پنجشنبه 19 بهمن 1396-11:24 کد خبر:50286

وقتی سراغی از قهرمانان گرفته نمی‌شود:

چشمان بسته مسئولان در برابر نتایج درخشان قایقرانان بابلسری

کسب چندین مدال کشوری و بین‌المللی نتایج درخشان قایقرانان بابلسری است که این روزها از عملکرد مسئولان گله‌مند هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مشهدسر، شهرستان بابلسر با داشتن پهنه آبی منحصر به فرد، در زمره شهرهایی قرار دارد که شاهد گرایش روزافزون جوانان و نوجوان به ورزش‌های آبی به ویژه قایقرانی است،حضور قایقرانان با تجربه در این شهرستان، در کنار جوانان مستعد و همچنین پهنه آبی مناسب شهرستان، سبب شده است در ماه‌ها و سال‌های اخیر قایقرانان بابلسری در عرصه‌های بین‌المللی افتخارآفرین باشند.

کسب چندین مدال کشوری و بین‌المللی نتایج درخشان قایقرانان بابلسری است که این روزها از عملکرد مسئولان گله‌مند هستند.

وقتی عملکرد درخشان قایقرانی بابلسر به چشم مسئولان نمی‌آید

سیدمسعود حسینی دبیر هیئت قایقرانی بابلسر اظهار کرد: زمانی که به‌عنوان بازرس هیئت قایقرانی مازندران شروع به فعالیت کردم، در اولین قدم سعی در برطرف کردن کدورت و اختلاف میان دو شهرستان بابلسر و نوشهر کردم که در آن زمان گویا افاقه نکرد و اکنون نیز به عنوان دبیر هیئت قایقرانی بابلسر بارها تلاش کرده‌ام تا فضای نامناسب حاکم بر این رشته را مساعد کرده و با همکاری و هماهنگی دوستان مسئول در هیئت قایقرانی استان موجبات رشد و پیشرفت رشته قایقرانی و مراتب حمایت از قهرمانان بابلسر را فراهم آورم اما...

وی افزود: از مدت‌ها قبل از برگزاری انتخابات ریاست محترم هیئت قایقرانی مازندران، در حضور اسماعیل پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر، مواردی رو مطرح کردم و گفتم که به قایقرانی بابلسر چه صدماتی وارد خواهد شد که متأسفانه در حال حاضر همان موارد عیناً به وقوع پیوستند.

دبیر هیئت قایقرانی بابلسر تصریح کرد: حرف بنده این است، مگر مبنای سنجش یک هیئت ورزشی، گزارش عملکرد آن هیئت نیست؟ مگر میزان سعی و تلاش یک هیئت ورزشی با بازده و نتیجه عملکردش سنجیده نمی‌شود؟

به جرأت عرض می‌کنم با این حد از امکانات ضعیف و با این میزان از عدم حمایت، عملکرد قایقرانی بابلسر بسیار مناسب است، ولی اینکه چرا عملکرد و خروجی این هیئت که مهم‌ترین اصل و معیار ارزیابی است، در نظر مسئولان استانی اهمیتی نداشته و ندارد، تأمل‌برانگیز است.

این را گفتم چرا که هیئت قایقرانی بابلسر به‌جای تمرکز بر اهداف بلندمدت و حمایت همه جانبه از قهرمانان خود، تمام انرژی و توان خود را صرف جلب رضایت مسئولان استانی در رشته قایقرانی کرده است، آن هم به دلایلی نامعلوم.

حسینی ادامه داد: مدال برنز محمدنبی رضایی در مسابقات جهانی، بزرگترین افتخار قایقرانی ایران در رده جوانان تا به حال بوده است، برای او و مربی تیم ملی ایمان پورعزیز چه عملکردی داشتیه‌اید؟

مدال نقره رضا خلیلی و ماهان ادریسی در مسابقات خروشان قهرمانی آسیا بزرگترین افتخار ایران در رده جوانان تا به اکنون بوده است، آیا قهرمانان خود را اصلاً دیده و می‌شناسید؟ اکنون دو تن از قهرمانان شایسته بابلسری در لیست چهار نفره برترین‌های ورزشی شهرستان بابلسر در سال 96 قرار دارند، آیا این مسئله بیانگر موضوع فوق نیست؟

اکنون چهار تن از قهرمانان شایسته قایقرانی بابلسر در اردوهای آماده‌سازی تیم ملی برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی حضور دارند که بزرگترین سهمیه قایقرانی مازندران است، آیا این کافی نیست؟ رسیدگی به مشکلات این قهرمانان با چه شخصی است؟ جویا شدن از وضعیت این عزیزان وظیفه کیست؟

سیاسی‌بازی در ورزش مازندران

ایمان پورعزیز قهرمان بابلسری که چهار سال مربیگری تیم ملی کانو کانادایی کشور را برعهده دارد، طی گفت‌وگویی بیان کرد: در این مدت که آقای کلهر ریاست هیئت قایقرانی مازندران را عهده‌دار است، حضور پر رنگی از آقای کلهر مشاهده نشد.

