شنبه 6 آبان 1396-8:50 کد خبر:46465

انتقاد تند رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی!!

دریا و سواحل شمال کشور صاحب ندارد/ افزایش ساخت ‌و‌سازهای بی حساب و کتاب

رئیس فراکسیون بنادر و توسعه صنایع دریایی گفت: ساخت‌و‌سازهای بی رویه در سواحل در حال انجام است و هر کسی توپ را در زمین دیگری می‌اندازد، دریای شمال بدون صاحب است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، قاسم احمدی‌لاشکی در حاشیه سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور و بازدید از بخش‌های مختلف بندر نوشهر، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌هایی که استان‌های شمالی این است که دریا و سواحل صاحب ندارد، اظهار داشت: در مجلس هشتم مصوبه‌ای برای تشکیل سازمان عمران و سواحل دریایی کشور برای استان‌های شمالی انجام شد که هیچ‌ اقدام و کاری در سه استان شمالی کشور صورت نگرفته است.

وی افزود: اکنون در همین راستا طرحی را آماده کردیم و بر اساس نشستی که با فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی داشتیم تقویت سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت و به نوعی مدیریت سواحل نیز به آنها سپرده خواهد شد.

رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه و بی‌حساب و کتاب در سواحل در حال انجام است و هر کسی توپ را در زمین دیگری می‌اندازد و یک روز وزارت کشور را مسئول می‌دانند و روز دیگر فرمانداران، بخشداران یا شهرداران شهر‌های ساحلی را مقصر می‌دانند در حالی که امکاناتی برای حل این معضل ندارند و به نوعی دریا در شمال بدون صاحب است.

وی عنوان کرد: از آنجایی که منابع، تجهیزات و امکانات در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد بنابراین طرح واگذاری مدیریت سواحل به سازمان بنادر آماده شد و در کمیسیون عمران مجلس هم درباره آن بحث و تبادل نظر شد و دفاع‌های لازم نیز انجام شد و اکنون در کمیته مورد نظر قرار دارد و اگر این قانون به تصویب برسد مطمئناً برای سواحل و دریای شمال کشور اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.

احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه همه بنادر شمالی و جنوبی کشور باید تقویت شوند، بیان کرد: در سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی به بندر نوشهر نیز سه پروژه سرمایه‌گذاری اقتصادی و تجاری صورت گرفت و تفاهم‌نامه‌های آن امضاء شد و این برای تقویت بندر نوشهر که دارای سابقه حدود یک قرن دارد و توجه جدی به آن نشد، بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی دستور پیگیری جدی احداث راه دسترسی بندر نوشهر را صادر کردند که بخشی از این پیگیری‌ها را باید مدیران شهری نوشهر انجام دهند و مسیرهای مورد نظر بازگشایی شود و شرایط برای احداث این راه تسهیل و فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بندر خشک یا پسکرانه را در نوشهر آماده کنیم و البته اقدامات در این زمینه آغاز شد، تأکید کرد: گردشگری بندر نوشهر نیز باید در راستای توسعه اقتصادی و تجاری به صورت جدی فعال شود.

وی تصریح کرد: نوشهر در حوزه گردشگری دارای جایگاه خاصی است و این برای کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند ملموس‌تر است و آینده نوشهر، چالوس و کلاردشت بسیار درخشان است زیرا چه بخواهیم و نخواهیم عملیات احداث آزادراه تهران ـ  شمال به طور جدی در حال انجام است و این برای توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار نوشهر نیز با اشاره به اینکه بندر نوشهر از موقعیت خاصی برخوردار است، افزود: سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف این شهرستان در حال انجام است و مورد توجه بالای همگان است.

علی شادمان یکی از مهم‌ترین نیازهای بندر نوشهر را راه دسترسی ویژه آن دانست و گفت: رئیس سازمان و بنادر دریانوردی در سفر خود به نوشهر اعلام کردند که در مدت زمان کوتاه نسبت به انجام کار مطالعاتی، احداث و تکمیل این راه دسترسی اقدام شود که تحقق این کار سبب رونق بیشتر بندر نوشهر خواهد شد.