سه شنبه 18 مهر 1396-11:23 کد خبر:46142

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل خبر داد:

پلمپ یک واحد معدنی در آمل

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت: یک واحد آلاینده معدن شن و ماسه در آمل به دلیل رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی تعطیل شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز، بهمن صادق نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت:مأموران و کارشناسان اداره حفاظت محیط ‌زیست آمل، در بازدید و پایش از ۴ واحد معدن شن و ماسه در نزدیکی رودخانه هراز، یک واحد را به دلیل هدایت مستقیم گل و لای و پساب حاصل از خط تولید و ایجاد آلودگی رودخانه هراز و هوا مطابق مواد ۱۱ و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست حکم به تعطیلی دادند.

وی افزود: این واحد تولیدی تا رفع کامل مشکلات زیست محیطی پلمپ خواهد بود و در صورت تکرار تخلفات خود، از ادامه فعالیت آن به طور دائم جلوگیری خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: برخی معادن شن و ماسه در سال‌های گذشته برداشت‌های غیرقانونی مصالح رودخانه‌ای و نیز معادن کوهی حاشیه جاده هراز، باعث آلودگی هوا و آلودگی آب رودخانه هراز شدند و تهدید جدی نیز برای ساکنان محله‌های نزدیک آن‌ها شدند.

صادق نژاد افزود:حفاظت محیط زیست مانع فعالیت‌های تولیدی واحد‌ها نیست و تاکید کارشناسان و همکاران و نیز خواست جدی مردم رعایت ملاحضات زیست محیطی واحترام گذاشتن همه به محیط افراد وحفظ سلامت محیط است.

وی با اشاره به اینکه اکنون مردم نیز مدافع جدی محیط زیست شدند و خواهان حق طبیعی خود برای داشتن محیط زیست سالم وعاری از هرگونه آلودگی هستند، درعین از شهروندان نیز خواست که درصورت مشاهده فعالیت‌های غیرقانونی برخی افراد ونیز واحد‌های تولیدی سود جو به هر قصدی، ماموران اجرایی محیط زیست اطلاع دهند.

در شهرستان آمل بیش از ۴۰ واحد معدن کوهی در مسیر جاده هراز فعال است.