يکشنبه 10 بهمن 1395-17:10 کد خبر:40708

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

مجتمع‌های تجاری که در ساری خاک می‌خورند

مجتمع‌های تجاری با هدف ایجاد درآمد و شغل پایدار راه‌اندازی شدند اما متأسفانه برخی از آنها آن چنان محروم هستند که حتی نامی از آنان برده نمی‌شود.


خزرخبر:هر فردی با هزار امید و آرزو اقدام به ایجاد شغلی می‌کند ولی می‌بینیم همه این‌ها منجر به درآمد خوب و پایدار نمی‌شود.

مجتمع‌های تجاری با هدف ایجاد درآمد و شغل پایدار راه‌اندازی شدند اما متأسفانه برخی از افراد آنچنان محروم هستند که حتی نامی از آنان برده نمی‌شود.

براساس گزارش‌ها، مجتمع‌های تجاری بسیاری در مرکز مازندران داریم که این شرایط را دارند که به فراموشی سپرده شدند و در مقابل مجتمع‌هایی را داریم با وجود آنکه هنوز راه‌اندازی نشدند مردم چشم‌انتظار بازگشایی آنان هستند.

کارشناسان اعتقاد دارند دلیل محرومیت این مجتمع‌ها این است برنامه‌ریزی درستی برای جانمایی آنان صورت نگرفته است مجتمع عندلیب و میلاد نور از جمله این مجتمع‌ها هستند که برخی به‌عنوان مجتمع‌های پشت ریل می‌شناسند که متأسفانه پیشرفت آنچنانی نداشته است.

فروشندگان بسیاری در این مجتمع‌ها مشغول به فعالیت هستند که درآمد چندانی ندارند و تنها دل‌خوش به این هستند مکانی را برای کسب و کار دارند.

یکی از شهروندان ، گفت:از چند سال پیش تمام دارایی خود را که پس‌انداز و برای خرید یک باب مغازه در مجتمع تجاری عندلیب هزینه کردم.

ت ـ مرادی ادامه داد:به عینه مشاهده کردم فروشندگانی که در این محل کار خود را آغاز شدند متضرر شدند به همین دلیل محلی که خریداری کردم بلااستفاده مانده حتی کسی مایع به اجاره آن نیست.

وی افزود: به نظر من ایجاد بازار میوه و تره‌بار در این مکان ضروری است چرا که چنین مکانی در این محدوده وجود ندارد و در صورت راه‌اندازی آن شاهد پیشرفت این مجموعه خواهیم بود.

* اتفاقاتی خوب برای بازار عندلیب و میلاد نور ساری

رئیس شورای اسلامی شهر ساری ، اظهار کرد: در ارتباط با بازار عندلیب و میلاد نور با سازمان میوه و تره‌بار جلسه گذاشتیم و در زمینه اتفاقاتی خواهد افتاد.

علیجان شمشیربند افزود: این مهم با توجه به نبود بازار میوه و تره ‌بار در آن منطقه در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی بازارچه و بازار باید به مسائلی ازجمله مکان‌یابی، تراکم جمعیت، سطح زندگی و عرضه و تقاضا پس از انجام کارشناسی برای یک کار اقتصادی توجه شود.

* ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف مجتمع‌های تجاری

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز مازندران در ادامه اظهار کرد: بسیاری از مجتمع‌های تجاری در ساری به‌ دلیل عدم انجام درست و کارشناسی به زمین خورده است.

عباس رمدانی اضافه کرد:البته برخی از این پروژه‌ها ازجمله بازار الهیه به‌ دلیل زیرساخت‌ها و امکانات خوب راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد:در صورت فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم آینده خوبی برای مجتمع‌های تجاری پیش‌بینی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز مازندران با بیان اینکه اگر بورس خاصی برای مجتمع‌های تجاری درنظر گرفته شود حتماً موجب پیشرفت خواهد شد، گفت: به‌دلیل اینکه قبل از احداث مجتمع‌ها نقاط ضعف و قوت آن به‌درستی بررسی نشد با مشکلات اینچنینی مواجه شدیم.