يکشنبه 11 تير 1396-10:41 کد خبر:43800

مشکلات فریدونکنار را چه کسانی باید برطرف کنند؟!

آقای فرماندار! بحث‌های سیاسی مشکلات مردم فریدونکنار را رفع نمی‌کند

آقای فرماندار! بیان برخی سخنان گزارشی به منظور انتشار در رسانه و یا بیان گزارش عملکرد، مشکلات فراوان مردم فریدونکنار را برطرف نمی‌کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بصیرنیوز، دومین جلسه شورای اداری فریدونکنار درحالی برگزار شد که در این جلسه نکاتی بیان شد که بیشتر از آنکه چاره‌ای برای رفع مشکلات این شهرستان باشد، خود بیان‌کننده عمق ناکارآمدی برخی مسئولان و نگاه گزارش عملکردانه فرماندار فریدونکنار است.

حسین منفردی فرماندار فریدونکنار در این جلسه اظهار کرد: دین، نظام و دولت ما اهل گفت‌وگو و صلح هستند و به جهان ثابت کردیم هر کشوری بخواهد از این چارچوب خارج شده و علیه ایران اقدام کند پاسخی دریافت می‌کند که در تاریخ جادوان شود.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در حادثه اخیر تروریستی بسیار موثر اقدام کردند، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در دولت دوازدهم باید پاسخ لطف و اعتماد مردم در انتخابات اخیر را به گونه‌ای در خور شان با خدمت ارائه دهند.

نکته مهمی که در این دو بند ابتدایی سخنان این مسئول دولت تدبیر و امید مشخص می‌شود، نوعی پشیمانی دولت متبوع این مسئولان است چرا که روحانی رئیس‌جمهور ایران بارها بر تضعیف نهادهای نظامی و انتظامی ورود پیدا کرده بود و این امر را در مناظرات انتخاباتی بیش از هر زمان دیگری به نمایش گذاشت.

اگر هم اصل را بر وحدت در این برهه از زمان بگذاریم که باید گذاشت، باز هم این روحانی بود که با اعتراض به نهادهای انقلابی این اصل را زیر سوال برد و امروز که به دلیل برخی سهل‌انگاری و خودمحوری مسئولان حاضر، به فرموده رهبری «ترقه بازی» کوچکی در تهران اتفاق افتاد اینگونه به سوی نهادهای امنیتی چرخشی مثبت می‌کنند.

این نکته قابل فهم است اما به دلیل حفظ همان وحدتی که آقایان از آن دم می‌زنند زوایای دیگر این سخنان در این مجال بیان نمی‌شود.

منفردی فرماندار فریدونکنار در ادامه به حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس اشاره می‌کند که مسیر برای استقرار حق و دفع باطل مهیا شد،نکته اینجا است که انگار مسئولان فراموش کردند کشور ایران روز قدس‌های فراوان دیگری را نیز دیده است، زمانی که شارلی ابدو به پیامبر اکرم توهین می‌کند وزیر امور خارجه ایران در پاریس با وزیر امور خارجه سابق آمریکا قدم می‌زند و کمترین اقدامی به ترس آنکه برجام تابان خدشه‌دار شود، نمی‌کند، یا آنکه زمانی که کرباسچی در زمان انتخابات توهین و سخنان سخیفی به مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم وارد می‌کند این آقایان سکوت کرده بودند، سوال اینجاست که پاسخ به آن سخنان باطل، حرکت در مسیر استقرار حق نبود یا آنکه منافع حزبی مانع از آن شد؟

نکته دیگر که صدها دست از این موارد را می‌توان در دولت دیپلماسی به آن اشاره کرد این است که مگر می‌توان با شیطان دست داد و خندید و پس از آن ادعای مسلمانی کرد، رژیم صهیونیستی که مسئولان برای جنایت‌های آن خواستار برپایی گسترده روز قدس هستند مگر همان رژیمی نیست که آمریکا را برای تامین امنیت آن، ۱۲ هزار کیلومتر این سوی مرزهایش می‌کشاند و یا آنکه عربستان را در حمله به یمن، نیروی خودی استراتژیک ایران را با خاک و خون یکسان کرده‌اند.

بیان سخن در این زمینه نیز فراوان است اما سخنی دوستانه با مسئولان که حداقل برای حفظ مدیریت و گزارش عملکرد، آرمان‌های خود را زیر سوال نبرند!

در ادامه این جلسه منفردی فرماندار فریدونکنار با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های تنظیمی در ادارات در راستای استقرار حق و دفع باطل در مسیر خدمت به مردم باشد، بیان کرد: باید مصادیق حق و باطل را به درستی شناخت و در همین زمینه به هیچ عنوان کم کاری در سیستم اداری را پذیرا نیستیم.

