شنبه 14 تير 1393-15:54 کد خبر:444

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

وضعیت اعتباری دامپزشکی مازندران نامشخص است

مجید مختاری گفت: وضع اعتباری این ارگان نامشخص بوده و در حوزه دامپزشکی به لحاظ اعتبار مازندران در رتبه 21 کشور قرار دارد در صورتی که با توجه به تنوع محصول باید رتبه اول کشور را در این بخش دارا باشیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مجید مختاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری مازندران اظهار داشت: فاصله زیادی بین نیاز اعتباری و اعتبار در بخش دامپزشکی وجود دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از هزار و 400 بیماری حیوانی افزود:  850 نوع بیماری بین انسان و دام مشترک است که کمبود اعتبار در این بخش مشکلات جدی برای استان ایجاد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران خاطر نشان کرد: اعتبار دامپزشکی باید طوری تعریف شود که همه نیازهای این بخش را تامین کند.

وی با اعلام اینکه مازندران از استان‌های است که در تولید محصولات دامی رتبه چهارم کشوری را دارد، بیان کرد: با توجه به تولید محصول و نوع دام‌های که در استان وجود دارد نیاز است پوشش لازم و مبارزه با بیماری به موقع انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه اعتبار دامپزشکی مازندران از محل بودجه عمومی استان نیاز به بازنگری ویژه دارد گفت: برای اجرای کار نیاز داریم با بخش خصوصی عقد قرارداد داشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: پس از اعتبار تعیین شده در تخصیص هم در بسیاری مواقع دچار مشکل هستیم و در این بخش نیز رتبه 26 کشور در اختیار مازندران است و تخصیص مازندران در دامپزشکی زیر 15 درصد است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران خاطرنشان کرد: برای اجرای کار نیاز داریم که با بخش خصوصی عقد قرار داد داشته باشیم و به دلیل اینکه در پایان سال با کمبود اعتبار مواجه می‌شویم به بخش خصوصی بدهکار می‌شویم و بخش خصوصی نیز مطالباتش را از ارگان‌های قضایی پیگیری می‌کند.

این مسئول ادامه داد: در سطح کشور نیز دامپزشکی استان دائم در حال بازخواست است که چرا با وجود تنوع تولید دامی از اعتبار مناسبی برخوردار نیستیم.

مختاری گفت: سهم دامپزشکی از بهداشت و سلامت مشخص شود.