شنبه 29 مهر 1396-10:23 کد خبر:46352

شهردار هادی شهر خبر داد:

تکمیل نشدن پل دوم هادیشهر به دلیل نبود اعتبار

شهردار هادیشهر با بیان اینکه به دلیل نداشتن اعتبار تاکنون نتوانستیم پروژه پل دوم را به بهره برداری رسانیم، خواهان تخصیص اعتبارت لازم برای تکمیل پروژه شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر،محمدجواد اسماعیل تبار اظهار داشت: پروژه پل دوم که از بهار سال ۹۰ در حال احداث است و تاکنون ۱۸ میلیارد ریال تخصیص داشته و با ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی نیاز به ۱۵میلیارد ریال برای پرداخت هشت میلیارد ریال دیون و انجام باقیمانده کار و بهره برداری پروژه است.

وی با بیان اینکه پیش بینی بودجه شهرداری هادی شهر در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال است اظهار کرد: وصولی شهرداری در شش ماه نخست امسال ۲۲میلیارد ریال بود که نسبت به بودجه پیش بینی شده ۱۲ درصد کمتر محقق شد.

وی با بیان اینکه مبلغ هزینه های عمرانی شهرداری هادی شهر در شش ماه نخست امسال ۱۳میلیارد و ۴۵۵میلیون و ۲۵۰هزار ریال است،گفت: هزینه جاری شهرداری نیز در ۶ماه نخست امسال ۱۱میلیارد و ۲۶۵میلیون ریال بود.

شهردار هادی شهر تصریح کرد: بر اساس گزارش پلیس راهور شهرستان طی مهر تا بهمن ۹۵ در حد فاصل بریدگی فرش البرز تا دوربرگردان جنوبی هادی شهر شاهد هفت مورد تلفات جانی بودیم که الحمدلله بعد از نصب سرعت گیر از نیمه اسفند ۹۵ تاکنون تصادف منجر به فوت نداشته ایم و به منظور پایین آوردن سرعت طرح و کنترل سرعت به روش های مناسب تر در محدوده شهری ، شهرداری آمادگی مشارکت با راهداری و حمل و نقل جاده ای برای نصب دوربینهای کنترل سرعت را دارد.

اسماعیل تبار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات هادی شهر بحث زمینهای موقوفه بود بیان داشت: با پیگیری مسئولان، ائمه جمعه و حضور پررنگ مردم این دغدغه  مرتفع شد.

وی با اشاره به وضعیت مدرسه فرسوده شهید علیجان نژاد هادی شهر اظهار کرد: با پیگری شورای اسلامی و شهرداری در هفته گذشته زمینی به مساحت سه هزار و ۳۰۰متر مربع برای احداث مدرسه جدید ۱۲ کلاسه توسط خیر بزرگوار حاج محمدعلی مهدی تبار واگذار شد که به زودی کلنگ این پروژه با حضور مسئولان به زمین زده می شود.

شهردار هادیشهر پیگیری مشکلات زباله، مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: در ماه جاری قراردادی منعقد شد که در صورت اجرایی شدن این قرارداد با تفکیک زباله از مبدا روزانه پانصد کیلوگرم از زباله های تر تبدیل به کمپوست خواهد شد و برآورد منابع مورد نیاز برای اجرایی شدن این قرارداد حدود چهارمیلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد:انتظار ما از شهروندان هادیشهر کمک برای تفکیک زباله از مبدا بوده تا از این طریق بتوانیم حجم زباله های سطح شهر را کاهش داده و اقدامی عملی در کاهش معضلات زیست محیطی داشته باشیم.

اسماعیل تبار با بیان اینکه هادیشهر فاقد متولی در امور ورزش و جوانان است ابراز امیدواری کرد: بزودی شاهد استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در هادی شهر باشیم.

وی برگزاری کشتی لوچو برای نخستین بار با همکاری شورا و شهرداری و پیشکسوتان شهر را از جمله اقدامات فرهنگی و ورزشی دانست و افزود: به دنبال ایجاد فضایی هستیم که باعث سوق نوجوانان و جوانان به سمت ورزش و شادابی جامعه باشد.

اسماعیل تبار ساماندهی سه راهی میربازار ، تکمیل دیواره حفاظتی سنگ پل، دیواره حفاظتی خیابان ساحل ، بهسازی پل ولی عصر ، اگوی خیابان های دانشگاه - هادی ۱۳ و  شهید علیجان نژاد را از پروژه های در دست اقدام شهرداری اعلام کرد.