چهارشنبه 19 مهر 1396-12:14 کد خبر:46167

مدیركل كتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد:

معرفی ساری به عنوان شهر دوستدار كتاب ‎

مدیركل كتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: تعامل و همكاری شهرداری ساری با اداره‌ كل كتابخانه‌های باید منجر به انتخاب ساری به عنوان شهر دوستدار كتاب شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، آرزو ولی‌پور در بازدید از کتابخانه شهرداری ساری مستقر در واحد روابط عمومی این نهاد با قدردانی از اقدامات مدیریت شهری ساری در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: شهرداری مرکز استان گام‌های ارزشمندی را در زمینه افزایش فرهنگ کتابخوانی برداشته است و رویکرد مدیریت شهری در این زمینه قابل قدردانی است.

وی به ایجاد بستر مناسب برای همکاری‌های دوجانبه اشاره کرد و افزود: شهرداری ساری در زمینه‌های فرهنگی ظرفیت مناسبی دارد و که استفاده از آن برای ارتقا فرهنگ کتابخوانی موثر خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران ادامه داد: شهرداری ساری با طراحی و جانمایی المان‌های مختلف با مضامین کتاب و مطالعه می‌تواند در فرهنگ‌سازی و ارتقا فرهنگ کتابخوانی بستر مناسبی را ریل‌گذاری کند.

ولی‌پور اجرای طرح کودکان کتاب را از طرح‌های موفق اداره کل دانست و ابراز امیدواری کرد، تعامل و همکاری شهرداری مرکز استان با اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران منجر به انتخاب ساری به عنوان شهر دوستدار کتاب شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری نیز با اشاره به تاریخچه راه‌اندازی کتابخانه این نهاد گفت: بیش از 5 هزار جلد کتاب با مضامین مختلف در این کتابخانه قرار دارد و با تجهیز و بروزرسانی نرم‌افزارهای مربوط به کتابداری، دانشجویان، نخبگان و همکاران می‌توانند از کتاب‌های موجود آن بهره‌برداری کنند.

محمد محبوب تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه کتاب و احداث کتابخانه دیجیتال در بوستان ولایت را از اقدامات شهرداری ساری در زمینه افزایش سرانه مطالعه شهروندی دانست و افزود: استفاده از ظرفیت پارک‌ها و فضاهای ورزشی شهرداری و سراهای تداوم نیز گامی در این راستا است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری خاطرنشان کرد: اعتماد شهروندان به اقدامات شهرداری مرکز استان، بزرگ‌ترین سرمایه مدیریت شهری است.

مدیر اداره روابط عمومی شهرداری ساری نیز با اشاره به فرهنگ‌سازی و فراهم نمودن بستر کتابخوانی برای شهروندان اظهار کرد: بررسی و رفع چالش‌ها و تقویت نقاط قوت در افزایش سرانه مطالعه شهروندان موثر خواهد بود.

یاسر رضازاده برپایی ایستگاه‌های مطالعه در شهرداری مرکزی و مناطق سه گانه را از برنامه‌های اداره روابط عمومی اعلام کرد و گفت: کتابخانه شهرداری همواره پذیرای علاقه‌مندان در زمینه‌های مختلف خواهد بود.

وی به تعامل شهرداری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و ادامه داد: همکاری این دو نهاد در زمینه برگزاری کارگروه‌های تخصصی و اجرای برنامه‌های مختلف توانسته است در ارتقا فرهنگ کتابخوانی تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیر روابط عمومی شهرداری ساری در ادامه ضمن پیشنهاد عقد تفاهم‌نامه میان شهرداری ساری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در زمینه فرهنگ کتاب و مطالعه و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی، گفت: با توجه ویژه به فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب و کتابخوانی کودکان و دانش‌آموزان و نیز تقویت زیرساخت‌ها در این زمینه برای آنان، بستر مناسبی برای افزایش سرانه مطالعه در آینده فراهم می‌شود.