پنجشنبه 19 اسفند 1395-8:16 کد خبر:41167

معاون فني عمراني شهرداري ساري خبر داد:

ايجاد واحد حفاظت و ايمني و زيست محيطي در پروژه هاي عمراني

معاون فني عمراني شهرداري ساري گفت:شهرداري برای استاندارد سازي و مسائل فني واحد  HSE  ايجاد كرده و هدف آن ايمني همه جانبه كليه كاركنان عمراني می باشد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، معاون فني عمراني شهرداري ساري اظهار داشت: شهرداري ساري در حوزه استاندارد سازي و مسائل فني واحد  HSE  ايجاد كرده است و ايمني همه جانبه كليه كاركنان عمراني ، تجهيزات و تاسيسات و در مجموع به حداقل رساندن حوادث و آسيب ها بخشي از اين اهداف را دنبال مي كند.

رشيدي اظهار داشت: فلسفه وجودي واحد اچ-اس –سي يا واحد حفاظت و ايمني و زيست محيطي در پروژه هاي عمراني به حداقل رساندن اثرات نامطلوب صنعت بر محيط و افزايش اثرات مطلوب آنها با تامين ايمني همه جانبه اعم از ايمني كاركنان-كارگران –تجهيزات فني و محيط زيست مي باشد.

وي آنگاه خرداد ماه سال جاري را سر آغاز كارهاي مطالعاتي اين واحد عنوان كرد و افزود : پس از اتمام فاز مطالعاتي وارد فاز اجرايي اين طرح شده و با انجام چك ليست هايي استاندارد براي پروژه هايي مانند كانال سازي – آسفالت و پياده رو سازي ، واحد مذكور كارهاي اجرايي خود را آغاز كرد .

معاون فني عمراني شهرداري ساري با اشاره به لباس فرم و استفاده از كلاه و عينك ايمني توسط كاركنان اين واحد گفت: فعاليت همكاران واحد HSE شامل بازديد از پروژه ها و طرح مسائل و مشكلات حفاظتي و  بهداشتي و ارائه پيشنهادات لازم - آشنا كردن كارگران و ديگر دست اندر كاران پروژه نسبت به رعايت مقررات و موازين حفاظتي و زيست محيطي – اعلام موارد مشكوك – بازديد و معاينه از ابزار كار و جمع آوري آمار و اطلاعات مربوط از نقطه نظر مسائل حفاظتي و بهداشتي – البته در بخش بهداشت محيط و تقدير كاركنان هم اين واحد ماموريت هايي دارد كه بسيار مهم و اساسي هستند و شهرداري نيز با جديت دنبال مي كند .

وي يكي از مهمترين ماموريت هاي واحد حفاظت و ايمني و زيست محيطي در پروژه هاي شهرداري ساري را جلوگيري از آسيب رساندن به فضاي سبزعنوان كرد و ادامه داد: شهرداري ساري براي اين بخش از ماموريت واحد مورد نظر اهميت خاصي قائل است و تا در راستاي  پروژه هاي عمراني آسيبي به طبيعت وارد نشود.

رشيدي خاطر نشان كرد:نخاله هاي ناشي از فعاليت هاي فني و عمراني و ساختماني نيز در مكانهايي كه سازمان مديريت پسماند مشخص نموده تخليه شده و با متخلفان در اين زمينه برخورد قانوني خواهد شد.