چهارشنبه 22 دی 1395-19:41 کد خبر:39480

حواشی برگزاری نمایشگاه مبل مازندران:

از نارضایتی خریداران مبل تا کاهش تولید فروشندگان بومی

این روزها نمایشگاه مبلمان قائم‌شهر موجب ناراحتی جمعی از مبل‌فروشان شده، آنها معتقدند برگزاری این نمایشگاه اجحاف بزرگی در حق مبل‌فروشان مازندران است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، این روزها نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون منزل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر در حال برگزاری است و همین امر موجب ناراحتی جمعی از مبل‌فروشان شده چراکه آنها معتقدند برگزاری این نمایشگاه آن‌هم برای بار دوم در طول یک‌سال، اجحاف بزرگی در حق مبل‌فروشان مازندران است.

یکی از این معترضان که خود یکی از تولیدکنندگان مبلمان منزل است، با بیان اینکه نمایشگاه باید با این هدف برپا شود که آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان در هر حوزه‌ای در معرض دید عموم قرار گیرد، اظهار کرد: متأسفانه در نمایشگاه قائم‌شهر سفارش گرفته می‌شود و مردم به‌خاطر ارزان‌قیمت بودن اجناس، آن را خریداری می‌کنند و بعضاَ از نحوه دریافت و جنس فروخته‌شده شاکی هستند.

وی گفت: افرادی که در نمایشگاه شرکت داده می‌شوند بدون حق فروش هستند ولی در عمل این اتفاق رخ نمی‌دهد و فروش در نمایشگاه موجب می‌شود تا ما به‌عنوان تولیدکننده بومی، ضرر کنیم و با کاهش تولیدات مجبور به تعدیل نیرو می‌شویم.

یکی از خریداران مبلمان نیز با بیان اینکه برای خرید مبل پول واریز کرده‌ام و بیش از 25 روز منتظر ماندم، تصریح کرد:زمانی که اجناس سفارش ‌داده‌شده را تحویل گرفتم شب بود و نتوانستم کیفیت بار را تشخیص دهم و وقتی آن را به خانه بردم دیدم زمین تا آسمان با آن‌ چیزی که در نمایشگاه دیدم و سفارش دادم فرق دارد.

وی افزود: اگر مسئولان نمایشگاه و استان ترتیبی دهند تا تولیدکنندگان و فروشندگان بومی بتوانند در این نمایشگاه حاضر شوند هرگز این اتفاق‌ها رخ نخواهد داد و از سویی دیگر پول هم از این استان خارج نخواهد شد.

* اجناس فروخته‌شده 20 روز بعد به خریداران تحویل می‌شود

مسئول بسیج اصناف قائم‌شهر ، با بیان اینکه نمایشگاه مبلمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر در حال برگزاری است، اظهار کرد: بر اساس مجوزی که به غرفه‌داران ارائه شد آنها نباید فروش مستقیم داشته باشند و به‌همین منظور از این نمایشگاه بازدید کردیم.

غلام‌رضا میرزایی افزود: بازرسان از نحوه فروش بازدید و غرفه‌هایی که تا این لحظه ثبت سفارش کردند و فروش داشتند صورت‌جلسه و توسط فروشندگان امضاء شد و حال باید ببینیم که آیا این موضوع در قرارداد اولیه نمایشگاه با غرفه‌داران قید شده است یا خیر.

وی تصریح کرد: طبق این صورت‌جلسه، اجناس فروخته‌شده 20 روز بعد به خریداران تحویل خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه فروش مبلمان به‌ صورت مدت‌دار و قراردادی انجام می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر جو نمایشگاه آرام است و غرفه‌داران فقط ثبت سفارش می‌کنند و فروش مستقیم ندارند.

غلام‌رضا میرزایی در پایان به تجمع و اعتراض برخی از مبل‌فروشان اشاره کرد و گفت: با آنها صحبت کردیم و قرار شد تا نحوه فروش اجناس به‌صورت سفارش باشد و همه اجناس فروخته‌شده تا امروز صورت‌جلسه و بررسی شود.

مبل‌فروشان و تولیدکنندگان بومی از سراسر استان، برگزاری این نمایشگاه را غیرقانونی می‌دانند و خواستار تعطیلی آن هستند چراکه اعتقاد دارند به کیفیت و میزان تولید آنها ضربه خواهد زد.