يکشنبه 10 ارديبهشت 1396-11:18 کد خبر:42915

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

لزوم ایجاد شور انتخاباتی با رعایت موارد قانونی/گزارش 15 تخلف انتخاباتی در مازندران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: تاکنون ۱۵ مورد تخلف انتخاباتی در سطح استان گزارش شده و در دادسراهای استان مورد پیگیری قرار گرفته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل مازندران، محمدعلی تقوی‌فرد در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی استان که با حضور دستگاه‌های ذیربط در دادگستری کل مازندران برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و متولیان ذیربط برای برگزاری انتخاباتی سالم در میدان هستند و تحقق این مهم را در استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات پیش رو، انتخاب افراد اصلح را مدنظر خود قرار دهند، تأکید کرد: مسئولان  نیز باید با تأسی از ائمه اطهار(ع) دلسوزی و توجه خود را به سمت مردم معطوف کنند که در این صورت مورد توجه خداوند متعال قرار خواهند گرفت.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی مازندران تصریح کرد: براساس قانون نیروی انتظامی موظف است راساً برای برخورد با هرگونه تخلف انتخاباتی اقدام و دادستان‌های سراسر استان نیز باید در اسرع وقت به این تخلفات رسیدگی کنند.

وی بر لزوم ایجاد شور انتخاباتی با رعایت موارد قانونی تأکید و با تصریح بی‌طرفی کامل دستگاه قضایی در امر انتخابات، خاطرنشان کرد: با رعایت مر قانون و حضور ملت ایران، انتخاباتی پرشور، سالم و خداپسندانه را شاهد باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران نیز در این جلسه با بیان این مطلب که گزارش تخلفات انتخاباتی به صورت منظم به این ستاد ارسال و مورد رصد دقیق قرار می‌گیرد، افزود: اقدامات پیشگیرانه نسبت به تخلفات احتمالی این حوزه به بهترین شکل ممکن انجام شده و کمترین میزان تخلفات را در استان شاهد باشیم.

سیدمرتضی موسوی بر لزوم رعایت و اجرای دقیق قانون تبلیغات انتخاباتی توسط کاندیداها تأکید و تصریح کرد: استفاده از هرگونه امکانات و اموال دولتی برای تبلیغات کاندیداها ممنوع است.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی مازندران با بیان اینکه انتخابات پیش رو از حساسیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: دستگاه‌های ذیربط باید در حفظ و صیانت از آراء مردم توجه ویژه‌ای را مدنظر قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه با هرگونه تخلف انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام، براساس قانون برخورد جدی می‌شود، افزود: تاکنون 15 مورد تخلف انتخاباتی در سطح استان مازندران گزارش شده و در دادسراهای استان مازندران مورد پیگیری قرار گرفته است.

اسدالله جعفری با تأکید مجدد بر ممنوعیت استفاده از هرگونه امکانات و اموال دولتی برای تبلیغات کاندیداها، به برخی تخلفات صورت گرفته در این باره اشاره و تصریح کرد: دستگاه قضایی در مازندران مکلف به انجام مر قانون است و بر بحث مشارکت حداکثری و ایجاد شور انتخاباتی نیز تاکید ویژه ای دارد.

وی با اشاره به محورهای اصلی فعالیت در حوزه انتخابات، اظهار کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی مربوط به انتخابات، دستگاه قضایی در حوزه‌های پیشگیری، رسیدگی و برخورد قضایی اقدام می‌کند و قطعاً هرگونه تخلفات و جرائم در حوزه انتخابات رصد و پیگیری می‌شود.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه فعالیت‌های فضای مجازی در رصد دستگاه قضایی و ادارات ذیربط قرار دارد، تأکید کرد: طی روزهای گذشته جلسه بسیار خوبی نیز با مدیران کانال‌های تلگرامی مازندران برگزار و تذکرات لازم در این خصوص ارائه شده است.

وی گفت: اقدامات لازم در بحث امنیت انتخابات انجام گرفته و دادستان‌های حوزه‌های قضایی مازندران بر برگزاری سالم انتخابات و رعایت دقیق قانون، نظارت کامل دارند.

براساس این گزارش، در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در حوزه انتخابات نیز به ارائه بیانات خود درباره موارد مطروحه در جلسه پرداختند.