وی با بیان اینکه کار مفید کارمندان روزانه 20 دقیقه است، ادامه داد: عدم برخورد مناسب با ارباب رجوع و همچنین عدم حضور به موقع در محل کار و تاخیر در پاسخ به درخواست‌های ارباب رجوع، حق‌الناس بوده و ظلم به مردم است.

منفردی با اشاره به اینکه برخی به دلیل تزکیه نفس خود خوب عمل می‌کنند و البته برخی دوست شیطان هستند، خاطرنشان کرد: برخی بداخلاقی‌ها در انتخابات به حرکات ناپسند بعد از آن منجر شده است و البته عملکرد دستگاه‌های اجرایی در فریدونکنار موجب افزایش اعتماد مردم به دولت شده که از آرای 43 درصدی دوره گذشته به رای 54 درصدی این دوره انتخابات منجر شده است.

فرماندار شهرستان فریدونکنار با تاکید بر اینکه برخی مدیران با بی‌انگیزه بودن نگاه مردم به دولت را خدشه‌دار نکنند، گفت: هر مدیری به هر دلیل نمی‌تواند درست خدمت کند باید از کار خود کنار برود و نباید هرگز با روش‌های غیرمنطقی و غیرقانونی اعتماد مردم را جلب کنیم.

این سخنان در حالی از فرماندار فریدونکنار بیان می‌شود که باید پرسید آقای فرماندار، چه کسی و یا اداره و نهادی وظیفه نظارت بر دستگاه‌های دولتی در شهرستان را بر عهده دارد، باید پرسید بیان این نکات چه دردی از مردم شهر مظلوم فریدونکنار درمان می‌کند، مردمی که همچنان معضل کمربندی شهرستان از مهم‌ترین و اساسی‌ترین چالش‌هایی است که بیش از 15 سال است آنها را می‌آزارد.

باید پرسید بیان این نکات چه دردی از مردم شهر مظلوم فریدونکنار درمان می‌کند در حالی که مشکلات آب شرب این شهرستان با وجود تمامی تلاش‌های مسئولان اداره آب و فاضلاب همچنان ادامه دارد و با سلامت مردم فریدونکنار در ارتباط است، در حالی که فرماندار فریدونکنار در هفتمین جلسه شورای اداری سال گذشته اظهار کرد که موضوع آب و مشکلات مرتبط با آن یکی از موضوعات بسیار مهم است و به همین خاطر مبلغ 2 میلیارد و 862 میلیون ریال بابت آب روستاها و یک میلیارد و 620 میلیون ریال هم برای برطرف کردن مشکلات آب شهری تخصیص پیدا کرده است که البته این مبالغ بسیار ناچیز است، چه شده که مردم این شهرستان همچنان آبی گل‌آلود را مهمان سفره‌های خود می‌بینند و استحمام آنها نیز به وسیله این آب آلوده است.

فرماندار فریدونکنار نباید به دنبال این نکات دلخوش کننده باشد بلکه به دنبال رفع چالش‌هایی چون مشکلات فراوان بیمارستان امام(ره) و رفع بیکاری جوانان فریدونکناری باشد، بیکاری که به آسانی می‌توان با بهره‌گیری و احیای آب‌بندان‌ها، چهار جنگل موجود در شهرستان و مهم‌تر از همه بندری که عمده کارمندانش فریدونکناری نیستند تا حدود زیادی برطرف کند، فرماندار فریدونکنار باید به جای بیان این سخنان، به دنبال پایان دعوای حقوقی استادیوم آزادی فریدونکنار باشد تا ورزشی‌های این شهرستان برای تمرین و برگزاری مسابقه در این ورزشگاه دلهره نداشته باشند و هیئت‌های ورزشی نیز بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب از آن درآمد کسب کنند.

فرماندار فریدونکنار باید فکری برای رفع معضل باشگاه‌هایی چون فرابرتر و دانش فریدونکنار بکند که با در اختیار داشتن تعداد زیادی از نونهالان، نوجوانان و جوانان مکانی برای تمرین و هزینه‌ای برای حضور در بالاترین سطح‌ رقابت‌های کشوری را ندارند تا جایی که مدیران این باشگاه‌ها به جای برگزاری جلسات برای حضور قدرتمند در رقابت‌های مهم کشوری، جلسه فروش امتیاز باشگاه را برگزار می‌کنند.

