریت و مسئولیت در موارد مختلف شهری به عنوان شهردار نکا انتخاب شد؛ انتخابی که انتظار می‌رود به اما و اگرهای گذشته پایان دهد و با توجه به کارنامه درخشانی که وی در امور مختلف مسئولیتی از خود برجای گذاشته است، خیرات بیشتری برای این شهر به همراه داشته باشد.

روح‌الله جمشیدی شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر نکا مدیر عاملی تاکسیرانی شهری نکا و همچنین مسئول عمرانی شهرداری را در کارنامه مدیریت خود دارد.