سه شنبه 18 مهر 1396-17:17 کد خبر:46151

سایه غفلت مسئولان بابلسر بر سر یک تقاطع /تصویر

از جمله نقاط حادثه‌خیز در شهرستان بابلسر، سه‌راه نیروی هوایی است که تقاطعی بسیار ناامن و محلی برای ثبت تصادفات هر روزه شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مشهدسر، از میان سه عامل انسان، وسیله نقلیه و جاده، متاسفانه راه‌ها و جاده‌ها به عنوان یکی از عوامل ایجاد حوادث جاده‌ای همواره مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

مسئولان با ایمن سازی جاده‌ها، شاید بتوان بخشی از سهل‌انگاری‌های رانندگان و مشکلات فرهنگی رانندگی را جبران کنند.

از جمله نقاط حادثه‌خیز در شهرستان بابلسر، سه‌راه نیروی هوایی است که تقاطعی بسیار ناامن و محلی برای ثبت تصادفات هر روزه شده است.

شاید بتوان یکی از عواملی که سبب ناامنی این نقطه از سالیان دور تاکنون شده است را غفلت مسئولان محلی و شهرستانی به علت خارج بودن این محدوده از حوزۀ شهری عنوان کرد.

از مهم‌ترین شرایط ایمنی یک جاده طراحی آن است، برای اینکه طراحی جاده بتواند اثر مطلوب روی رفتار و عملکرد راننده داشته باشد ابتدا راننده باید محیط جاده را درک کند و بداند برای چه هدف و منظوری ساخته شده است، مطلبی که محدوده سه ‌راه نیروی هوایی از آن محروم است.

از جملۀ مهم‌ترین نکاتی که سبب شده این نقطه از لحاظ ایمنی در سطح حداقل خود قرار بگیرد، ایجاد جان‌پناه نامناسب با قوسی بسیار و عدم احداث میدان برای تردد ایمن خودروهایی است که قصد ورود به روستای باقرتنگه و در نهایت شهر بابلسر و یا قصد خروج از شهر را دارند.

امید است مسئولان ذی‌ربط شهرستان بابلسر پاسخی به این نقص جاده‌ای که روزانه موجبات تصادف بسیاری از خودروها را فراهم کرده است داشته باشند.