پنجشنبه 27 مهر 1396-11:59 کد خبر:46326

شَوَدهای بی‌فایده آقای استاندار پس از 3 سال:

شناسنامه‌دار کردن برنج همچنان در موقعیت پاسکاری

استاندار مازندران 3 سال پیش در کارگروه سلامت استان از شناسنامه‎دار شدن کارگاه‌های تولیدی برنج در مازندران خبر داد اما پس از 3 سال دوباره همان موضوع را در همان جلسه تکرار کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، موضوع شناسنامه‌دار کردن برنج مازندران و کارگاه‌های آن بحثی است که از سال پیش در این دولت و پیش از آن نیز مطرح بوده؛ این مباحث در بیشتر کارگروه‌های سلامت استان منتهی به فصل برداشت و عرضه برنج با شدت زیادی مطرح شد و همه متولیان این امر نظارت کارشناسی حساب‌شده‌ای به اذعان خودشان دارند.

ربیع فلاح استاندار مازندران در خرداد 1393 در کارگروه سلامت استان مازندران بر شناسنامه‌دار کردن برنج‌های تولیدی مازندران و واحدهای شالیکوبی تاکید کرد.

این موضوع چندان مورد توجه متولیان استانی قرار نگرفت و همچنان مصوبات کارگروه سلامت لابه‌لای کارتابل‌ها باقی ماند.

در سال 94 بحث سودجویی و تخلیط برنج مازندران به‌ صورت جدی توسط برخی حامیان وارد کننده برنج مطرح شده بود، مدیران استانی عزم خویش را برای حمایت از برنج تولیدی مازندران جزم کردند و در نشست مشترک با رسانه‌ها بر شناسنامه‌دار کردن برنج مازندران تأکید کردند.

محمدپورعمران مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران، حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مکرمی مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و عباسی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران کنار هم جمع شدند تا به اذعان خودشان کارگاه‌های تولید برنج مازندران را شناسنامه‌دار کنند.

پس از گذشته سه سال از اظهارات استاندار مازندران در کارگروه سلامت استان  و دو سال از  تصمیم محمدپورعمران بر لزوم شناسنامه‌دار کردن برنج مازندران همچنان این وعده بدون هزینه در استان به سرانجام نرسید و ظاهراً استاندار هم فراموش کرده که سه سال پیش از همان میز قول شناسنامه‌دار کردن برنج را مطرح کرد.

زمان گذشت و پس از سه سال مکرمی، حیدرپور و ربیع فلاح بدون حضور محمدپورعمران در جلسه کارگروه سلامت استان کنار هم جمع شدند و دوباره بحث شناسنامه‌دار کردن برنج مازندران  مطرح شد.

در این جلسه از موضوعات مهمی که به تصویب اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران رسید، شناسنامه‌دار کردن کارگاه‌های بسته‌بندی برنج تا پایان سال توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بود.

استاندار مازندران در این جلسه گفت:در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی مازندران ملزم است تا از ابتدای سال آینده، همه تسهیلات مالی توسط این سازمان را به واحدهای بسته‌بندی که شناسه بهداشتی از معاونت غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل را دریافت کنند، پرداخت کند.

براساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد  پروانه بهره‌برداری و تمدید همه کارگاه‌های برنج در سال ۱۳۹۶ بازبینی ‌شود و کارگاه‌های فاقد پروانه بهداشتی از سوی سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل معرفی شوند.

همچنین تصمیم گرفته شد تا در همین رابطه سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۷ از عرضه برنج بدون شناسنامه جلوگیری کنند.

بازخوانی این پروسه نشان می‌دهد که متولیان استانی برای پر کردن وقت خودشان در این گونه جلسات حاضر می‌شوند، اگر قرار بود متولیان زیرمجموعه به اظهارات نماینده دولت توجه کنند، شناسنامه‌دار کردن برنج باید همان سه سال پیش به اتمام می‌رسید و امروز در کارگروه سلامت گزارش کار این اقدام روی میز رسانه‌ها قرار می‌گرفت نه اینکه تیتر کارگاه‌های برنج مازندران شناسنامه‌دار شوند، باز هم تکرار شود.