يکشنبه 19 دی 1395-21:16 کد خبر:39452

رئیس محیط‌زیست نوشهر خبر داد:

تعطیلی یک واحد معدنی آلاینده زیست‌ محیطی در نوشهر

رئیس محیط‌ زیست نوشهر از تعطیلی یک واحد معدنی شن و ماسه و آسفالت به ‌دلیل ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، رئیس محیط‌ زیست نوشهراظهار کرد: یک واحد معدنی شن و ماسه و آسفالت به ‌دلیل ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی پلمب شد.

براساس این گزارش،کامبیز محسن‌سلطانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چندین سال درگیر بحث آلایندگی زیست‌محیطی این واحد معدنی بودیم، گفت: تا سه مرتبه نیز دادگاه شهرستان این واحد معدنی را در زمینه آلودگی شن و ماسه و آلودگی آب و هوا و برداشت غیرمجاز از معدن تبرئه کرد ولی ما با نامه منابع طبیعی مبنی بر اینکه مجوز فعالیت ندارد و مدت زمان آن سال قبل به اتمام رسیده است، دوباره به دادگاه تجدیدنظر اعتراض کردیم و با هماهنگی صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی دستور پلمب و تعطیلی آن صادر شد.

وی درباره اتفاقات اخیر میدان زباله نوشهر افزود: دراین‌باره نیز پیگیر ماجرا هستیم و کوتاه نخواهیم آمد و حتی کمیسیون اصل 90 هم ورود پیدا کرده است.

رئیس محیط‌ زیست نوشهر خاطرنشان کرد: قبل از بروز درگیری در میدان زباله، با شهردار نوشهر تماس داشتم و وضعیت را به وی اطلاع دادم و او نیز اعلام کرد دو نماینده از شهرداری نوشهر می‌فرستم ولی نمایندگان آنها به‌جای کمک کردن، تنش ایجاد کردند.

محسن‌سلطانی درباره شایعاتی مبنی بر آلاینده بودن نیروگاه زباله‌سوز نوشهر پس از بهره‌ برداری تصریح کرد: اگر این نیروگاه استانداردها و ضوابط محیط ‌زیستی را رعایت نکند مطمئناً جلوی فعالیت آن را خواهیم گرفت.

وی با تأکید بر اینکه شرکت سازنده این نیروگاه تعهد زیست‌محیطی داده است که آلوده‌کننده نباشد، بیان کرد: پس از افتتاح و راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز نوشهر نیز هر از گاهی به‌ صورت رندومی از دودکش آن نمونه ‌برداری می‌شود تا مطمئن شویم که آلایندگی ندارد.

رئیس محیط‌ زیست نوشهر با بیان اینکه نصب فیلترهای نیروگاه زباله ‌سوز نوشهر با حضور کارشناسان محیط‌ زیست انجام می‌شود، تأکید کرد: اگر نیروگاه زباله‌ سوز نوشهر ضوابط را رعایت کند فرصت بسیار خوبی برای حل مشکلات و معضلات زباله است.

این مسئول درباره جمع‌آوری دام‌های هوایی پرندگان در نوشهر یادآور شد: تاکنون چندین فقره جمع‌آوری صورت گرفته است ولی از آنجایی که وسعت تحت حفاظت ما بسیار زیاد و نیروی انسانی کم است به همین دلیل با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

محسن‌سلطانی ادامه داد: البته از سویی دیگر تعداد پرندگان مهاجر در غرب مازندران کم است ولی در مرکز و شرق مازندران به علت وجود آب‌بندان‌ها تعداد پرندگان مهاجر بسیار زیاد و طبیعتاً دام‌های هوایی نیز به همان تناسب بیشتر است.

وی گفت: مردم همکاری‌های خود را با محیط‌ زیست زیاد کنند تا بتوانیم در زمینه حفظ و حراست از محیط‌ زیست بهتر عمل کنیم.