چهارشنبه 18 بهمن 1396-9:22 کد خبر:50260

مدیرکل هواشناسی استان مازندران اعلام کرد:

احتمال بارش برف سنگین در مازندران شایعات مجازی است/سایت‌های مجازی اغراق می‌کنند

مدیرکل هواشناسی مازندران  گفت: سایت‌های مجازی بسیار اغراق می‌کنند ، بر اساس داده‌هایمان هفت روز آینده برف سنگین و سرمایی در راه نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز ،با توجه به آنکه در بهمن‌ماه امسال برف نسبتا مناسبی در جلگه‌های استان مازندران و در کل کشور شاهد بودیم، حال با ابری شدن هوا سایت‌های مجازی باز هم برای افزایش بازدیدهای خود اقدام به اغراق گویی کردند و خود به پیش‌بینی هوا پرداختند و برف سنگینی را پیش‌بینی کردند اما برای بررسی بیشتر و صحت این ماجرا به سراغ مدیرکل و کارشناس هواشناسی رفتیم.

محمد رضا رضوی مدیرکل هواشناسی استان مازندران ،اظهار کرد:سایت‌های مجازی بسیار اغراق می‌کنند در حالی که در هفت روز آینده برف سنگینی در راه نیست و چون تا ۱۲ روز آینده را می‌توانیم مشاهده کنیم اما اظهار و نظرمان بر اساس ۷روز است و بر اساس داده‌هایمان برف سنگین و سرمایی در راه نیست.

رضوی افزود: فردا در مازندران بارش پراکنده باران می‌بارد و در ارتفاعات بارش پراکنده برف رخ خواهد داد و از جمعه صبح آسمان صاف می‌شود.

سعید غلام‌پور کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان گفت:هوا در حال حاضر ابری و مه‌آلود و در ارتفاعات صاف است،در روز چهارشنبه بعدازظهر و صبح پنج شنبه در ارتفاعات برف را شاهد خواهیم بود اما در پائین دست بارش به شکل باران است،

غلام‌پور افزود:شنبه هفته آینده تا اواسط هفته وضعیت جوی ابری الی نیمه ابری است و یک شنبه شب تا دوشنبه نیز بارش‌های پراکنده را شاهد خواهیم بود که مقدار آن زیاد نیست.

وی تصریح کرد:روند کاهش دما از امروز تا پنج شنبه نیز رخ خواهد داد.