يکشنبه 22 بهمن 1396-9:50 کد خبر:50320

هردم از این باغ بری می رسد:

یک سفر و جای خالی اعضای شورای بخش مرکزی رامسر!!

معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در حالی به رامسر آمد که نمایندگان مردم در روستاها از آن بی‌خبر بودند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از رامسرنوین، طی روزهای اخیرعلی اوسط هاشمی به منظور بازدید از چند مجموعه اقتصادی در حوزه کشاورزی و افتتاح یک طرح در بخش تعاون روستایی از طریق فرودگاه رامسر و با استقبال فرماندار و تنی چند از مسئولان وارد شهرستان شد.

وی در رامسر به بازدید از چند مجموعه اقتصادی در حوزه فعالیت‌های کشاورزی و به طور مشخص بخش سورتینگ مرکبات رفت و پس از آن پروژه فروشگاه مواد غذایی تعاون روستایی شهرستان رامسر را به افتتاح رسانید، در این بین با وجود اینکه علی اوسط هاشمی ریاست سازمان تعاون روستایی و معاونت وزارت کشاورزی را بر عهده دارد غیبت برخی مسئولان شهرستان در حوزه روستایی و دولتی جای تعجب داشت.

عدم حضور همه اعضای شورای بخش مرکزی رامسر که به عنوان نمایندگان منتخب مردم در روستاها شناخته می‌شوند و همچنین بخشدار رامسر در این برنامه‌ها ما را بر این داشت تا علت غیبت آنان را از خودشان جویا شویم.

البته غیبت رئیس اداره جهاد کشاورزی رامسر در ساعات اولیه این سفر که بازدیدهای معاون وزیر مرتبط با حوزه کشاورزی نیز بود جای بسی تأمل دارد.

رسول شاه‌ منصوریان سخنگوی شورای بخش مرکزی رامسر اظهار کرد: متاسفانه اعضای شورای بخش در جریان سفر کاری معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی نبودند و هیچ اطلاعی از قبل به این شورا داده نشده بود.

وی افزود: حضور اعضای شورای بخش مرکزی می‌توانست در بحث انتقال مشکلات مردم در حوزه کشاورزی روستایی و همچنین مطالبه‌گری برای رفع برخی موانع از معاون وزارت کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی مثمر ثمر باشد.

شاه‌ منصوریان در پایان بیان کرد: برخی مسئولان می‌خواهند چنین سفرهایی از جانب مسئولان کشوری فقط با تعریف و تمجید به پایان برسد و مشکلی از مشکلات مردم از آن مسئول مطالبه نشود.

این در حالی است که در این سفر کاری معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور را شهرداران شهرهای رامسر و کتالم و ساداتشهر همراهی می‌کردند.

گفتنی است بی‌محلی‌های اداری و همچنین به رسمیت نشناختن برخی درخواست‌های به حق شورای بخش مرکزی رامسر توسط برخی مسئولان شهرستانی و همچنین عدم دعوت اعضای این شورا در برخی از جلسات مرتبط با روستاها از گوشه و کنار محافل اداری شنیده می‌شود که برای رسانه‌ای شدن آن جای بررسی‌های بیشتری را دارد.

لازم به ذکر است شورای بخش مرکزی به عنوان یک مجموعه‌ای متشکل از نمایندگان منتخب روستاها در کنار پرداختن به وظیفه ذاتی خود که حل مشکلات مردم روستاها است بایستی روحیه مطالبه‌گری را از مسئولان دولتی داشته باشد و این می‌طلبد نماینده عالی دولت در شهرستان رامسر ضمن توجه ویژه به این شورا که از دل مردم هستند در جهت تسهیل‌گری و انعکاس مطالبات به حق این نمایندگان گام‌های موثری را بردارد.