شنبه 18 دی 1395-17:53 کد خبر:39427

انتقاد عضو شورای شهر از مسئولین شهرداری؟؟!!!!

مسئولین بین مناطق فرهنگ و راهبند فرق نگذارند/ دید مسئولین به تمام نقاط شهر یکی باشد

برای ساخت مجتمع پزشکی می گویند نمی‌شود در راهبند احداث شود، دید مسئولین باید به تمام نقاط شهر یکی باشد و باید دیدی که نسبت به فرهنگ و قارن دارند با راهبند یکی باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازند شورا، پرویز شعبانی دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس و كارشناس امور انتظامی است و سال‌ها در نیروی انتظامی خدمت کرده است، شعبانی تخصص خود را در کمیسیون‌ فرهنگی شورای شهر می‌داند به ویژه در بحث آسیب‌های اجتماعی، ترافیک، آلودگی‌ها که نظرات مختلفی در شورا داشت، شعبانی یکی از فعالیت‌های عمده شهرداری را حل مسائل فرهنگی اجتماعی شهر می‌داند.

شعبانی تنها عضو شورای شهر ساری هست که ساکن بلوار کشاورز هست و سالها در این منطقه سکونت داشته و برای ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه تلاش کرده است،به همین منظور به سراغ این عضو شورای اسلامی شهر ساری رفتیم تا بهتر مسائل و مشکلات این منطقه را به گوش مسئولین برسانیم.

سطح فرهنگ و تفکر مردم راهبند بالا است

در حال حاضر حدود 100 هزار نفر در منطقه بلوار کشاورز زندگی می‌کنند اما آنچنان که باید به مسائل رفاهی و امکاناتی این مناطق توجهی نمی‌شود،بافت‌های قدیمی و  تو در تو ساخته شده در خیابان‌های دخانیات، اتحاد، غفاری، چمران و آزادی از مشکلات این منطقه است،منازل این منطقه اغلب قدیمی و به دلیل ساخت کوچه و خیابان‌های جدید سطح‌شان پایین‌تر رفته است و باعث آبگرفتگی می‌شود،بعضی از کوچه‌های این منطقه امکان عبور ماشین‌های آتش نشانی در بروز حوادث را ندارند، تمامی ملک‌های در حال ساخت باید به صورت طرح جامع جدید شود تا مشکلات این منطقه حل شود.

مردم منطقه از سطح فرهنگ و تفکری بالا برخوردارند اما مقدار دارایی آنها کم می‌باشد و اکثریت از نظر مالی ضعیف هستند، یکی از مهمترین نقاط ساری در بحث سیاست بلوار کشاورز است که کاندیدها در زمان انتخابات بیشترین حضور را در این قسمت دارند اما پس از گرفتن رای هیچ نگاهی به این منطقه ندارند و سراغ قسمت‌های دیگر شهر می‌روند.

با توجه به کم بودن در آمد منطقه 3، پروژه‌های خوبی در حال اجراست

در سال1390 شهرداری منطقه 3 تشکیل شد که کار بسیار خوبی بود،قبل از بوجود آمدن شهرداری منطقه 3 اگر پروژه‌ای در شهر می‌خواست اجرا شود ابتدا به منطقه 1 و 2 توجه می‌شد و سپس منطقه 3 که الان به اینگونه نیست.

ساخت کانال‌های بزرگ در منطقه، لایه‌روبی‌های انجام شده، احداث کانال کارگر، احداث کانال در کمربندی جنوبی و پل روگذر شهیدان رضایی از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری در این منطقه بوده است.

همچنین در حال حاضر احداث کانال شهید مظلومی، بازگشایی خیابانی در راستای حریم راه آهن از طرف دخانیات و احداث خیابانی که از یک طرف به جاده قائمشهر و از طرف دیگر به شهید مظلومی می‌رسد در دست اجرا است.

از طرفی زیرگذر بلوار داراب برای حل مشکلات ترافیکی که مسیر رفت آن رو به اتمام و مسیر برگشت در حال استارت است، همچنین پل 20 متری شهدای محراب به بلوار کشاورز در دست اقدام است.

ساخت و ساز منطقه 3 کمی پیچیده است چون تفکیک در آن منطقه زیاد است، حد نصاب صدور پروانه ضعیف است و حدود 40 تا 50 پروانه در سال پروانه ساخت و ساز صادر می‌شود در صورتی که بالای هزار ساخت و ساز داریم در سال اتفاق می‌افتد که به صورت غیرمجاز ساخته می‌شود و سپس ماده 100 برای صدور مجوز مراجعه می‌کنند.

با توجه به کم بودن در آمد منطقه 3 کارها و پروژه‌های عمرانی خوبی در حال اجرا خوب است اما جوابگوی مردم و خیابان نیست.

