پنجشنبه 6 مهر 1396-19:55 کد خبر:45954

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه اعلام کرد:

ویروس کرونا در بین حجاج گلوگاهی مشاهده نشد

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه گفت:هیچ گزارشی از ورود ویروس کرونا که منشا آن کشور عربستان است نداشتیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،هادی نجفی تیرتاشی اظهار داشت: آنفلوانزای پرندگان ویروسی، سریع‌الانتشار و درصد کشندگی بالایی دارد و در سه مدل  A,Bو C وجود دارد که نوع A آن پرندگان را درگیر کرده است.

وی افزود: این بیماری که منشا اصلی آن پرندگان مهاجر و وحشی که از مناطق سیبری آمده‌اند هستند سبب شده منطقه آلوده شود، همان‌طور که مشاهده شده در غرب استان ۱۸ هزار مرغ صنعتی و ۵ هزار تخم مرغ معدوم به دلیل ابتلا به این ویروس شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه بیان کرد: شرق استان نیز به دلیل وجود دریا و تالاب میانکاله درگیر شده است و گروهی از افراد مانند کسانی که در کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها فعالیت می‌کنند، دام پزشکان و کسانی که در صنعت مرغ و طیور هستند بیشتر در معرض خطر هستند.

این مسئول با اشاره به علائم این بیماری در انسان و پرندگان گفت: پرندگان و طیور در صورت دریافت ویروس آنفلوانزا علائمی مثل پررنگ شدن تاج، سیاه شدن ساق پا و حالت بی‌حالی دارند، و علائم این بیماری در انسان مانند سرماخوردگی است.

نجفی افزود: راه‌های انتقال آنفلوانزای نوع A پرندگان به انسان از طریق تماس با فضولات پرندگان، مصرف گوشت و تخم مرغ نیم پز و تماس نزدیک با آنها است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از این بیماری، کسانی در تماس مستقیم با پرندگان هستند باید از دستکش و ماسک استفاده کنند، شستشوی مکرر دست و اجتناب از مصرف گوشت و تخم مرغ نیمه پز باید رعایت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه درباره ویروس کرونا گفت: هیچ گزارشی از ورود این ویروس که منشا آن کشور عربستان است نداشتیم.