فرماندار فریدونکنار باید به این نکته مهم توجه کند که در عرض کمتر از نیم دهه، چندین مدال خوش رنگ طلا، نقره و برنز آسیایی به همراه انتخاب شدن سرمربی و مربی و داور از قایقرانان و کانوپولیست‌های فریدونکناری در کشور آن هم از سوی بانوان فریدونکناری به دست آمده است اما این نوامیس فریدونکناری یک مکان برای برگزاری تمرین روزانه خود را ندارند و کمترین امکاناتی در اختیار آنها قرار نگرفته است و برای تمرین، روستای بنه‌کنار و شهرستان بابلسر را انتخاب می‌کنند، آیا تا به حال مسئولان به این موضوع اندیشیده‌اند که در رفت و آمد این ورزشکاران اگر تصادف جرحی و یا هر عامل حادثه ساز دیگری به وقع بپیوندد آنها مقصر اصلی و پاسخگو هستند.

بحث دیگر قابل بیان آنچه از این کانال تلگرامی برگرفته از سخنان فرماندار فریدونکنار بر می‌آید این است که این مسئول با اشاره به اینکه وی با اشاره به اینکه تلاش مدیران و مجریان انتخابات در فریدونکنار موجب شد حتی یک مورد شکایت در روز اخذ رای و پس از آن نیز نداشته باشیم، اظهار کرد: مدیران ادارات باید توجه داشته باشند اجازه ندارند مصاحبه‌های چالشی کنند و شایعه‌سازی تبعات اجتماعی، سیاسی و اقصادی زیادی در فریدونکنار دارد که لازم است همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در این راستا مراقبت کنند، باید گفت که این اولتیماتوم فرماندار فریدونکنار یعنی آنکه گفتن حقایق از این پس در فریدونکنار ممنوع است، در واقع مدیران این شهرستان حق بیان کمبودها را ندارند و از بیان اینکه بودجه‌ای در ادارات وجود ندارد ممنوع هستید و باید گفت که فضای اداری شهر گل و بلبل است!

همچنین جهت یادآوری به فرماندار فریدونکنار باید گفت حسن(فرهاد) ذاکری کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز و سایت خبری تحلیلی بلاغ مازندران گفت که «نظارت فرمانداری فریدونکنار بر انتخابات بسیار ضعیف بود» یا آنکه جواد قاسمی منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر فریدونکنار نیز در یک سخنرانی پس از انتخابات و انتخاب شدنش در یکی از مساجد فریدونکنار به صراحت گفت که «پرچالشترین، بدترین و کثیف‌ترین انتخاباتی که تجربه کردم در دوره پنجم بود».

همچنین در بخش دیگر لازم است به مسکن مهر که از سوی دولت گذشته کلید آغاز آن خورده بود اشاره کرد، به نظر می‌رسد از سوی کلید روحانی قفلی محکم بر روی آن زده شد که بسیاری از مردم فریدونکنار همانند مردم کشور با مشکل فراوانی در تحویل مسکن‌های خود روبه‌رو شده‌اند، به گونه‌ای که این بار در یکی از این پروژه‌ها صاحبان واحدهای مسکونی در ساختمان نیمه کاره به نشانه اعتراض سکونت کردند، به نظر می‌رسد مسئولان و به ویژه فرماندار که دم از برکاری مدیران ناکارآمد می‌کند باید هر چه زودتر حق مردم را در این خصوص از پیمانکاران و مسئولان امر که این موضوع را مشمول زمان کرده‌اند بگیرند.

در این میان نباید از حق نیز گذشت و باید به عملکرد اداره جهاد کشاورزی و شیلات فریدونکنار نیز تبریک گفت که توانستند طرح‌های شیل‌گذاری و یکپارچه‌سازی اراضی و ثبت برند ملی برنج را به خوبی به سرانجام برسانند.

در پایان باید این گونه گفت : بیان برخی سخنان گزارشی به منظور انتشار در رسانه و یا بیان گزارش عملکرد، مشکلات فراوان مردم فریدونکنار را برطرف نمی‌کند، مسئولان فریدونکنار و به ویژه فرماندار این شهرستان باید بدانند که مردم فریدونکنار از آنها عملکرد و نه سخن می‌خواهند.

نکته بعدی آنکه تنها با حضور خبرنگاران است که می‌توان عملکرد دولت بیان و نقاظ ضعف آن برای بهبودی کامل آن نقد شود، پس با حدف خبرنگاران غیرهمسو یا منتقد، تنها ضعف و ناتوانی آن مسئول در حیطه مدیریتی‌اش قابل بیان و آشکار شدن است.