افتتاح بزرگترین مرکز دیالیزی شمال کشور در بیمارستان سابق مهر و مجتمع دو طوبی همراه با طب سنتی  در دست اقدام است.

از طرفی بیمه تامین اجتماعی شماره 3 در بلوار کشاورز از 2-3 سال پیش راه اندازی شده و آماده ساخت است تا  بلوار کشاورز تا کیاسر و چهاردانگه را تحت پوشش قرار دهد،افتتاح چند پارک خوب مانند پارک دخانیات و در کنارش سالن چمن مصنوعی و احداث چمن مصنوعی در بلوار کشاورز را هم داشتیم.

مسئولین بین مناطق فرهنگ و راهبند فرق نگذارند

دید مسئولین باید به تمام نقاط شهر یکی باشد و باید دیدی که نسبت به فرهنگ و قارن دارند  با راهبند یکی باشد، برای ساخت مجتمع پزشکی می گویند نمی‌شود در بخش راهبند احداث شود در حالی که حدود 30 درصد افرادی که به مجتمع طوبی مراجعه می‌کنند اهالی راهبند هستند به همین دلیل به دنبال ساخت مجتمع پزشکی در بلوار کشاورز هستیم.

یکی از ویژگی‌های خوب جاده راهبند وجود جنگل و رودخانه است که فضای بسیار مناسبی برای احداث دانشگاه بوجود آورده است، به همین منظور با دانشگاه علمی کاربردی صحبت شده است تا زمینه تاسیس یک دانشگاه در این منطقه ایجاد شود.

از طرفی بزرگترین پارک خاورمیانه یعنی سیکوتپه به مساحت 1260 هکتار در این منطقه وجود دارد و احتمال تاسیس تله کابین به تنگه لته در آن نیز وجود دارد.

ما جنگل‌های بزرگ و زیبا، باداب سورت چهاردانگه، سد شهید رجایی، برج رسکت و... در راستای بلوار کشاورز داریم که از آنها استفاده‌ای نکرده‌ایم و مسئولین باید برای آنها برنامه ریزی کنند، پیگیر پیدا کردن سرمایه گذار برای احداث استخر با امکانات خوب در این منطقه هم هستیم.

به دنبال سرمایه‌گذار برای احداث استخر هستیم

فرهنگ سازی در بلوار کشاورز ضعیف است در حالی که مردم بلوار کشاورز افراد خونگرم و خوبی هستند و با آغوش باز از این فعالیت‌ها استقبال می کنند.

ما در راهبند کوچه‌هایی داریم که هنوز خاکی هستند و حتی بعضی از کوچه امکانات اولیه از جمله آب، برق و گاز ندارند در حالی که در محیط شهری نباید همچنین کمبودهایی وجود داشته باشد، علاوه بر شهرداری ادارات هم باید برای بهبود مشکلات همکاری کنند.

چرا دستور ساخت چند مدرسه هوشمند در بلوار کشاورز داده نمی‌شود؟ چرا چند مدرسه خوب و با امکانات مطلوب در بلوار کشاورز راه‌اندازی نمی‌شود؟

چرا آموزش و پرورش استان و ناحیه هر دو در خیابان فرهنگ است و یک شعبه را به این منطقه نیاوریم؟ چرا یک شعبه از اداره پست در بلوار کشاورز نمی‌زنیم؟

چرا یکی از ادارات پر ارباب رجوع را در بلوار کشاورز افتتاح نمی‌کنند؟ تا هم از حجم ترافیک داخل شهر کاهش یابد و هم باعث پیشرفت و توسعه منطقه شود؟

بلوار کشاورز حدود 8 تا 10 کیلومتر است که زمین‌های اطراف آن زیاد و ارزان است و می‌توان برای ساخت ادارات خریداری نمود.

خدمت‌دهی اداری در منطقه سه ضعیف است

وقتی منطقه‌ای شهرداری تشکیل می‌دهد حتما باید آتش نشانی، بانک و همه ادارات را داشته باشد، خدمات دهی در این منطقه بسیار ضعیف است،بلوار کشاورز بعضی از بانک‌ها را ندارد.

بعضی از مناطق صاحب زمان، غفاری، آزادی، پایین دزاء، دخانیات و پشت هتل امام رضا جای تاسف دارد که هیچ رسیدگی به آن نمی‌شود و مردم با وضعیت بدی در آنجا زندگی می‌کنند.

شهردار عبوری پیگیر حل مشکلات مردم است و به مساجد و کوچه‌ها برای سرکشی می‌رود و کار عملی می‌کند و پس از بررسی دستور می‌دهد و از فردای آن روز عملیات رسیدگی اجرایی می‌شود که روند بسیار خوبی است.