چهارشنبه 8 بهمن 1393-9:29 کد خبر:4553

تجمع کارگران مقابل فرمانداری میاندورود:

تعطیلی شرکت به بهانه تعمیرات و سرگردانی کارگران

کارگران شرکت دُربال در اعتراض به بسته شدن این شرکت، مقابل فرمانداری میاندورود تجمع کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل بلاغ ، صبح سه‎شنبه، بیش از 50 نفر از کارگران شرکت دُربال در اعتراض به تعطیلی شرکت‌شان در مقابل فرمانداری میاندورود تجمع کردند.

این کارگران بیان داشتند: از یک هفته قبل درب شرکت را بسته‌اند و هیچ پاسخ روشنی نمی‌دهند و تنها به تعطیلی چندماهه شرکت به دلیل تعمیرات اشاره کردند.

یکی از کارگران نیز اظهار داشت: این شرکت 135 نیرو دارد و در نزدیکی سال نو همه آنها بیکار شدند، چگونه این کارگران پاسخگوی خانواده خود باشند.

وی با اشاره به سابقه 15 ساله خود در این شرکت، افزود: 15 نفر از کارگران تا یک سال آینده بازنشسته می‌شوند و نزدیک به 10 نفر هم بازنشسته شدند اما هنوز به‌جای آنها کسی را جایگزین نکردند و من به‌عنوان مسئول یک قسمت، کار سه قسمت را انجام می‎دهم.

یکی دیگر از این کارگران خاطرنشان کرد: قرار داد ما همیشه چندماهه بوده و هیچ یک از ما با وجود سابقه کاری طولانی، قرارداد رسمی و دائمی نداریم.

علی غلامیان، معاون فرماندار میاندورود در گفت‌وگو با بلاغ با بیان اینکه فرماندار به همراه حراست فرمانداری و شورای تأمین پیگیری لازم را داشته‌اند، اذعان داشت: با شرکت در جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت دُربال، به همراه نماینده اداره کار و نمایندگان کارگران صحبت‌های دو طرف را شنیدیم.

وی تصریح کرد: مقرر شد اگر شرکت قصد انجام تعمیرات را دارد باید از قبل به اداره کار نامه‌ای مبنی بر انجام تعمیرات بفرستد تا اداره کار بیمه بیکاری را برای کارگران در نظر بگیرد و بعد از مدت مشخص، دوباره این کارگران بتوانند بر سر کار خود حاضر شوند.

معاون فرماندار میاندورود ابراز داشت: در جلسه‌ای که دیروز نماینده کارگران با مدیران شرکت داشت، مدیران دُربال فرصت چهارماهه برای تعمیرات خواستند.

غلامیان بیان کرد: فرماندار میاندورود به دلیل نزدیکی به عید، به باز بودن کشتارگاه تأکید دارد و اگر قرار به تعطیل شدن برای تعمیرات است، باید با هماهنگی اداره کار جهت برخورداری کارگران از حقوق و مزایا باشد.

وی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس، مسئولان شرکت، فرماندار میاندورود و نماینده اداره کار احتمالاً در روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود تا درباره مشکلات پیش‌رو به نتیجه مثبتی برسند.

حسین طبری، عضو شورای شهر نیز با اشاره به اینکه 135 کارگر چندین سال در این شرکت مشغول به کار هستند، تصریح کرد: این شرکت در گذشته نیز چندین‎بار به دلایل مختلف تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه در نزدیکی عید به بهانه تعمیر خط بخواهند آن را تعطیل کنند، غیرمعمول و غیرمنطقی است، افزود: با توجه به گفته دکتر امیدی و شواهد موجود، نشان از سودآور بودن شرکت دارد و لزومی به تعطیلی شرکت نیست.

عضو شورای شهر گفت: تا چند ماه دیگر چندین کارگر بازنشسته می‌شوند، در این صورت ما هیچ اشتغالی ایجاد نکردیم، پس لزومی ندارد این چند شغل موجود را هم بخواهیم از بین ببریم.

به گزارش بلاغ، شرکت دُربال در شهر سورک در زمینه کشتار مرغ فعالیت می‌کند و زیرمجموعه شرکت ذَربال آمل است.