سه شنبه 19 بهمن 1395-16:40 کد خبر:40842

انتقاد فرماندار فریدونکنار:

وقتی بودجه نداریم نباید کلنگ‌زنی شود/ وجود معضل زباله در روستاها

فرماندار فریدونکنار گفت: وقتی بودجه نداریم نباید کلنگ‌زنی شود تا اعتماد مردم از بین نرود و در واقع به مردم توهین نشود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حسین منفردی در نشست مشترک دهیاران بخش‌های مرکزی و دهفری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه دهیاران در روستاها پایه‌های اقتدار دولت در روستا هستند، اظهار کرد: عملکرد ضعیف دهیاران و تزلزل در جایگاه دهیاری‌ها به مشکلات اداری و دستگاه‌های اجرایی منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای وظایف در چارچوب قانون باید محور رفتار و عملکرد دهیاری باشد، افزود: فرهنگ روستاها از تابلوی دهیاری‌ها مشخص می‌شود و در همین راستا باید مشارکت، همکاری و نظارت بخشداران با دهیاری‌ها افزایش یابد.

فرماندار فریدونکنار با تاکید بر اینکه نگرش به دهیاری‌ها در حوزه ایده‌سازی باید تغییر کند، تصریح کرد: دولت در نظر دارد از توانایی روستاها با بهره‌گیری دهیاران که از خود مردم روستا هستند برای پیشبرد اهداف توسعه محور استفاده کند که ظرفیت‌های موجود در روستاهای فریدونکنار از بسیاری از مناطق روستایی در سراسر کشور بهتر و بالاتر است.

منفردی با بیان اینکه اردوی کاری دهیاران فریدونکنار از دهیاری‌های موفق دیگر شهرها و استان‌ها سال آینده برگزار می‌شود، ادامه داد: بستر لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در آب‌بندان‌ها و تالاب‌های فریدونکنار ایجاد شود و دهیاران برای زمینه‌سازی درآمدزایی و رونق و توسعه روستاها از شهردار فریدونکنار مشورت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه نشست تخصصی دهیاران با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید به صورت ماهانه تشکیل شود، بیان کرد: اعتباراتی برای آببندان‌ها تخصیص یافت و عمده لایروبی شهرستان انجام شده که البته لازم است نیازسنجی از میزان مورد نیاز انجام شود.

منفردی با تاکید بر لزوم افزایش همت دهیاران، خاطرنشان کرد: وقتی بودجه نداریم نباید کلنگ‌زنی پروژه‌ها انجام شود تا اعتماد مردم از بین نرود و در واقع به مردم توهین نشود.

فرماندار فریدونکنار افزود: معضل زباله در روستاهای شهرستان برطرف می‌شود که در این راستا با یکی از مجریان بسیار قوی طرح‌های لازم برنامه‌ریزی شده و فاز عملیاتی آن در هفته‌های آینده در دو روستا شروع می‌شود.

منفردی با بیان اینکه مشکلات تصویب و تحقق شهر آستانه در منطقه کاردگرمحله رفع می‌شود، گفت: طرح‌های کتابخانه‌ای در روستاها، ضعف ولتاژ برق، مشکلات طرح هادی، حکم حقوقی و کار شناسایی دهیاران  بررسی و برطرف شود.