دوشنبه 27 شهريور 1396-22:52 کد خبر:45801

حاشیه‌های همایش تکریم از بازنشستگان مازندران :

از اعتراضات مکرر بازنشستگان تا مصدومیت یکی از مهمانان همایش/ کسی به داد بازنشستگان نمی‌رسد

همایش تکریم و گرامیداشت بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران در حالی برگزار شد که اعتراض فراوان بازنشستگان را در این مراسم شاهد بودیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، عصر امروز همایش تکریم و گرامیداشت بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران در سالن تامین اجتماعی شعبه دو با حضور مسئولان و مدیران استانی و جمع زیادی از بازنشستگان در حالی برگزار شد که با اعتراض فراوان آنان روبرو بود.

بازنشستگان تامین اجتماعی استان در اعتراض به طرح همسان‌سازی حقوق و مشکلات معیشتی و درمان خود در این همایش با اعتراض به مسئولان خواهان حل مشکلات شدند.

نصراله دریابیگی مسئول بازنشستگان استان در حال سخنرانی پیرامون مشکلات و مسائل و بدهکاری دولت بود که برخی از بازنشستگان با اعتراض خواهان اقدام فوری در همسان‌سازی شدند.

*اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی

پس از پایان سخنرانی دریابیگی برخی از بازنشستگان اعتراض داشتند که چرا وقتی برای ما و گفتن درد ودل و مشکلات ما در نظر گرفته نشده است، آنان بیان کردند هر سال این برنامه‌ها را که فایده‌‎ای هم ندارد برگزار می‌کنند.

اعتراضات و بیان مشکلات بازنشستگان از زبان خودشان در همایش که تریبونی در اختیار نداشتند ادامه‌دار شده و مجری برنامه هم با تلاش فراوان سعی در آرام کردن بازنشستگان داشت اما دل پر درد این افراد حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و همچنان یکی یکی به حرف می‌آمدند.

این اعتراضات دقایقی به طول انجامید و مجری برنامه هم که نمی‌توانست جلوی سخنان حاضرین در جلسه را بگیرد و به نوعی کنترل جلسه از دست وی خارج شده بود گروه موسیقی که جز برنامه‌های همایش و بعد از سخنرانی دریابیگی بود را برای اجرا به داخل سالن فراخواند و بالاخره با کمک اجرای موسیقی محلی مازندرانی جو سالن کمی آرام شد اما همچنان هم اعتراضات و صحبت‌های بازنشستگان این‌بار با همدیگر و با صدای بلند ادامه داشت.

*کسی به دادمان نمی‌رسد

یکی از بازنشستگان از مشکلات معیشتی و مسائل زندگی صحبت به میان آورد و گفت: مسئولان فقط به ما وعده می‌دهند و هیچ اجرایی در این زمینه صورت نمی‌گیرد در بحث درمان و معیشت مشکل داریم اما کسی به دادمان نمی‌رسد به جای اینکه بگذارند ما حرف بزنیم برای ما موسیقی پخش می‌کنند.

*بازنشسته‌ها بدترین شرایط درمانی و معیشتی را دارند

عنایت االله توکلی عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان مازندران نیز با بیان اینکه جشنی که می‌بینید در حال حاضر نشان از بی‌دردی سازمان تامین اجتماعی دارد افزود: بازنشسته‌ها بدترین شرایط درمانی و معیشتی را دارند.

وی با اشاره به اینکه اینها را برای عده‌ای از افراد و اقشار خاص است اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی ما را برای رسیدن به مقاصد خود نردبان قرار داده، تا به حال هیچ یک از خواسته‌های بازنشسته‌ها انجام نشده است چه پرداخت حقوق و چه بحث درمان، تمام این موارد فقط برای نیروهای کادر تامین اجتماعی است.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان مازندران ادامه داد: ما الان در رنج هستیم دوستانی هم که می‌بینید اعتراض می‌کنند چون صدایشان به جایی نمی‌رسد، بیشترین مراجعان افرادی هستند که کهولت سن داشته و هیچ کسی هم نیست که به داد آنها برسد.

*تمام امکانات تامین اجتماعی فقط برای سازمان و کادرش است

توکلی بیان کرد: تمام امکانات تامین اجتماعی فقط برای سازمان و کادرش است، خواسته ما این است که مسئولان به حرفایی که می‌زنند چه در رابطه با وام و چه درمان برای همه بیمه شده‌ها و مستمری‌بگیران باشد، فقط برای کارکنان تامین اجتماعی نباشد.

وی افزود: از ما استفاده و سوءاستفاده می‌کنند برای منافع سازمان تامین اجتماعی، این کار غلطی است، این جشن برای خودشان است، الان افراد با وضعیت و شرایط آنچنانی می‌آیند اینجا و در این جشن حضور پیدا می‌کنند و نمی‌گذارند که حرفشان را بزنند چرا؟

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان مازندران گفت: بگذارند انتقاد شود و ضعف‌ها برچیده شود به نقاط قوت هم قوت داده شود اینطور نباشد که استثنا قائل شوند بازنشسته نتواند حرفش را به جایی برساند.

*مصدومیت یکی از بازنشستگان در اثر افتادن از پله‌های سالن همایش

اما حواشی برنامه امروز تامین اجتماعی فقط مربوط به اعتراضات بازنشستگان نبود و اتفاق ناگواری هم برای یکی از بازنشستگان حاضر در برنامه رخ داد که با حضور اورژانش به بیمارستان منتقل شد.

یک بازنشسته تامین اجتماعی که از چهره‌اش معلوم بود سنی هم از او گذشته از پله‌های انتهای سالن تامین اجتماعی در حال پایین رفتن بود که به یکباره تعادل خود را از دست داده و به زمین خورد و مصدوم شد.

این بازنشسته که دیگر توان بلند شدن از جایش را نداشت و به گفته برخی از دوستانش با احتمال شکستگی پا و یا لگن مواجه شده بود در همانجا و انتهای سالن به صورت درازکش چند دقیقه‌ای منتظر اورژانس بود تا بالاخره با آمدن ماموران اورژانس و پس از معاینه‌های اولیه با برانکارد به بیرون از سالن و به بیمارستان انتقال پیدا کرد.

لازم به ذکر است با این اتفاق برای این سالمند می‌توان به اهمیت مناسب‌سازی معابر و همچنین ادارات و اماکن برای معلولان، سالمندان و افرادی که توانایی بدنی لازم برای عبور از پله‌ها و ... را ندارند پی برد و لازم است تا مدیران همه دستگاه‌ها توجه و اهتمام بیشتری در این زمینه به خرج دهند چرا که ممکن بود اتفاقی بدتر از این برای این بازنشسته رخ دهد.

بالاخره برنامه تکریم بازنشستگان تامین اجتماعی با اعتراضات و حواشی آن با سخنرانی ربیع فلاح‌جلودار استاندار مازندران که در اواخر برنامه به سالن تامین اجتماعی آمد به پایان رسید.

براساس این گزارش، دو روز گذشته هم بازنشستگان فرهنگی مازندران در جلوی استانداری مازندران برای رسیدگی به مشکلات و تحقق وعده‌های خود در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان تجمع کرده بودند.