چهارشنبه 26 مهر 1396-12:14 کد خبر:46307

مسئولان به فکر جان مردم باشید:

محور سیمرغ به بهنمیر نیازمند توجه ویژه

محور سیمرغ به بهنمیر از جمله محورهایی است که حال و روز این روزهایش تعریفی ندارد و مدام خبر تصادف و مرگ و میر از این محور به گوش می‌رسد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، اصولاً حوادث ناشی از وسایل نقلیه یکی از موارد شایعی است که هرساله موجب مرگ‌ ومیر و آسیب‌های بی‌شماری می‌شود.

شهرستان سیمرغ از گذشته به خاطر داشتن جاده‌های غیراستاندارد و ناایمن، مآمن تصادفات گسترده و دل‌خراش رانندگی بوده، جاده‌هایی که در چهارگوشهٔ این شهرستان جدیدالتأسیس قرار گرفته و به شهرهای بابل، جویبار، بهنمیر و قائم‌شهر متصل می‌شود.

البته از چند سال گذشته عملیات تعریض و بهسازی مسیرهای چندگانه آغاز شده است اما هنوز برای رسیدن به شرایط مطلوب منتظر تلاش‌های گسترده‌تر باید بود.

محور سیمرغ به بهنمیر یکی از این محورهاست که خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده و این روزها هم حال‌وروز خوشی ندارد.

با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی صفحه‌ای از خبرهای تصادف، مرگ و گزارش‌های که به لزوم تعریض این محور به چشم می‌آید.

سیمرغ شهرستان 20 هزار نفری که به برکت وجودی شهدای این شهرستان خصوصاً امیر خلبان شهید احمد کشوری که از افتخارات ملی ما هم است، به شهرستان ارتقا پیدا کرد.

ازجمله اقداماتی که در این شهرستان در حال انجام است تعریض محورهای مواصلاتی است که می‌تواند کمک شایانی به رشد و توسعه سیمرغ کند اما متأسفانه این اقدامات به‌ کندی در حال انجام است.

محور سیمرغ به بهنمیر از جمله محورهایی است که حال‌ وروز این روزهایش تعریفی ندارد و مدام خبر تصادف و مرگ‌ومیر از این محور به گوش می‌رسد.

تعریض و بهسازی این محور مصوبه سفر اول و دوم هیأت دولت نهم و دهم بوده که عملیات اجرایی آن در هفته دولت سال 95 دولت یازدهم آغاز شد و به گفته مسئولان تعریض این محور قرار بود با روش‌های نوین برای اولین بار در کشور انجام می‌شود هر چه زودتر به پایان رسد تا مردم نفس راحتی بکشند.

این پروژه پنج کیلومتری با اعتبار 3 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که حتی قول‌هایی هم برای اتمام پروژه در مدت کمتر از یک سال به ‌شرط تخصیص کامل اعتبار داده شد که با توجه به حال ‌وروز این روزهای این محور مشخص است لنگش این پروژه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات موردنیاز است.

این محور از محورهای پرتردد استان و نقطه اتصال به مرکز استان است که با تعریض آن بخشی از بار ترافیکی استان هم کم می‌شود اما این روزها حال ‌وروز بسیار خطرناکی دارد چراکه به دلیل تعریض فاقد شانه خاکی است و باعث واژگونی بسیاری از خودروها خصوصاً در روزهای بارانی می‌شود.

نداشتن شانه خاکی، شکستگی‌های متعدد در جاده، نبود روشنایی کافی و... تنها چند نمونه از مشکلات فراوان این محور است که این روزهای بلای جان مردم شده و داد و فریاد مردم را هم درآورده است.

متأسفانه قول‌ها وعده‌های فراوانی داده‌ شده اما درعمل شاهدیم که هیچ اتفاقی رخ نداده است.

در هفته دولت سال جاری فرماندار سیمرغ خبر از انجام روکش آسفالت این مسیر به طول هفت کیلومتر و با 18 میلیارد ریال اعتبار خبر داد و اذعان کرد در دولت تدبیر و امید 110 میلیارد ریال اعتبار برای تعریض و بهسازی راه‌های ارتباطی شهرستان تخصیص‌یافته است.

در ادامه این خبر هم رئیس اداره راهداری شهرستان سیمرغ و قائم‌شهر اظهار کرده که پیمانکار این پروژه انتخاب و کار اجرایی آن از هفته آینده یعنی بعد از پایان هفته دولت آغاز می‌شود که طی مدت سه ماه به اتمام می‌رسد.

با حساب سرانگشتی تا امروز نزدیک به 50 روز از این مطلب گذشته اما در اجرا هیچ اقدامی انجام‌نشده و در حد حرف باقی‌مانده است که مسئولان باید پاسخگوی تأخیر در اجرای عملیاتی که اعتبار آن‌هم تخصیص‌یافته است باشند.

مسئولان باید بدانند هر روز تأخیر در اجرای این پروژه خانواده‌های دیگری را داغدار عزیزان خود می‌کند.

پیش از تعریض، این جاده از وضعیت مناسبی برخوردار نبود، امروز هم بعد از آغاز کار تعریض وضعیت جاده بدتر از قبل شده است.

شاید درصدی از حادثه‌های این جاده را به علت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی رانندگان بدانیم اما بخش اعظمی از حوادث ناشی از عدم تعریض این محور است که این مهم را باید در عدم تخصیص بودجه کافی دانست.

این محور با توجه به شروع فصل بارندگی و لغزندگی جاده تبدیل به قتلگاه مردم می‌شود که ضروری است توجه ویژه‌ای به آن شود.

تنها یک اشتباه یا حرکت نابه‌جا می‌تواند باعث واژگونی خودرو در این مسیر شود.

براساس این گزارش،این مسیر مشکلات بسیاری دارد که با تعریض جاده این مشکلات هم حل می‌شود اما مسئولان باید به فکر جان مردم باشند و هرچه زودتر اقدامات لازم را در خصوص تعریض و بهسازی این محور انجام دهند.