بعد از کسب مدال ارزشمند برنز جهان توسط محمدنبی رضایی که تاریخ‌ساز قایقرانی ایران شد و همین‌طور پس از کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا هیچ خبری از ایشان و هیئت همراهشان نبود و در این مدتی که در اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی هستیم یک تماس هم با ما نداشتند،دلیل این رفتار مغرضانه چیست؟ سیاسی‌بازی در ورزش خوب نیست.

وی اضافه کرد: البته احتمالاً بعد از انتشار این خبر، مسئولان محترم قایقرانی استان خیلی پیگیر وضعیت ما خواهند شد، ولی آن هم برای حفظ سیاست و آرام کردن فضا برای مدتی محدود است.

مسئولان هیئت قایقرانی مازندران حتی یک تماس تلفنی با ما نداشتند

مجتبی غلام‌نیا سرمربی بابلسری تیم ملی دراگون بوت طی گفت‌وگویی اظهار کرد: از لحظه‌ای که ما مجدداً به بدنه اصلی فدراسیون قایقرانی اضافه شدیم، هیچ نام و نشانی از مسئولان هیئت قایقرانی مازندران ندیده‌ایم.

وی تصریح کرد: بعد از این‌همه تلاش و حضور در مسابقات جهانی، حتی یک تماس تلفنی با ما نداشتند، چون با رئیس هیئت قایقرانی بابلسر بد هستند.

وقتی بابلسر را بایکوت می‌کنند

علیرضا قهاریان مربی بابلسری سابق تیم ملی کانوپولو نیز طی گفت‌وگویی بیان کرد: رئیس فعلی هیئت قایقرانی استان بارها و بارها در مجمع انتخابی شعارهای ساختاری و تغییرات بنیادی داد.

وی قول‌هایی مبنی بر مساعدت‌های مالی، جذب اسپانسرهای متعدد، تزریق مالی به هیات استان و تداوم همکاری‌های مستمر با نهادهای گوناگون در جهت پیشرفت و اعتلای قایقرانی را داد که ذره‌ای از عملی شدن این قول‌ها را ندیدیم جز در منطقه نوشهر و چالوس.

وی افزود:سرکشی و بازدید منطقه‌ای و گسترش بهتر و حرفه‌ای قایقرانی در منطقه، به‌ویژه در بابلسر که زمانی قطب قایقرانی کشور بود و تنها سایت قایقرانی کشور در آن استارت خورده است را انتظار داشتیم که هیچ وقت در حد خصوصی و حرفه‌ای بازید و دقیق‌نگری نشده.

اگر هم بوده کاملاً سطحی، ولی در منطقه نوشهر و چالوس استارت پایلوت‌های مختلف به صورت کاملاً جدی و پیگیری شدید خورده شد، چرا ما بابلسر را مانند کشتی به گل نشسته رها و به اجبار در نقاط دیگر استان سرمایه‌گذاری می‌کنیم؟ من به صورت کاملا جدی و صراحتا عرض می‌کنم این فقط دلیلی بر بایکوت کردن بابلسر است ولا غیر.

مربی سابق تیم ملی کانوپولو خاطرنشان کرد:در جلسات هیات قایقرانی مازندران بارها مسئولان استانی معترف می‌شوند که اگر می‌خواهیم استان رشد کند باید بابلسر را رشد دهیم و نگاه ویژه و تخصصی به بابلسر شود اما تا از جلسه بیرون می‌آیند ورق برمی‌گردد.

قهاریان تصریح کرد: انگار همه‌اش یک بازی سیاسی است، مکان هیئت استان یک شهرستان در آن طرف شهر چالوس است که قطع به یقین 90 درصد ورزشکاران و هیات‌های مختلف حتی دسترسی برایشان مقدور نیست و جالب اینجاست که همین امر در زمان ریاست نوروزی بزرگترین خبط از منظرعزیزان هیئت نوشهر بود و حتی دلیل اصلی درگیری، که چرا دفتر هیات استان در بابلسر است و چرا در ساری نیست، در حالی که بابلسر مرکزیت بیشتری در استان دارد.

مشکلات و نا به ‌سامانی فراوان در قایقرانی مازندران

پژمان دیوسالار قهرمان بابلسری کانو کانادایی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: ما امروز با حجم زیادی از مشکلات و نابه‌سامانی در قایقرانى مازندران مواجه هستیم.

هیچ شخصى در جاى درست خودش قرار ندارد و دقیقاً نمی‌داند آمده که چه کارى را انجام دهد،من از گفتن این حرف واقعاً متاسفم ولى این یک حقیقت است، در هر زمانى شخصى براى ارضاى منافع شخصى خود به بخشى از مدیریت این مجموعه اضافه می‌شود و تنها به فکر محقق شدن آن منافع شخصى خودش است.

لطفاً نگوییم بابلسر، نوشهر، سارى، فریدونکنار و یا هر جاى دیگر، بگوییم مازندران، هر کسى که هستید و یا اهل هر کجا که هستید، لطفاً خالصانه و با جان و دل امور را مدیریت کنید زیرا که جوانان زیادى به همراه خانواده‌هایشان دل به روزهاى خوش و آینده‌اى درخشان بسته‌اند.