جمعه 2 تير 1396-9:24 کد خبر:43686

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس اعلام کرد:

هنوز درباره منطقه آزاد تجاری مازندران توافق حاصل نشده است

نماینده مردم نور و محمودآباد درباره منطقه آزاد تجاری مازندران گفت:هنوز نتوانستیم بر روی یک منطقه خاص توافق کنیم تا به عنوان منطقه آزاد انتخاب شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی اسماعیلی در نشست خبری با خبرنگاران در فرمانداری محمودآباد اظهار کرد:در طول عمر چهار ساله شورای دوره چهارم آنها چهار شهردار را عوض کردند که این ضربه بزرگی را به شهر محمودآباد زده است زیرا هیچ مدیری نتوانست برای دو سال آینده برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: مدیر باید بداند که دست ‌کم دو تا سه سال در این پست است تا بتواند کارش را انجام دهد که یکی از دلایل مشکلات در شهرداری محمودآباد همین موضوع است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با نیم نگاهی به شهرهای ساحلی اطراف مثل رویان، نور، ایزدشهر و سرخ ‌رود می‌بینید همه این شهرها منابع مالی خیلی خوبی دارند و شهر ساحلی نباید منابع مالی آن کم باشد و به نظر من محمودآباد به‌ دلیل مدیریت شهری ضعیف نتوانست از همه امکاناتش بهره بگیرد و سبب مشکلات فعلی شهرداری و بدهی موجود آن شدند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این شورای دوره پنجم بتواند یک مدیر قوی، متخصص و توانمند انتخاب کند و به آن ثبات بدهد قطعا موفق خواهند شد چون ما در شهر ساحلی نباید این همه مشکل داشته باشیم.

اسماعیلی درباره توسعه بخش صنعت در شهرستان گفت: شهرک صنعتی تشبندان برای ما یک فرصت است و به اتفاق فرماندار هر دو تا سه ماه از آنجا بازدید داریم و مشکلات شهرک را با مدیران اقتصادی در حال دنبال کردن هستیم.

وی اضافه کرد: به دنبال رفع مشکل الحاق 60 هکتار زمین به شهرک صنعتی هستیم و این موضوع را از امور اراضی استان در حال پیگیری هستیم و قرار شد تا با جلسه‌ای که با اداره صنعت و معدن استان داریم این زمین تملک شود تا بتوانیم شهرک صنعتی تشبندان را گسترش دهیم که مشکل بخش اشتغال را حل خواهد کرد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرودگاه محمودآباد یک فرصت خوبی برای توسعه شهرستان است و زیرساخت‌های آن آماده است هر چند که پهنای باند فرودگاه کم است و ولی می‌شود در این زمینه کار کرد و آن را گسترش داد.

وی افزود: ساختمان‌های غیرمجازی که در اطراف فرودگاه ساخته شدند شخص استاندار هم تاکید داشتند و خودم هم پیگیر هستم تا ساختمان‌هایی که غی قانونی است باید دنبال تخریب آن برویم زیرا اصلا صلاح نیست کنار فرودگاه ساختمان بلند مرتبه ساخته شود.

اسماعیلی درباره این ساختمان‌ها عنوان کرد: دنبال این هستیم که مشکلات اساسی برای رفع سرمایه‌ گذاری که در این مکان قرار دارد و کل شهرستان باید از آن منتفع شود، و این قضیه را یک اولویت می‌دانم و باید پیگیری کنیم.

این مسئول یادآور شد: یکی از زیر ساخت‌های توسعه محمودآباد فرودگاه است که در اینجا آماده است و زمین خوبی با امکانات در فرودگاه بیشه‌کلا موجود است که باید گسترش یابد و از همه رسانه‌ها درخواست کرد تا در تمامی جلسات این موضوع را به جهت اهمیت کار تذکر دهند تا بتواند بیشتر کار کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی درباره منطقه آزاد تجاری مازندران اظهار کرد: در مجمع نمایندگان استان مازندران نتوانستیم بر روی یک منطقه خاص توافق کنیم تا به عنوان منطقه آزاد انتخاب شود و نظر دوستان نماینده بر روی سه نقطه است و در حال رایزنی در مجمع هستیم تا بتوانیم آن را انجام دهیم.

اسماعیلی در پاسخ سوال خبرنگار ما درباره جنگل بونده و قطع درختان قدیمی و رهاشدن آن بیان کرد: این جنگل یک سرمایه عظیم خدادادی بوده که در اختیار سازمان جنگل‌ها نیست و طرح بهره‌برداری آن به آستان قدس واگذار شده و آنها پیمانکار آنجا هستند و زمانی که از دست پیمانکار خارج شد دنبال اعلام پارک کردن این جنگل هستیم.

وی افزود: هم اکنون در پارک جنگلی نور طرح پارک‌داری با یک‌هزار و 200 شغل را در آن تعریف کردیم و از سازمان جنگل‌ها مجوزش را گرفتیم و برای جنگل بونده هم دنبال چنین کاری هستیم تا به عنوان یک فرصت اقتصادی شهر محمودآباد استفاده شود.

اسماعیلی در پایان درباره مشکل زباله شهرهای ساحلی گفت: برای نور و محمودآباد یک پروژه را تعریف کردیم و 220 تن زباله در این دو شهرستان داریم که یک دستگاه زباله سوز 250 تا 300 تنی برای این دو شهر کافی است و دنبال آن هستیم که بودجه این کار را در قانون 23 الحاقی مصوب کنیم تا مشکل زباله در این دو شهر ساحلی حل شود.