پنجشنبه 11 دی 1393-10:5 کد خبر:4402

رییس پلیس فتا مازندران خبر داد:

دستگیری عامل نشر اکاذیب در بیتالک (beetalk)

رئیس پلیس فتا استان مازندران اعلام نمود: شخصی که اقدام به نشر اکاذیب و سوء استفاده از تصاویر خصوصی افراد می نمود، توسط کارآگاهان شناسایی و دستگیر گردید.


به گزارش خزرخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، احمدرضا رستمی رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام نمود : در پی شکایت فردی به هویت خانم (مریم_ت) مبنی بر اینکه به تازگی متوجه شدم شخصی با سوء استفاده از تصاویر بنده اقدام به ایجاد یک page در شبکه اجتماعی بیتالک با نام و مشخصات بنده نموده است و با انتشار تصاویر خصوصی بنده و نشر اکاذیب در آن و نسبت دادن تن فروشی و روسپیگیری به بنده در ازای دریافت شارژ تلفن همراه و وجه نقد اقدام نموده است، که به همین منظور تقاضای رسیدگی به پرونده را نموده است.

وی در ادامه افزود: پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت که پس از انجام تحقیقات فنی و پلیسی متهم آقای (محمد- ه) ساکن محمود آباد شناسایی گردید.

رستمی در ادامه بیان کرد: پس از شناسایی متهم ، مامورین و کارآگاهان با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم یاد شده بالارا در یک عملیات هماهنگ دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل نمودند و در تحقیقات فنی و پلیسی متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی اعتراف نمود؛ بنده در شبکه اجتماعی بیتالک وقتیpage  شاکی رادیدم ، عکس های وی را دانلود نموده و مدتی بعد با ساخت page با نام و مشخصات و تصویر شاکی و منتسب دادن page فوق به وی با وعده تن فروشی به کاربران از آنها شارژ تلفن همراه و وجه نقد دریافت می نمودم .

رستمی ادامه داد: با اعترافات متهم پرونده مشخص گردید وی از این طریق اقدام به کلاهبرداری از تعداد بیش از 90 نفر از کاربران شده و مبالغ زیادی از آنها شارژ تلفن همراه با وعده ذکر شده دریافت نموده است.

 پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع محترم قضائي ارسال گرديد.

سرهنگ رستمی در خاتمه هشدار داد :

* به هیچ وجه با کسانی که در فضای مجازی آشنا شده اید قرار ملاقات رو در رو و حضوری نگذارید.

* از قرار دادن تصاویر خصوصی و اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی جدداً خودداری نمایید.