چهارشنبه 6 دی 1396-9:2 کد خبر:49516

بلاغ گزارش می‌دهد:

انتقال توهین‌آمیز کارگران باغ و متولیانی که پاسخگو نیستند

انتقال نامناسب کارگران به عنوان معضلی اجتماعی و ناراحت کننده‌ است که متولیان امر خودشان را در برابر وظیفه ذاتی که دارند پاسخگو نمی‌دانند.


خزرخبر:تصادف کارگران باغ در حین اعزام به محیط کار به وسلیه نیسان بهانه‌ای شد تا تعدادی از رسانه‌های استان مازندران از انتقال نامناسب کارگران باغ گزارش و مطالبی منتشر کنند.

به دلیل نداشتن متولی امر، مسئولان و دست‌اندارکاران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهترین راهکار را برخورد پلیس با رانندگان متخلف عنوان کردند و به جای اینکه اعلام کنند با اتحادیه باغداران و نمایندگان کارگری بر سر میز مذاکره می‌نشینم، پلیس را سپر بلای کم‌کاری خودشان قرار داده و به راحتی از این بخش شانه خالی کردند.

متولی حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پاسخ به سوال یکی از رسانه‌ها درباره وضعیت نامناسب کارگران باغ اعلام کرده است که به نماینده تشکل کارگری و اتحادیه باغداران در استان مازندران نامه می‌زند و این دغدغه را منتقل می‌کند.

ظاهرا به دلیل مشکلات جدی که در حوزه اشتغال کار استان وجود دارد، این نامه تاکنون دست حداقل اتحادیه باغداران استان مازندران هم نرسیده است.

اتحادیه باغداران هم چندان تمایلی به ساماندهی حمل و نقل کارگران باغ در استان ندارد و به بهانه مختلف از جمله کمبود ماشین و پایین بودن قیمت مرکبات و نداشتن بازار فروش، به حمل کارگران با استفاده از نیسان رضایت دارد،ظاهرا هم قرار نیست که این معضل ساده از نظر متولیان اما دردناک اجتماعی به این راحتی‌ها در استان ساماندهی شود.

به دلیل کم‌کاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و عدم تمایل اتحادیه باغداران استان مازندران برای ساماندهی حمل و نقل کارگران باغ و سکوت مدعیان حمایت از کارگران در استان مازندران، در حال حاضر شاهد انتقال نامناسب کارگران باغ در سطح استان مازندران هستیم.

تنها نهادی که در حال حاضر در مقابل این ناهنجاری ناراحت‌کننده اجتماعی قرار گرفته است، پلیس راهور ناجا است و کم‌کاری سایر ارگان‌ها را تلاش می‌کند با سخت‌گیری برای رانندگان متخلف تا حدودی جبران کند.

البته این قشر مشکلات جدی‌تر هم در حوزه بیمه، دستمزد و وعده غذایی هم دارند ولی به دلیل لاینحل ماندن بحث انتقال آنها، سایر مباحث و دل‌نگرانی این قشر چندان به چشم نمی‌آید