سه شنبه 18 مهر 1396-9:38 کد خبر:46137

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بابل خبر داد:

وقوع 60 درصد حوادث منجر به فوت کارگران ساختمانی مازندران در بابل

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: 60 درصد حوادث ساختمانی منجر به فوت مازندران در شهرستان بابل رخ می‌دهد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بابل اظهار داشت: جای بسی تاسف است کارگران و استادکاران ساختمانی به دلایل مختلف به اعتیاد روی می‌آورند که این عامل سبب حوادث منجر به فوت می‌شود.

وی افزود: کارگران ساختمانی به دلیل دستمزد پائین مجبور هستند بیشتر از گذشته کار کنند که کار زیاد سبب دردهای شدید در کمر و زانوی آنها می‌شود که برای جبران این درد و کار بیشتر به مصرف موارد مخدر روی می‌آورند و عجله و شتاب در کار سبب ایجاد حوادث متعدد برای کارگران می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بابل با اشاره به اینکه عامل اصلی اعتیاد استادکاران و کارگران ساختمانی بابل، کارگران استان‌های دیگر کشور هستند، تصریح کرد: مدتی است که استادکاران و کارگران زیادی از استان‌های دیگر روانه شهرستان بابل شدند و حاضر هستند با دستمزد بسیار پائین با ساعات کاری بیشتر در کارگاه‌های ساختمانی کار کنند که بعضا معتاد بوده و سبب ناهنجاری‌های اجتماعی در بابل می‌شوند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری مازندران با اشاره به اینکه بیشتر سازندگان ساختمانی به دنبال سود کلان در ساخت و ساز هستند، خاطرنشان کرد: سازندگان توجهی به اجرای ایمنی و حوادث نیروی کار و حتی اعتیاد کارگران ندارند که این امر سبب حوادث فراوان، تشدید اعتیاد کارگران و ایجاد مشکلات اجتماعی می‌شود.

این مسئول توجه مسئولان به معیشت کارگران و حمایت و توجه از این قشر را کمرنگ توصیف کرد و یادآور شد: از دادستان و مسئولان ادارات مرتبط شهرستان بابل تقاضا داریم به شکل جدی وارد عمل شوند و با این پدیده شوم برخورد کنند.

پورچالی گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در بخش ساختمان، معرفی کارگران و استادکاران به کارفرمایان باید توسط انجمن صنفی صورت گیرد و انجمن‌های استان این آمادگی را دارند تا استادکاران و کارگران آموزش دیده مورد نیاز پروژه‌های ساختمانی را به کارفرمایان معرفی کنند که این کار سبب ارتقای کیفیت در ساخت بنا، کاهش حوادث و تقسیم عادلانه کار بین کارگران و استادکاران می‌شود.