دوشنبه 9 اسفند 1395-17:21 کد خبر:41065

بحران در بازار طلای مازندران!!

نارضایتی طلافروشان از افزایش ارزش‌افزوده/ احتمال تعطیلی طلافروشی‌ها

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مازندران گفت:افزایش ارزش افزوده از سوی اداره امور مالیاتی سبب نارضایتی طلافروشان و در صورت تداوم احتمال تعطیلی طلافروشی‌ها وجود دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،سید فاضل تاج‌الدین اظهار داشت: افزایش ارزش افزوده از سوی اداره امور مالیاتی نارضایتی طلافروشان مرکز مازندران را در پی داشته است.

وی ادامه داد: اگر همین روند ادامه‌دار باشد احتمال تعطیلی طلافروشی‌های مرکز مازندران وجود دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزش‌افزوده به 9 درصد رسید، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و وجود رکود در بازار این میزان ارزش‌افزوده منصفانه نیست.

تاج‌الدین به افزایش هفت برابری ارزش‌افزوده اشاره کرد و افزود: برخی طلافروشان تا یک‌میلیارد تومان باید ارزش‌افزوده پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای خرید 10 میلیون تومان طلا باید یک میلیون تومان ارزش‌افزوده پرداخت شود که پرداخت این مبلغ با توجه به مشکلات اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران در پاسخ به سؤوال خبرنگار فارس مبنی بر ناهم‌خوانی مبالغ خرید و فروش طلا برای افراد، تصریح کرد: این موضوع به بحث ارزش‌افزوده برمی‌گردد که افراد در این زمینه آگاهی کافی ندارند.

تاج‌الدین در پایان گفت: تلاش بر این که ارزش‌افزوده طلا به سه درصد برسد.