چهارشنبه 22 دی 1395-18:39 کد خبر:39477

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

مرگ ۶۵ نفر براثر حوادث ناشی از کار در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۹ ماهه سالجاری تعداد ۶۵ نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که نسبت سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران،علی عباسی اظهار داشت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ۹ ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان آمل با ۱۲ مورد، بابل باهشت مورد و ساری و میاندرود با هفت مورد بیشترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند و عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۳۴ نفر و پس از آن برق گرفتگی با ۱۸ و برخورد جسم سخت با ۱۰ و سایر با سه مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

وی افزود: بر اساس تفکیک ماه شهریور با ۱۵ مورد و مرداد با ۱۴ بیشترین و تیر ماه با سه مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید و سنین ۲۱ تا ۴۰ سال با ۲۰ مود دارای بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با سه فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی با بیان اینکه از تعداد ۶۵ مورد فوتی ۵۵ نفر متأهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد ۵۹ نفر از فوت شدگان حوادث کار در نه ماه سالجاری دارای ملیت ایرانی و ما بقی غیر ایرانی هستند.

وی گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۶۹۴ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۶۵۴ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

 مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان می‌باشد گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.