پنجشنبه 13 آذر 1393-11:19 کد خبر:4265

خارج از توان رئيس بيمارستان:

سازگاري نداشتن شماره ۱۶۹۰ با مذاق تعدادی از پزشکان مازندرانی

به دلیل فشار پزشکان به مسئولان بیمارستان، اجازه نصب مجدد بنر از توان رئیس بیمارستان خارج است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، مدتی است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه مدونی را برای جلوگیری از پدیده زیرمیزی‌بگیری در کشور را در دستور کار قرار داد.

طبق اعلام وزارت بهداشت و به تبع آن در سطح استان‌ها، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با اعلام شماره ۱۶۹۰ به مردم اعلام کردند درصورت مواجهه با پزشکی که برای دریافت هزینه درمان موارد غیر قانونی را مطرح کرد، اطلاع رسانی شود.

در دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز رئیس این دانشگاه در نشست خبری به برنامه جدید وزارت بهداشت در مبارزه با پدیده شوم زیرمیزی‌بگیری اشاره کرد.

وزیر بهداشت برای عملی شدن این طرح به مسئولان بیمارستانی اعلام کرد که این شماره به صورت جدی به مردم اطلاع رسانی شود.

وزیر بهداشت که مورد اقبال عامه مردم است، به مسئولان دانشگاه اعلام کرد که بنر ۱۶۹۰ در داخل و خارج از بیمارستان نصب شود.

بنر اعلام تخلفات پزشکی در زمینه جلوگیری از پدیده زیرمیزی‌بگیری در برخی از بیمارستان‌های مازندران نصب شد ولی شنیده شده که در تعدادی از بیمارستان‌ها نصب این بنر با مقاومت پزشکان روبه‌رو شد و بنرهای اعلام شده از روی دیوار بیمارستان‌ها کنده شد.

به دلیل فشار پزشکان به مسئولان بیمارستان، اجازه نصب مجدد آن از توان رئیس بیمارستان خارج شد.

به گزارش بلاغ، وزیر بهداشت با اعلام شماره ۱۶۹۰ به مردم اعلام کرد که هرگونه تخلف در زمینه زیرمیزی‌بگیری به این شماره اطلاع رسانی شود.

آن‌طور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری اعلام کرده بود، تخلف پزشکی که از این طریق اعلام و پس از رسیدگی محرز شود، اجازه طبابت به وی در داخل کشور داده نمی‌شود.