سه شنبه 24 بهمن 1396-9:26 کد خبر:50348

واکنش فرماندار نکا نسبت به یک اقدام فرهنگی!!

شما چه کاره مملکت هستید؟!

فرماندار نکا در واکنش به متولیان نمایشگاه «ربا جنگ با خداست»، گفت: جریان انحرافی که در کشور اغتشاش ایجاد کرده‌اند، این افراد هستند؛ شما چه کاره مملکت هستید؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، عده‌ای از جوانان این شهرستان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، در قالب یک گروه مردم‌نهاد اقدام به برپایی غرفه‌ای با موضوع «ربا جنگ با خداست» به بیان مسائلی در این موارد پرداختند که با موضع‌گیری جعفر احمدی فرماندار نکا در مورد مجوز این اقدام مواجه شدند.

* اتهام فرماندار نکا به غرفه‌دار

براساس آنچه در فیلم این مناقشه منتشر شده است، فرماندار نکا گفت: جریان انحرافی که در کشور اغتشاش ایجاد کرده‌اند، این افراد هستند.

در این بین خانمی می‌گوید: این آیه صریح قرآن است.

فرماندار می‌گوید: معاویه هم قرآن دست می‌گرفت.

در این بین شخصی با اعلام اینکه شما (فرماندار) نگران صندلی خود هستی رو به فرماندار گفت: شما از صندلی خود می‌ترسی و نگران صندلی خود هستی.

فرماندار نکا گفت: من از صندلی می‌ترسم؟ قانون در جامعه حاکم است و هر کسی نمی‌تواند بدون مجوز و بدون اجازه هر کاری انجام دهد.

* شما چه کاره مملکت هستید؟

همچنین مرد جوان دیگری که این اقدام را با مجوز شهرداری عنوان کرد، گفت: به مراجع تقلید بگویید که چرا علناً اعلام می‌کنند ربا حرام است؟

فرماندار نکا گفت: بهانه نگیر عزیز من! ما هم می‌گوییم حرام است اما شما چه کاره مملکت هستید؟

این فرد همچنین گفت: این را رهبر گفته است و مراجع تقلید هم می‌گویند ربا حرام است، شما داری الان انحراف به وجود می‌آوری!

فرماندار نکا با بیان اینکه شما چه کاره رهبر هستید، گفت: کی گفته ربا حلال است؟ بله حرام است.

مرد میانسال دیگری در ادامه گفت: چه کسی انقلاب کرده است؟ مسئولان انقلاب کرده‌اند یا مردم؟ این همه رهبر می‌گوید مردم، تفکر انحرافی چیست؟ شما استدلال کن.

* 22 بهمن روز مبارزه با ربا نیست!

فرماندار نکا در این باره گفت: این افراد در نماز جمعه هم این موارد را داشتند و برپا کردند که تذکرات لازم را به آنان ارائه دادم و به نیروی انتظامی هم در مورد عدم مجوز این افراد اعلام کردم و البته هر فعالیتی هم بدون مجوز، غیرقانونی است.

جعفر احمدی افزود:روز 22 بهمن، روز پیروزی انقلاب است نه روز مبارزه با ربا؛ این در حالی است که این افراد در حاشیه راهپیمایی غرفه زد و راه را سد کردند و بنده هم به آنان تذکر دادم.

وی بیان کرد:در بازگشت از راهپیمایی، با مشاهده فعالیت این افراد دوباره گفتم که مجوز دارید که گفتند نه نداریم و گفتم اگر مجوز ندارید که این موارد فعلاً جایز نیست.

فرماندار نکا اظهار کرد:این افراد دنبال بحث بودند، مملکت دارای قانون است و نمی‌توان بدون مجوز هر کاری انجام داد، این افراد هم به دنبال سوء استفاده‌های خود بودند و جریانی بودند که می‌خواستند به این مسائل دامن بزنند.

این مسئول تأکید کرد:دولت برای کمک به مؤسسات مالی وارد کار شده و با همه گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی، 11 هزار میلیارد تومان پول برای رفع مشکلات این مؤسسات مالی که پول مردم در اختیار این مؤسسه‌ها بوده، کمک کرده است.

احمدی خاطرنشان کرد:ما هم موافق این مسأله هستیم که ربا حرام است اما اینکه تعدادی از افراد بدون مجوز و بدون چارچوب قانونی به این کار بپردازند را قبول نداریم و کارها باید از مجاری قانون پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه به مسائلی دامن بزنیم که اصل مسأله 22 بهمن و حضور مردم در صحنه، تحت‌الشعاع قرار بگیرد را قبول ندارم و این مسأله و برپایی غرفه بدون مجوز، یعنی تحت‌الشعاع قرار دادن 22 بهمن و این را برنمی‌تابیم.

* عذرخواهی آقای فرماندار

فرماندار نکا همچنین طی بیانیه‌ای از حرکت خودش عذرخواهی کرد، در این بیانیه آمده است: ضمن تبریک و تشکر از حماسه‌ سازی مردم همیشه قهرمان کشور و اهالی ولایتمدار شهرستان نکا، اینجانب در طول عمر خویش همو‌اره خود را سرباز انقلاب و یک بسیجی دیده‌ام چه در راهپیمایی‌های پیش از انقلاب، چه در عرصه جهاد و جنگ تحمیلی و چه بعد از آن در عرصه خدمت‌رسانی، از آنجا که روز ۲۲ بهمن روز عید انقلاب، روز تقویت وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی بر سر آرمان‌های انقلاب و اسلام بوده و برگزاری نمایشگاه انتقادی آن هم بدون مجوز با این رویکرد در تقابل بوده است.

با توجه به اعتراض برخی از شهروندان بابت سد معبر به‌ وجود آمده در مسیر راهپیمایی و احساس تکلیف خویش از باب حفظ امنیت و آرامش فضای روحی روانی اجتماع، اینجانب نسبت به موضوع تذکر دادم که منجر به بحث شده است، اگر در این فرایند در بیان نظراتم مقداری تندی کرده و صبوری نکرده‌ام، عذرخواهی می‌کنم.